עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש מרץ 2021

כלכלני בנק הפועלים: פתיחת המשק, הירידה החדה במספר הנדבקים והעליות בשוקי המניות תרמו לשיפור באמון הצרכנים

 

 
 

בנק פועלים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/04/2021

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש מרץ 2021 ב-6.8 נקודות לרמה של 133.2 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-14.2 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-2.4 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: פתיחת המשק, הירידה החדה במספר הנדבקים והעליות בשוקי המניות תרמו לשיפור באמון הצרכנים. פתיחת המשק הובילה גם לשיפור חד בתפיסת מצב התעסוקה כיום, אם כי הנשאלים לא העריכו שהשיפור הזה ימשך לאורך זמן. רמת אמון הצרכנים עלתה בחודשים האחרונים, והיא מתקרבת לרמות שנרשמו טרם המשבר. הצריכה הפרטית המשיכה לגדול בקצב מהיר, ושבוע שלפני חג הפסח נרשם זינוק חד ברכישות בכרטיסי האשראי.

העלייה בחיסכון הפרטי בשנה שעברה מתורגמת עתה לצריכה מוגברת, תהליך שצפוי להימשך להערכתנו מספר חודשים. שיעור האבטלה הרחב ירד בשבועיים הראשונים של חודש מרץ לרמה של 12.0% מרמה של 15.4% בשבועיים הקודמים. אנו צפויים לראות בחודשים הקרובים המשך גידול בצריכה הפרטית, שמתבססת על החסכונות שנצטברו בתקופת הקורונה.

x