לראשונה בישראל, ליברה תאפשר לבעלי עסקים לרכוש ביטוח עסק בדיגיטל וללא סוכן

בזכות מודל תמחור פרסונלי ורכישה ישירה יוכלו בעלי עסקים להוזיל את פוליסת הביטוח שלהם במאות שקלים מידי שנה

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/04/2021

חברת הביטוח ליברה, שמאז הקמתה לפני כשלוש שנים, שינתה את פני ענף הביטוח בישראל והובילה מהפכות צרכניות ביניהן מהפיכת הניודים בביטוח הרכב, שינוי מודל התמחור בענף לתמחור מבוסס קילומטראז' ועוד, הודיעה על כניסתה לתחום ביטוח העסקים ומבטיחה לצרכנים מהפכה גם בתחום זה: ליברה שמה סוף לטקטיקות המכירה המקובלות בענף הביטוח בתחום העסקים, שפעמים רבות מובילות להעמסת הרחבות מיותרות על פוליסת ביטוח העסק.

במקום טקטיקות אלה, בחרה ליברה להפעיל מודל התאמה אישית, להנגיש את תחום ביטוחי העסק, ולאפשר לכל בעל עסק לבחור בדיוק את הכיסויים הרלוונטיים והנחוצים לעסק שלו, ללא תוספות מיותרות. 

כמו בביטוחי הרכב והדירה, גם בביטוחי העסק מתכוונת ליברה לפעול לשינוי כללי המשחק בענף, באמצעות 3 בשורות צרכניות מרכזיות: מודל תמחור פרסונלי המאפשר להוזיל את עלויות הביטוח באופן משמעותי; שיתוף הלקוחות ברווחים; ופעילות דיגיטלית מלאה, כך שלראשונה בענף הביטוח, בעלי עסקים קטנים ובינוניים יוכלו לרכוש את פוליסת הביטוח שלהם באופן דיגיטלי ולהוזיל את המחיר במאות שקלים.

השנה האחרונה היתה לא פשוטה מבחינה כלכלית עבור בעלי עסקים רבים, ובפרט עסקים קטנים ובינוניים, ודווקא בתזמון זה, הבשורה החדשה שמביאה עימה ליברה מהווה משב רוח מרענן ויכולה לאפשר להם לחסוך באופן משמעותי בהוצאותיהם. בעלי העסקים יוכלו לחסוך מאות שקלים בשנה הן בזכות מודל התמחור הפרסונלי איתו עובדת החברה מיום הקמתה, והן בזכות מודל הרכישה הישירה הקיים בחברה, אשר מאפשר לבעלי העסקים לרכוש את הביטוח בצורה ישירה ללא תיווך של סוכן.

תהליך הרכישה הדיגיטלי, יוביל את בעלי העסקים צעד אחר צעד, בצורה נגישה וקלה, באמצעות שאלות מנחות, כך שכל אחד יכול לתפור את הביטוח לפי הצרכים שלו, החל מהמוצר הבסיסי ביותר ועד הוספת הרחבות דרושות למיניהן. 

ביטוח העסקים של ליברה מותאם לעסקים שונים בדגש על עסקים קטנים ובינוניים כדוגמת משרדים, חנויות קניון וחנויות רחוב, מספרות, קוסמטיקאיות, חנויות פרחים, מרפאות, בתי כנסת ועוד, כאשר כל בעל עסק מקבל את ההצעה המתאימה לו ולצרכי העסק הספציפי אותו הוא מפעיל. 

כאמור, גם בתחום ביטוח העסקים, ממשיכה ליברה עם שיתוף המבוטחים ברווחים באמצעות ליברות. לכל מבוטח מוקם, כבר בעת רכישת הביטוח, "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה תחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. בעת חידוש הפוליסה, הליברות מומרות לשקלים (ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחלופין בחידוש ביטוח ורכישת ביטוחים נוספים בליברה. 

עם כניסתה לענף, הציגה ליברה התבוננות חדשה במבוטח, על כל סל מוצריו ולאורך כל השנים בהן הוא מבוטח בחברה, ולא התייחסות קצרת טווח ונפרדת לכל פוליסה ופוליסה, כפי שהיה מקובל עד כה בענף הביטוח. השקפה זו ממשיכה לאפיין את החברה גם בביטוחי העסק שלה.

כך לדוגמא, הליברות שייצברו בארנק הדיגיטלי יהיו ניתנות למימוש בכל אחד מהמוצרים בסל הביטוחי של הלקוח – לשם המחשה, ליברות שנצברו בגין ביטוח הרכב או ביטוח הדירה יהיו ניתנות למימוש גם בדרך של רכישת ביטוח עסק. דוגמא נוספת, במקרה של תביעה באחת מהפוליסות, ליברה לא תעלה את הפרמיה באופן אוטומטי אלא תבחן את היקף הפרמיות שהמבוטח שילם לאורך תקופת היותו מבוטח בחברה בכל המוצרים, ואם סך התשלום על התביעה נמוך מסך הפרמיות, הפרמיה לא תעלה. 

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "ליברה מכניסה את הבשורות הצרכניות שהוכיחו את עצמן בביטוחי הרכב והדירה ושינו את הסטנדרטים בענף, גם לתחום ביטוחי העסק – אפשרות להתאמת הביטוח לכל לקוח בהתאם למאפייניו האישיים ולהוזלת הביטוח בדרך זו, שירות דיגיטלי מלא וכמובן – שיתוף הלקוחות ברווחים, תוך מתן אפשרות לעשות שימוש בליברות שנצברו במוצר אחד לצורך רכישת מוצר אחר.

בנוסף, ליברה מתכוונת להציב סטנדרט חדש של תשלום תביעות במהירות ובפשטות. כמות הלקוחות שהצטרפו עד כה לליברה עולה על כל התחזיות המוקדמות, ואנו רואים בכך הבעת אמון בתפיסה שליברה מביאה איתה לשוק"

x