מתמקדים בשלוש המגמות החזקות שקורות בעולם - טכנולוגיה, אנרגיה ירוקה וחדשנות רפואית

באג"חים נותנים משקל יתר לאפיק הצמוד

 

 
גלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעותגלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעות
 

גלעד בצרי, אינטראקטיב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/04/2021

אינטראקטיב ישראל בסקירתם השבועית ממליצים על הגדלת חשיפה באופן סלקטיבי לשלושת סקטורים הצומחים שלהערכתם התמחור הפך לנקודת כניסה נוחה ומספקים ניירות למעקב. באפיק האג"ח מעריכים המשך עלייה באינפלציה עד סוף השנה ולאחר מכן התמתנות.

מניות:
מתמקדים בשלוש המגמות הצומחות ביותר כיום: טכנולוגיה, אנרגיה ירוקה וחדשנות רפואית. 

טכנולוגיה – מעריכים כי הגורמים שתומכים במניות הטכנולוגיה ימשיכו וילוו אותן גם בהמשך הדרך וכי סקטור הטכנולוגיה יהיה חלק משמעותי בחיינו גם בעשור הקרוב, לאור מגמות אשר יהפכו את חיינו לטכנולוגיים ודיגיטליים יותר אשר יבואו לידי ביטוי בתחומים וענפים רבים והדבר יתמוך במניות הסקטור. מומלצת חשיפה סלקטיבית לחברות טכנולוגיה ישראליות מהארץ ומחו"ל. 

חברות למעקב - ראדא תעשיות, קמטק, וואן, CyberArk, ארד, Palo Alto. 

אנרגיה ירוקה – המימוש בחודשים האחרונים יצר הזדמנויות בחלק מהמניות הסקטור ונקודת כניסה נוחה. מעריכים כי תוכניות התמיכה הממשלתיות הנרחבות וצבר הסכמי השיווק ויציאת פעילויות רבות לחו"ל עשוי לתמוך בסקטור. 
חברות למעקב – אנלייט, ג'נסל, סולגרין ובלייד ריינג'ר.

חדשנות רפואית – מעריכים כי מדובר בתחום צמיחה הבא של הכלכלה העולמית, עם ביקושים קשיחים שעולים מידי שנה בעשרות עד מאות מיליוני לקוחות פוטנציאליים ברחבי העולם לאור התפתחות הטכנולוגיה, הנגישות והזדקנות האוכלוסיה ועל כן קיים פוטנציאל רב בתחום אשר צבר תאוצה בשנים האחרונות וצפוי להתרחב ולצמוח באופן משמעותי בשנים הקרובות. 

חברות למעקב Entera Bio, Immunovia, Actinogen Medical, Deinove, .Galmed 

אג"ח:
האינפלציה תמשיך לעלות עד סוף שנה ולאחר מכן תתמתן. 

צמוד/שקלי – ראינו בשבוע שעבר הפתעה שלישית ברף של האינפלציה כלפי מעלה. המשך פתיחת המשק, לצד העלייה במחירי הסחורות והובלה והמדדים הגבוהים בחודשים אלו, ימשיכו לתמוך באינפלציה גבוהה גם בהמשך השנה, אך יחד עם זאת אנו מעריכים כי לא מדובר במגמה ארוכת טווח וכבר בשנה הבא נראה את האינפלציה חוזרת ומתכנסת לאיזור של השנים האחרונות. אנו חווים כרגע "ביקוש מפצה" ולצד זאת השיפורים הטכנולוגיים והשקל יתנו את אותותיהן.

תחזית אינפלציה -  התחזית אינפלציה ל- 12 החודשים הקרובים עומדת על כ- 1.5% ועל כן אנו ממשיכים להמליץ על הטיה קלה לטובת האפיק הצמוד תוך החזקת מח"מ ארוך יותר באג"ח השקליות וקצר יותר בצמודות.

דירוג – ממליצים להתמקד בסדרות נבחרות מקבוצת ה AA-A באופן סלקטיבי.

סדרות למעקב - צור אג"ח י', אדגר י"א, הכשרה 23.


הכותב הינו מנהל השקעות בבית ההשקעות אינטראקטיב ישראל, העוסק בניהול השקעות. אין לראות במאמר זה משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או הצעה לרכישת יחידות הקרן ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואין לראות במידע ייעוץ ואין הוא מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הניירות האמורים עשויים להיות מוחזקות בקרנות הנאמנות של אינטראקטיב ישראל.

x