פורסמה להפקדה תכנית רמ"י לסירקין מזרח בפתח תקווה, בת 4,200 יח"ד

התכנית שאותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף פעולה עם משרד הבטחון, לפינוי המחנה הצבאי סירקין לטובת שכונת מגורים חדשה בפתח תקווה על עתודת קרקע בלב אזור הביקוש, היא חלק מתכנית גדולה להקמת כ- 12,000 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה נרחבים על שטח המחנה

 

 
קרדיט:  אדריכל עמוס ברנדייסקרדיט: אדריכל עמוס ברנדייס
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/04/2021

רשות מקרקעי ישראל  מפרסמת להפקדה את תכנית סירקין מזרח בפתח תקווה הכוללת כ-4200 יח"ד  ושימושים נוספים של מסחר ותעסוקה על שטח המחנה הצבאי המתפנה. התכנית שאותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף פעולה עם משרד הבטחון, לפינוי המחנה הצבאי סירקין לטובת שכונת מגורים חדשה בפתח תקווה  על עתודת קרקע בלב אזור הביקוש, היא חלק מתכנית גדולה להקמת כ- 12,000 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה נרחבים על שטח המחנה.

שימוש בשטחי מחנות צה"ל המתפנים ממרכז הארץ  לטובת פיתוח שכונות מגורים ולשימושים אזרחיים אחרים הוא מגמה המקודמת מזה כמה שנים, במסגרת הסכמי שוה"ם, במטרה להביא לשימוש מיטבי בשטחים מופרים  המתפנים, לטובת הגדלת היצע יחידות הדיור בלב אזורי הביקוש.

השכונה החדשה  מתוכננת לקום בחלק המזרחי של המחנה ומשתרעת על שטח של כ- 593 דונם. . בתכנית קיים עירוב שימושים  המאפשר מחד  בניית שכונה שהיקפה  כ-4200 יח"ד בצפיפות ממוצעת של כ-33 יח"ד לדונם נטו,  250 יחידות דיור מיוחד (דירות קטנות לדיור מוגן או מעונות סטודנטים) וכ- 65,000 מ"ר למסחר ותעסוקה.

השכונה תכלול מיגוון דגמי מגורים מגובה 3 קומות ועד 24 קומות וכן דירות בגדלים שונים המתאימות לאוכלוסיות שונות וכן דיור מוגן לתושבים ותיקים . בנוסף  תכלול השכונה מוסדות חינוך כגון:  מעונות, גני ילדים, בתי ספר,  מבני ציבור ושטחי ציבור לרבות מוסד אקדמי, פארקים שכונתיים ואזוריים ובהם פארק נחל שילה ההמשכי המתחבר לפארק הירקון.

בתכנית  אותה מובילה רמ"י  ניתן דגש לתכנון המבוסס על מתע"ן - מערכות תחבורה עתירות נוסעים  - ועל קירבה לתחבורה ציבורית עתידית (תחנות מטרו)  מתוך מטרה לצמצם את הצורך ברכבים פרטיים. בתכנית מערכת מקדמת מאוד של תנועת אופניים והולכי רגל, אשר יחד עם התחבורה הציבורית ועירוב השימושים המלא המצוי בשכונה המתוכננת, אמורים להביא לצמצום משמעותי של תנועת כלי הרכב והיוממות אל מחוץ לשכונה.

על אף פינוי המחנה, משמרת  התוכנית מאפיינים של הבסיס ההיסטורי , אשר פעל במקום עוד  מתקופת המנדט הבריטי . משנות העשרים של המאה הקודמת.   במסגרת זו  תכננה רמ"י מוזיאון לתולדות שדה התעופה הבריטי שפעל במקום ואשר שימש את יחידות צה"ל  ומשרד הבטחון   עד לפינוי המחנה, על בסיס מבנה קשתי מרשים שהוגדר לשימור.

התכנית מקודמת תוך שיתוף פעולה מלא בין רמ"י ומשרד הבטחון   בהתאם להסכם שוה"ם (פינוי ושיווק מחנות צה"ל) ונערכה על ידי צוות מתכננים  בראשות משרד עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ.

מנהל הרשות יעקב קווינט: הפקדת התוכנית מהווה אבן דרך משמעותית בהגדלת היצע הדיור בלב אזורי הביקוש במרכז הארץ. התוכנית מקודמת כחלק משיתוף הפעולה הפורה בין רמ"י ובין עיריית פתח תקווה ובמסגרת הסכם הגג המתגבש בין הצדדים. הרובע העירוני החדש אשר יוקם על שטחי מחנה סירקין תוכנן בהתאם למודל שכונת המגורים המודרנית הכוללת עירוב שימושים של  מגורים, מסחר ותעסוקה, וריבוי שטחים ירוקים כגון פארקים וריאות ירוקות  ובשילוב  תכנון מוטה שימוש בתחבורה ציבורית.


x