תדהמה בקרב סוכני הביטוח || האם יגרעו 50% מחברי לשכת סוכני הביטוח ?

מנכ"ל לשכת סוכני הביטוח מזהיר: החלטות הוועד המנהל על גריעת חברים בשל חוב ללשכה יפחיתו את מספר החברים ב-50% תגובת הלשכה: "מדובר על יישום החלטת בית הדין אשר התקבלה לפני מספר חודשים. אין ללשכה כל כוונה לגרוע אף חבר /ה . מי שזכרונו לא בוגד בו יגלה שדווקא אלו אשר פעלו למנוע את קיום האסיפה לשינוי התקנון ואישור ההנחות על פי הוראות בית הדין, הם אלו אשר מלינים כעת על יישום ההחלטה. זאת בבחינת "הרצחת וגם ירשת" כאשר בפועל ההיפך הוא הנכון...."

 

 
צילום פאנדר - מתוך כנס לשכת סוכני ביטוח באילתצילום פאנדר - מתוך כנס לשכת סוכני ביטוח באילת
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/04/2021

"כתוצאה מהליך הגביה המזורז מחייבי 2021, ייגרעו מהלשכה – כ-1500 חברים בחודש הקרוב.
כתוצאה מביטול ההנחות לחברים יגרעו מהלשכה כ-900 חברים. מצבת הלשכה לאחר יישום שתי החלטות אלו יעמוד על 50% מכמות החברים כיום קצב הגיוס ללשכה יצנח מ-720 בשנה ל-250 בשנה".
כך מתריע מנכ"ל לשכת סוכני הביטוח מוטי ארבל, במכתב אותו הפיץ לחברי הוועד המנהל, המתמודדים לנשיאות ונשיאי הלשכה לשעבר, והגיע לידי "אדוויזרלנד".


תקופה לא פשוטה בלשכה גרמה לי לאירוע לבבי
ארבל מציין כי עבר אירוע לבבי לאחרונה "כתוצאה מתקופה מאוד לא פשוטה שאני עובר בלשכה לאחרונה". ארבל מועמד לפיטורים בידי הועד המנהל וזומן לשימוע ביום ראשון שעבר. בעקבות האירוע הלבבי שעבר שבת לפני כן, נדחה השימוע ליום ראשון הקרוב. עד אז הוא נמצא בחופשת מחלה ונדרש מידי מ"מ הנשיא יוסי אנגלמן שלא להתערב בניהול הלשכה בתקופת מחלתו או לתת הנחיות לעובדי הלשכה.

במכתב של אנגלמן לארבל שהגיע לידי "אדווייזרלנד" כותב אנגלמן: "עד לחזרתך לעבודה, כדי לא לפגוע בתפקוד השוטף של הל שכה, אעדכן אותך שבעניין תיאום אירועים מחוץ ללשכה מיניתי את סמנכ"ל השיווק מר שי שמש, בעניין ניהול עובדי הלשכה (לרבות אישורי חופשה) וכאשת הקשר עם חברי הוועד המנהל מיניתי את מנהלת הכספים גב' רחל שרעבי כעובדת ותיקה ואחראית.

עד לסיום תקופת המחלה שלך, אני מבקש ממך שלא להתערב בניהול הלשכה ב"שלט רחוק" ולא לתת הנחיות לעובדים כי זה יוצר כאוס.
בכל עניין שנוגע לניהול הלשכה ויש לו חשיבות, או שאתה רוצה להביע עמדתך בו, אני מבקש שתפנה אלי כמ"מ נשיא הלשכה ותעביר דרכי בתקופה בה אתה נעדר עם אישורי מחלה".

גריעת החברים יביאו להפסד של 4 מיליוני שקלים ללשכה בשנה

ולעניין גריעת חברי לשכה עקב אי תשלום דמי חבר ו/או ביטול הנחות, מסביר ארבל על ההחלטות:
"החלטה ראשונה (החלטת חייבים) יש לגבות דמי חבר מכל חייבי 2021 עד ה 23/5/2021 , חבר שלא ישלם את חובו ללשכה עד התאריך הנקוב יגרע מהלשכה ולא יהיה זכאי להצביע בבחירות הבאות.
"החלטה שנייה – (החלטת הנחות) יש לגבות רטרואקטיבית מינואר 2021 מכל מקבלי ההנחות ( למעט הנחת גימלאים 70+ וגמלאים מעל גיל 80 ) את ההשלמה למחיר דמי חבר מלאים, כמו כן המצטרפים החדשים לא יזכו להנחות אלו.


לדבריו, לגבי החלטת חייבים, על פי התקנון רק בעוד חצי שנה ניתן יהיה להיכנס לתהליך גריעה לאחר זימון לשימוע, ואילו הוועד המנהל החליט על גריעה בתוך חודש מהדרישה לתשלום.

"נכון להיום קיימים 1,713 חייבים דמי חבר ל-2021 (כ-35%) ממצבת החברים. היקף החייבים בתחילת רבעון שני של השנה כפי שהיה בעבר בכל שנה בתחילתו של הרבעון. מניסיון שלי ושל קודמי בתפקיד במבצעי גבייה אגרסיביים ניתן לגבות מכ-200 חייבים בתקופה של חודש גבייה".
לגבי החלטת הנחות, טוען ארבל: "בהחלטת בית הדין מיום ה-5/1/2021 בעניין עתירת וועדת הביקורת נגד הוועד המנהל בנושא ביטול ההנחות הוחלט כי "על המועצה הארצית לקיים הצבעה לאישור או דחיית התקנון המתוקן עד ליום ה-10/5/2021. היה והמועצה הארצית לא תקיים הצבעה לאישור או דחיית התקנון המתוקן, כל ההנחות הקיימות בפועל יישארו על כנן. כידוע לכולכם לא התקיימה הצבעה של המועצה הארצית לעניין שינוי התקנון מיום ה-5/1/2021 ועד היום".

להערכתו בעקבות שיחות שקיים עם עובדי הלשכה העוסקים בגיוס חברים וגביית דמי חבר, יהיה ניתן לגבות מ 5%-10% מסך מקבלי ההנחות. לדבריו 85% מהמגויסים החדשים (כ-60 בחודש) הם צעירים הנהנים מהנחה של 50% בדמי החבר.

לטענת מנכ"ל הלשכה, המשמעות הכלכלית של קבלת החלטות אלו: 
אובדן הכנסות שנתי מדמי חבר כתוצאה מגריעה של 2400 חברים כ-2.5 מיליון שקל בשנה.
אובדן הכנסות שנתי מביטוחי אחריות מקצועית לחברים שיגרעו כ-1 מיליון שקל בשנה.
אובדן הכנסות שנתי מדמי חבר של מצטרפים חדשים – כ-300 אש"ח בשנה.
אובדן הכנסות שנתי מביטוחי אחריות מקצועית לחברים חדשים  כ-200 אש"ח בשנה.
מדובר באובדן הכנסות עתידי של 12 מיליון שח לשלוש השנים הקרובות (כ-4 מיליון שקל בשנה).


בתגובה אומרים בלשכת סוכני ביטוח
"מדובר על יישום החלטת בית הדין אשר התקבלה לפני מספר חודשים. אין ללשכה כל כוונה לגרוע אף חבר/ה . מי שזכרונו לא בוגד בו יגלה שדווקא אלו אשר פעלו למנוע את קיום האסיפה לשינוי התקנון ואישור ההנחות על פי הוראות בית הדין, הם אלו אשר מלינים כעת על יישום ההחלטה. זאת בבחינת "הרצחת וגם ירשת" כאשר בפועל ההיפך הוא הנכון." בלשכה מוסיפים ש"הוועד המנהל יפעל בכל דרך לסייע להסדרת תשלום דמי חבר וכל מי שיתקל בקושי בעיה ביחס לעניין יזכה למענה ופתרון אשר יסדיר את הנושא מולו. למכן הסר ספק, הצעד אינו החלטה של הועד המנהל אלא יישום של החלטת בית הדין."

לדברי הלשכה "תקנון לשכת סוכני הביטוח מגדיר במפורש את נושא הזכאות להנחות לסוכנים. כל שינוי במבנה ההנחות ובגובהן דורש אישור תקנון. מכיוון ששינוי תקנון הינו מהותי ובעל השלכות רחבות על עבודת הלשכה, הוחלט לפני מספר שבועות שלא לערוך שינוי בתקנון בתקופת הביניים עד לבחירת נשיא של קבע על מנת לאפשר לו לקבוע ולבצע את מדיניותו. הוועד המנהל בראשותו של מ״מ הנשיא פועל בשקיפות מירבית על מנת לאפשר ללשכה לפעול באופן שוטף ואפקטיבי מחד ולהכין את התשתית לנשיא שייבחר. כל פעולות הלשכה הן בהתאם ובכפוף לתקנון." 

בלשכת סוכני הביטוח קוראים לחברים "לא לתת יד לניסיונות להסית ולפלג בין החברים. ניסיונות שקופים אלו שנעשים מסיבות פוליטיות וכן על ידי אנשים בעלי אינטרסים אישיים צרים פוגעים במעמד הלשכה וסוכניה."

x