סקר UBS: אחזקת המזומנים עדיין גבוהה, אך משקיעים מתכננים לרכוש עוד מניות

41% מהמשקיעים שוקלים להגדיל את אחזקות המניות שלהם בששת החודשים הקרובים, לעומת 12% שחושבים להפחיתן. תחומי ההשקעות החשובים ביותר למשקיעים הם תעשיות העוברות טרנספורמציה דיגיטלית, ו-70% מהם טוענים שמדובר עבורם בהזדמנות המועדפת ביותר

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/04/2021

המשקיעים ממשיכים להחזיק ברמות גבוהות של מזומנים בתיקי ההשקעות שלהם, אך שוקלים להקצות יותר למניות, זאת על פי סקר סנטימנט המשקיעים הרבעוני של UBS של משקיעים פרטיים ובעלי עסקים ברחבי העולם.

מזומנים מהווים 22% מתיקי ההשקעות של משקיעים פרטיים בעולם, נתון המשקף ירידה של שלושה אחוזים בלבד לעומת ספטמבר 2020. משקלם הגבוה של מזומנים בהשקעות עומד בסתירה להתפתחויות החיוביות שחלו בשווקים ובכלכלה באותה תקופה, כולל הזינוק במניות, השקת החיסונים והשיפור במדדים הכלכליים. עם זאת, 41% מהמשקיעים חושבים על הרחבת החשיפה שלהם למניות בששת החודשים הקרובים, לעומת 12% שמעוניינים לצמצם את החשיפה שלהם ו-47% שאינם מעוניינים לשנות את תיק ההשקעות שלהם.

70% מהמשקיעים רואים בטרנספורמציה דיגיטלית כנושא המרכזי בששת החודשים הקרובים, ו-64% סבורים שמניות הן דרך אפקטיבית לגוון את תיקי ההשקעות במהלך ההתאוששות. 63% מחזיקים בעמדה שהשקעות בנות-קיימא הן הזדמנות מבטיחה.
כמחצית מהמשקיעים מודאגים מאוד ו-26% מודאגים במידה מסוימת מכך שהמזומנים ייפגעו מבחינת ביצועים במקרה של גידול רב מדי בשיעורי האינפלציה. 41% טוענים שהם יגדילו את אחזקותיהם במניות בתרחיש כזה, ו-31% אומרים שיגדילו את פוזיציות הנדל"ן שלהם.

טום נרטיל, נשיא UBS Americas ונשיא-משותף של UBS Global Wealth Management, אמר: "אחזקות המזומנים של משקיעים עדיין גבוהות בהרבה מההמלצות שלנו, במיוחד בהינתן סביבת השוק והכלכלה הנוכחית, ולכן זה מעודד שהם שוקלים להשקיע יותר במניות. אם האינפלציה תגדל, ערך המזומנים יישחק במונחים ריאליים, דבר שייאלץ את המשקיעים לחפש קטגוריות נכסים אחרות כדי שיוכלו לעמוד ביעדיהם הפיננסיים."

איקבל חאן, נשיא UBS אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, ונשיא-משותף של UBS Global Wealth Management, אמר: "אנו שמחים לראות שהמשקיעים מציינים השקעות בנות-קיימא והשקעות תמטיות בין העדפותיהם הגדולות ביותר. ככל שהעלייה בשוק תימשך, אנו סבורים שהתחומים הללו יישארו אמצעי חשוב לגיוון תיקי מניות מעבר להקצאות המסורתיות במניות ובאגרות חוב."

בסך הכול, 69% מהמשקיעים אופטימיים ביחס לכלכלת האזור שלהם ב-12 החודשים הקרובים, לעומת 60% בסקר שערכנו לפני שלושה חודשים. 70% הם אופטימיים בנוגע לצפי שוק המניות בששת החודשים הקרובים, לעומת 61% בסקר הקודם.

80% מבעלי העסקים אופטימיים לגבי העסק שלהם במבט ל-12 חודשים קדימה, לעומת 72% לפני שלושה חודשים. 37% מהם מתכננים לגייס עובדים נוספים, עלייה של חמישה אחוזים, לעומת 13% המתכוונים להפחית את מספר העובדים, ירידה של ארבעה אחוזים.

משקיעים ובעלי עסקים ברחבי העולם רואים בממשל של ביידן רוח גבית עבור הצפי הגלובלי לארבע השנים הקרובות. 64% חושבים שיש לממשל זה השפעה חיובית על הכלכלה הגלובלית, 60% חשים שהוא יתמוך בשווקים הגלובליים, ו-57% סבורים שהוא מועיל למצבם הפיננסי האישי. 54% מבעלי העסקים רואים בממשל זה כגורם שידחוף את החברות שלהם.

ארה"ב  - המשקיעים האופטימיים בעולם

אמון המשקיעים בארה"ב בכלכלה האמריקאית צמח יותר מכל אזור אחר. 70% מהם מביעים אופטימיות לעומת 52% לפני שלושה חודשים, מה שהופך את המשקיעים בארה"ב להכי אופטימיים בעולם. גם האופטימיות בנוגע למניות צמחה באופן ניכר, מ-59% ל-71%. 61% מהמשקיעים בארה"ב מצפים שהאינפלציה תטפס בשלוש השנים הקרובות, האחוז הגבוה ביותר מכל האזורים.

אמריקה הלטינית 

רוב המשקיעים באמריקה הלטינית נותרו אופטימיים לגבי מניות (61%) והכלכלה באזורם (60%), למרות הרוח הנגדית המעכבת את התאוששות האזור שלהם. 50% מצפים שהאינפלציה תטפס בשלוש השנים הקרובות, האחוז השלישי הגבוה ביותר ברחבי העולם.

אירופה – המאמינים הגדולים ביותר במניות

המשקיעים באירופה, למעט שווייץ, הגדילו את אמונם בכלכלת האזור שלהם ובשוק המניות. באופן ספציפי, 73% טוענים שהם אופטימיים ביחס למניות, האחוז הכי גבוה מכל האזורים. למשקיעים באזור זה יש גם הכי פחות סבירות שיחזיקו ביותר מ-10% במזומן, כשמדובר רק 53% מכלל המשיבים לסקר.

שווייץ 

 הצפי של המשיבים לסקר בשווייץ לגבי הכלכלה באזורם זינק ברבעון זה, כאשר 57% מהמשקיעים מביעים אופטימיות לעומת 45% לפני שלושה חודשים. האמון בשוק המניות גדל גם הוא במידה הרבה ביותר בעולם, מ-54% בסקר הקודם ל-67% כיום.  

אסיה 

69% מהמשקיעים באסיה אופטימיים לגבי כלכלת האזור שלהם, מה שהופך אותם לאזור השני הכי אופטימי בעולם. המשקיעים באסיה גם הגדילו את ביטחונם בשוק המניות, ו-69% מהם מביעים אופטימיות לגביו לעומת 61% לפני שלושה חודשים.

x