שירביט תימכר להראל תמורת 100 מיליון שקלים

מותג החברה יישאר והיא תמשיך להתנהל תחת עובדיה במשרדים בנתניה תחת המנכ"ל צביקה לייבושור

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/05/2021

קבוצת הראל סיכמה עם שירביט שבבעלות איש העסקים יגאל רבנוף, על רכישת תיק הביטוח של שירביט תמורת 100 מיליון ₪. העסקה אינה כוללת נכסי נדל"ן של שירביט ומזומן הנמצא בקופתה.

עוד נודע, כי החברה לא תיטמע בפעילות הראל, אלא תמשיך לשמור על המותג העצמאי "שירביט"; האחריות על הפוליסות תהיה של הראל ביטוח. כמו כן, פעילות החברה עם כל עובדיה הקיימים תמשיך להתקיים במשרדיה בנתניה תחת המנכ"ל הנוכחי שלה צביקה לייבושור.
העסקה כמובן כפופה לאישורים בהם של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

שירביט עלתה לכותרות בנובמבר האחרון לאחר מתקפת סייבר שבוצעה עליה בידי קבוצת האקרים בשם "בלאק שדואו". התוקפים השביתו את מערכות החברה וגנבו מידע רב ממחשביה, כולל מידע פרטי של לקוחותיה. הם דרשו כופר של כמיליון דולר, ולאחר שזה לא שולם הדליפו פרטי מידע שגנבו ברשת.

שירביט הצליחה להתאושש מאז ודי חזרה לעצמה, אך בעיקר בשל משבר הקורונה קטנו רווחיה משמעותית בשנת 2020 לכ-4.45 מיליון ₪ רווח נקי לעומת 23.16 מיליון ₪ ב-2019.

שירביט היא חברת ביטוח קטנה המתמחה בביטוח אלמנטרי ובעיקר ביטוחי רכב ודירות. נתח השוק שלה ברכב הוערך בכ-2.5%.

רבנוף בחר בהראל משורה של הצעות
בעבר פורסם כי הפניקס גם ניהלה מו"מ לרכישת שירביט אך במחיר נמוך יותר של כ-70 מיליון. בסוף 2019 גם כלל ביטוח התעניינה ברכישתה.

משרביט נמסר: "על רקע ההובלה של שירביט בביטוח עובדי מדינה ובתחומים נוספים – קיבל לאחרונה בעליה יגאל רבנוף שורה של הצעות מרוכשים מתעניינים. לאחר בחינת ההצעות, החליט רבנוף למכור את פעילות שירביט לחברת הראל תמורת כ-100 מיליון שקל. פרטי העסקה הועברו לאישור הפיקוח על הביטוח ברשות שוק ההון". 

עוד נמסר, כי "בתיאום עם חברת הראל, שירביט תמשיך לפעול ממשרדיה בנתניה על בסיס כלל עובדי החברה". צביקה ליבושור, מנכ"ל שירביט, בירך על העסקה והוסיף: "שירביט תמשיך להעניק את שירות מקצועי ונאמן לכלל סוכניה ומבוטחיה".

x