עלייה חדה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש אפריל

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש אפריל 2021 ב-7.2 נקודות לרמה של 140.4 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-17.5 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-0.4 נקודות

 

 
Image: Dreamstime.comImage: Dreamstime.com
 

כלכלני בנק הפועלים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/05/2021

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש אפריל 2021 ב-7.2 נקודות לרמה של 140.4 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-17.5 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-0.4 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה וביטול המגבלות השיבו את רמת אמון הצרכנים לזו של טרם תקופת הקורונה. אמון הצרכנים הושפע גם מהעליות בשוקי המניות בעולם. חזרת המשק לשגרה תרמה החודש לשיפור חד במדד השוטף שכולל גם שיפור בתפיסת מצב התעסוקה כיום. הצריכה הפרטית המשיכה לגדול, והרכישות בכרטיסי האשראי אומנם התמתנו מהרמות הגבוהות שנרשמו במרץ, אך הן עדיין ברמה גבוהה הדומה לזו שטרם הקורונה. אנו מעריכים כי הצריכה תוסיף להיות פקטור משמעותי בצמיחה גם ברבעונים הבאים, ושהיא תתבסס, בין היתר, על החסכונות שצברו משקי הבית בתקופת הקורונה.

x