בנק הפועלים וסופרבוס חתמו על הסכם מימון להפעלת אשכול ירושלים מרכז

העסקה כוללת אשראי בסך 490 אלף ש"ח לטווח ארוך למימון רכש אוטובוסים ותמלוגים, ואשראי להון חוזר

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/05/2021

קבוצת סופרבוס שבשליטת משפחת בליליוס חתמה על הסכם מימון עם החטיבה העסקית של בנק הפועלים על סך כ-490 מיליון ₪ לצורך מימון זכייתה באשכול "ירושלים מרכז עירוני". העסקה כוללת אשראי לטווח ארוך למימון רכש אוטובוסים ותמלוגים, ואשראי להון חוזר.
סופרבוס תחל להפעיל את האשכול החל מאוקטובר הקרוב במקום חברת "אגד". האשכול מכסה את השטח הגאוגרפי של אזור ירושלים מרכז וכולל כ-57 קווי שירות הכוללים קווים קיימים, קווים חדשים, וכן שינויים בקווים קיימים, המהווים כ-40% מהקווים העירוניים בבירה ולהם צפי של כ-34 מיליון נוסעים בשנה.

סופרבוס היא חלק מקבוצת בליליוס, לה 5 ענפי עיסוק עיקריים: אנרגיה, תשתיות, נדל"ן, רכב ותחבורה ציבורית. קבוצת בליליוס היא היבואנית של מותג האוטובוסים "גולדן דרגון", המוביל מהפכה של שימוש באנרגיות חלופיות בהם גז טבעי וחשמל. כמו כן מייבאת הקבוצה את מותג הרכב החשמלי AIWAYS ועוסקת בייבוא מקביל של רכבים מסחריים ורכבי היסעים מבית מרצדס. בתחום אגירת האנרגיה מייצגת הקבוצה בישראל את CATL, יצרנית הסוללות הגדולה בעולם.

סופרבוס אשר הוקמה בשנת 2000, מעסיקה כ-1300 עובדים ומחזיקה צי של כ-700 אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, ביניהם כאלה המונעים באמצעות חשמל וגז טבעי. החברה מפעילה כיום שני אשכולות תחבורה ציבורית - עמקים ובית שמש פרוזדור ירושלים בהם היא מסיעה כ-40 מיליון נוסעים בשנה בכ-240 קווי שירות וכ-8,000 נסיעות ביום. החל מאוקטובר הקרוב תחל החברה בהפעלת שני אשכולות משמעותיים נוספים: הראשון הוא כאמור אשכול "ירושלים מרכז עירוני", והשני הוא המטרונית בחיפה, קו  BRTייחודי שצפוי להסיע למעלה מ-20 מיליון נוסעים בשנה.

את בניית הסכם המימון הובילו שי רז סמנכ״ל הכספים של קבוצת סופרבוס ויעל נסצקי שפירא מנהלת קשרי לקוחות באגף העסקי של בנק הפועלים.

צחי כהן, משנה למנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית, אמר: בנק הפועלים רואה חשיבות גבוהה בקידום מערך התחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה בישראל, באמצעות העמדת מימון לפרויקטים אלו לאורך השנים. אני מודה לחברת סופרבוס על שבחרה בבנק הפועלים ועל שיתוף הפעולה.

אלי בליליוס, יו"ר סופרבוס, ציין: "סופרבוס ממשיכה להתכונן במרץ לקראת תחילת הפעלת האשכול המרכזי בבירה, וזאת על מנת לספק את השירות הטוב ביותר, בין היתר באמצעות צי אוטובוסים חדשני. אנו מודים להנהלת הבנק על שיתוף הפעולה והאמון".

x