הג`וב החדש של משה כחלון - בפיננסים

ימונה ליו"ר פעיל של יונט קרדיט

 

 
משה כחלון צילום פאנדרמשה כחלון צילום פאנדר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/05/2021

שר האוצר לשעבר משה כחלון צפוי להתמנות ליו"ר דירקטוריון יונט קרדיט, מקבוצת יונט שבראש עומד שלמה אייזיק.

על פי דיווח החברה לבורסה, דירקטוריון החברה אישר אתמול את זימונה של אסיפת בעלי מניות, שעל סדר יומה, בין היתר, מינויו של כחלון כדירקטור בחברה. המינוי כפוף לאישור או היעדר התנגדות רשות שוק ההון ולאישור תנאי כהונתנו והעסקתו, ברוב הנדרש, עד ל-21 במאי.
על פי החלטת הדירקטוריון, שאישר את תנאי כהונתו של כחלון (לאחר קבלת אישור ועדת התגמול של החברה לכך ובכפוף לאישור האספה) - לאחר אישור מינויו כדירקטור על ידי האספה הכללית וקבלת אישור רשות שוק ההון למינויו או היעדר התנגדותה לכך, יכהן כחלון כיו"ר דירקטוריון פעיל בחברה.

יונט קרדיט היא חברה חוץ בנקאית ציבורית למתן אשראי צרכני ועסקי. ליונט רישיון מורחב למתן אשראי ושירות בנכסים פיננסיים. ההון העצמי של החברה מסתכם ב-83 מיליון שקל, ותיק האשראי שלה מסתכם ב-170 מיליון שקל. 

כחלון, שכיהן כשר האוצר בשנים 2015-2020, הקים לפני כשנה וחצי קרן השקעות בשם SCK ומחזיק ב-24.5% מהקרן. בקרן שותף סורור בן מוחמד אל נהיין, דודנו של שליט אבו דאבי מוחמד בן זאיד ומחזיק ב-51%. המיליארדר היהודי-אמריקאי שמעון כהן מחזיק בקרן ב-24.5%.

כחלון עומד בראש הקרן, המשותפת לגופים מוסדיים בישראל ולקרן הפנסיה הגדולה באמירויות. הקרן מיועדת לניהול קרנות פנסיה בישראל ובאמירויות וכן להשקעה בחדשנות ובטכנולוגיה.

שלמה אייזיק עצמו נמצא כרגע ברוסיה כשהוא מלווה את הפועל חולון (היה בעלים שלה עד לפני כשנה) במשחקי הפיינל 8 של ליגת האלופות בכדורסל, בהם היא משתתפת.


x