לאומי פרטנרס: מתחילים לסקר את חברת מספנות ישראל בהמלצת קנייה

במחיר יעד של 83 ₪ למניה, המשקף אפסייד של כ-17%

 

 
מרב פישר-שרוני. צילום:אורן דאימרב פישר-שרוני. צילום:אורן דאי
 

מרב פישר-שרוני
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/05/2021

חברת מספנות ישראל הנה חברה ייחודית- חברת מספנות ישראל פעילה מזה כ-60 שנה. החברה הוקמה כחברה ממשלתית כמספנה ופעילותה התרחבה בשנות פעילותה ובמיוחד בעשור האחרון לתחומים נוספים כמו נמל וסחר בסחורות. החברה הונפקה בבורסה לני"ע בספטמבר 2020. החברה הנה חברה ייחודית שכן היא פועלת בתחומים המושתתים על מיקום ייחודי, ניסיון מוכח ורב שנים, יתרון מובנה בתחום הביטחוני ויכולות טכנולוגיות גבוהות, מה שיוצר, בתחומים אלו, סף כניסה גבוה למתחרים, וממצב את החברה כשחקן משמעותי. תוצאות החברה משקפות התפתחות חיובית בשנים האחרונות עם צמיחה מתמשכת ושיפור בתוצאות הכספיות.

בשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של כ- 765 מ' ₪, צמיחה של כ-3%, זאת כאשר הכנסות החברה בתחום המספנה נפגעו ממשבר הקורונה, בשל מגבלות התנועה והמשבר הכלכלי, אשר הקשה על סגירת פרויקטים חדשים בהיקף משמעותי. בתחומי הפעילות האחרים לא היו השלכות שליליות בעקבות משבר הקורונה, ואף להיפך. חשוב לציין כי תחום המספנה הנו תחום פרוייקטלי ובשל כך ההכנסות והרווחיות ממנו תנודתיים. היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה הביאה לסגירה של מספר פרויקטים כבר בתחילת 2021, אשר הגדילו את צבר ההזמנות של החברה, נכון להיום, ביותר מ-400 מ' ₪. מה שצפוי להשתקף, באופן חלקי, בתוצאות החברה כבר השנה. החברה סיימה את 2020 עם רווח נקי של כ-79 מ' ₪, מול כ- 68 מ' ₪ ב-2019.
פרויקטים בפיתוח צפויים לתמוך בהמשך השיפור בתוצאות החברה בשנים הבאות – החברה נמצאת בתהליכי בחינה, תכנון ופיתוח של מספר פרויקטים, כפי שמפורט בגוף העבודה. להערכתנו, ועל סמך תוצאות העבר, השקעות עלו עשויות להביא לניצול טוב יותר של נכסי החברה ולשיפור בתוצאות בשנים הבאות.

החברה, בשיתוף עם חברה בינלאומית, מתמודדת על רכישת נמל חיפה – הליך הפרטת נמל חיפה יצא לדרך באופן רשמי באוקטובר 2020. מספנות ישראל חברה לחברת DPW העולמית להתמודדות משותפת על רכישת הנמל. חברת DPW פועלת בתחום הנמלים בכ-50 מדינות וכ-130 מרכזים ונמלים ברחבי העולם. השלמת המכרז צפויה במהלך 2021. בפרסומים מוקדמים דווח על מחיר של כ-1-1.1 מיליארד ₪ לנמל. על פי הדיווחים למכרז נגשו מספר קבוצות, כולן כוללות גורמים בינלאומיים בתחום הנמלים. קשה להעריך, בשלב זה, את סיכויי החברה לזכות במכרז ואת הפוטנציאל הגלום עבורה במהלך זה.

שורה תחתונה: מספנות ישראל הנה כאמור חברה ייחודית, המציגה יתרונות תפעוליים וניהוליים בתחומי פעילותה ומציגה שיפור הדרגתי בתוצאות כמעט מדי שנה. להערכתנו יכולת הניהול של הקבוצה, עם יתרונותיה המובנים, יביאו להמשך שיפור בתוצאות ולחיזוק מעמדה התחרותי בתחומי הפעילות. לאור האמור לעיל אנו מתחילים לסקר את חברת מספנות ישראל בהמלצת קנייה, במחיר יעד של 83 ₪ למניה, גבוה בכ- 17% ממחיר המנייה בשוק היום.

x