נובה: צמיחה גבוהה מהמצופה ורוח גבית חזקה להמשך

נובה על קצה המזלג: נובה מפתחת ומייצרת מערכות מדידה ובקרה המשמשות בתהליך ייצור מוליכים למחצה, מוצרים אלו הינם חלק מכובד מההשקעות ההוניות של יצרני המוליכים למחצה (ה-FABS).

 

 
עמרי לפידות, צילום: אורן דאיעמרי לפידות, צילום: אורן דאי
 

עמרי לפידות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/05/2021

ייצור מוליכים למחצה הינו תהליך מורכב ועתיר טכנולוגיה אשר מתפתח כל הזמן, ככל שרמת התחכום עולה כך השבבים נעשים יותר "בלתי נראים" לעין האנושית, אך עדיין צריך למדוד אותם כדי לאמת את תכונותיהם. כאן מוצריה של נובה נכנסים ויודעים למדוד פרמטרים רבים כמו מימדים קריטיים, תכונות החומרים וכו', לבצע זאת ללא הפרעה להליך הייצור ולחסוך ליצרן זמן וכסף.

סיכום: שנת 2021 החלה בסערה, או "הסערה המושלמת", אנו בעיצומו של מחסור שבבים שלא נראה בגודלו בעשורים האחרונים (כך על פי בכירים מהתעשייה). למחסור סיבות רבות, ביניהן ביקוש מוגבר לכל המוצרים האלקטרוניים למיניהם, במיוחד ציוד הקשור לעבודה מהבית, חיבוריות, מכשירים סלולריים, קונסולות משחקים וכו, מעבר לכך הביקוש לרכב מציג התאוששות גבוהה מעבר למצופה אך חברות הרכב כבר ביטלו את הזמנות השבבים בעקבות הקורונה, ונדחקו לסוף התור. מעבר לכך שישנו עודף ביקוש בשוק, ישנה גם פגיעה בצד ההיצע, שריפות במפעלים, השבתה בעקבות מזג אוויר קיצוני וכו'. המחסור כל כך רציני ביחס לעבר, כך אומרים שלראשונה ישנו חוסר במכונות המייצרות את השבבים (עם זאת חשוב לציין כי על פי הנהלת החברה, נובה נערכת לכך בזמן ולא צפויה לחוות קושי בשרשרת האספקה). החברה הגדולה בעולם, TSMC מייצרת על 100% ניצולת (או אף יותר לאחר התאמות מיוחדות שעשו), המחסור והמצב בעולם (מלחמת הסחר עם סין) הובילה לבעיות בשרשרת האספקה וכן מדינות רבות הבינו ששבבים הינו הרכיב הקריטי ביותר בזמננו, אף מעבר לנפט ויש לבצע השקעות עתק על מנת לשלוט בשרשרת האספקה. כך TSMC הודיעה על השקעות מתוכננות של כ-100 מיליארד דולר בשנים הקרובות והיצרניות הנוספות מתכננות גם הן (אינטל, סמסונג וכו), ארה"ב ואירופה מציעות עידודי השקעות על הקמת המפעלים אצלן, סין מבצעת השקעות ענק כדי לשלוט ברכיב קריטי זה, שכן היא אמנם יצואנית משמעותית בעולם, אך מייבאת שבבים בהיקף ענק. את השפעת המחסור בשבבים והשקעות הענק שחברות רבות מבצעות בעולם ניתן לראות מתוצאות נובה אשר עקפו את תחזיות השוק וכן מהגדלת תחזיות החברה לרבעון השני בצורה משמעותית, אנו מאמינים שתהליכים ומגמות אלו ילוו את נובה בשנים הקרובות וצפויות להוות לה רוח גבית משמעותית. כמו כן, נובה נערכה בזמן וביצעה השקעות על מנת להרחיב את קיבולת הייצור ועל מנת להבטיח את שרשרת האספקה, כך שלא נראית פגיעה מהמחסור באופק. אנו מותירים את המלצתנו על BUY ומעדכנים את מחיר היעד ל-103.6. 

נקודות נוספות: 

על פי הנהלת החברה, הגמישות שהכניסו למודל העסקי בשילוב עם השקעות שהחברה ביצעה הן על מנת להבטיח את שרשרת האספקה בזמן הקורונה והן בהרחבות הייצור אפשרו לחברה להגדיל את קיבולת הייצור ביותר מ-30% ולאפשר הספקות בזמן. החברה ביצעה היערכות זו מתוך הבנה שכאשר כולם יצאו מהקורונה תהיה בעיית ביקושי יתר. כמו כן, בעקבות השקעות אלו החברה לא צופה בעיות יעילות או שרשרת אספקה.

לקוחות החברה מתמקדים יותר בהגדלת השקעותיהם על ידי אופטימיזציית היעילות וגיוון ההשקעה ברחבי אזורים גיאוגרפיים שונים. בשילוב עם הביקושים החזקים בשווקים ומגמת המעבר המואצת לטכנולוגיה הגוררת סיבוכיות גבוהה יותר בקוי הייצור מוביל להשקעות חזקות בשוק ה- WFE ב-2021 ואחרי. חשוב לציין שנובה בפוזיציה זו נמצאת בנקודה טובה המאפשרת לה לתפוס הזדמנויות נוספות.

במהלך סבבה ההשקעות הנוכחי הלקוחות המובילים עוברים שינויים פונדמנטליים, כך למשל החברה מציינת שהחלה לראות מעבר לייצור שכבות בקומות (Multi stack scaling) וזאת על מנת להכיל שכבות זכרון נוספות, למעשה מוצרים רבים ישלבו "בנייה לגובה" על מנת להמשיך ולהגדיל את יכולות המוצר.

החברה השיקה מוצר חדש בתוך הזכרונות ובעקבותיו מגבירים את החדירה לעוד לקוחות זכרונות ברחבי העולם, עוד מציינת החברה שהלקוחות מרוויחים מזמני פתרון מהירים יותר וכן שליטת תהליכים מתקדמת שלא ניתן להשיג עם אם שיטה אופטית מסורתית בשוק. החברה המשיכה את מאמצי החדירה וייצרה קשרים עם לקוחות זכרונות מובילים שיחליטו על הרחבת השקעותיהם בהמשך השנה. כמו כן, במרבית תחומי הפעילות החברה משיקה מוצרים חדשים וממשיכה להשקיע במו"פ על מנת להיות בחזית הטכנולוגית (מבני תלת מימד מורכבים כגון Gate-All-Around, ננו'ציפס, מעבר לייצור ב 3 ו-2 ננומטר וכו'). החברה מתמקדת במספר מנועי צמיחה, עוד מידע למימדים, עוד מוצרים בצד החומרים שכן מתחיל להיות קושי ממשי למדד את ההרכב, לחץ וכו' של החומרים וכן עוד תוכנה המשלבת רכיבי למידת מכונה אשר נחוצים מאוד בהתאם לדרישות הלקוחות.

החברה הציבה יעד ארוך טווח להכנסות מתוכנה בשיעור של כ-10% מסך הכנסות המוצר אל מול 7-8 אחוז היום.

החברה ציינה שצבר ההזמנות שלה צמח משמעותית והוביל ליחס הזמנה לחיוב גבוה.

החברה ציינה שיותר ביקוש מגיע מקוריאה, רואים צמיחה ב- DRAM, Logic, VNAND מקוריאה ברבעון הראשון. טאיוון כבר עם ביקושים גבוהים עם FOUNDRY מוביל המשקיע הן על 5 ננומטר והן על 3 ננומטר. רואים גם גידול בהשקעות המגיע מסין, העובדה שהחברה לא מושפעת ממלחמת הסחר ויכולה לשלוח מוצרים לסין מאפשר לה להשיג נתח שוק בקלות רבה יותר מהמתחרים.

הפורטפוליו של נובה הינו מיוחד, מוצרי XPS ו- ELIPSON ייחודיים בשוק ומודדים את מאפייני החומרים, על פי החברה אין מתחרים בשוק המציעים מדידת הרכב או לחץ עם כל טכנולוגיה אחרת. אם בעבר דיברו על חוקי מור וסקלביליות היום יש שילוב של סקלביליות במימדים והשקעות רבות בחומרים.

על פי החברה בעקבות המעבר למבנים מורכבים המקשים על המדידות (יותר מ-170 שכבות, VNAND, NANOSHEET וכו') הלקוחות יצטרכו להגדיל את השקעותיהם בעשרות אחוזים.

x