הסקר בוצע ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ
תקציר הממצאים
השימוש הרב ביותר במהלך שלושת החודשים האחרונים, נעשה באפליקציות/באתרים הבאים:
וואטסאפ (94%)
יוטיוב (86%)
פייסבוק (80%)
אינסטגרם (61%)
פייסבוק מסנג'ר (57%)
השימוש היומי הרב ביותר )מס' פעמים ביום( נעשה באפליקציות/באתרים הבאים:
וואטסאפ (93%)
פייסבוק (72%)
אינסטגרם (59%)
השימוש היומי הרב ביותר )מס' פעמים ביום + פעם פעמיים ביום( נעשה באפליקציות/באתרים:
וואטסאפ (97%)
פייסבוק (85%)
אינסטגרם (76%)
יוטיוב (69%)
הסיבות העיקריות לשימוש באפליקציות/באתרים:
בקרב משתמשי פייסבוק: להעביר את הזמן (66%) ולקבל מידע בנושאים שמעניינים את המשתמש
(59%). לשמור על קשר עם חברים או בני משפחה (53%).
בקרב משתמשי טוויטר: ולקבל מידע בנושאים שמעניינים את המשתמש (59%) ולהעביר את הזמן
(38%).
בקרב משתמשי אינסטגרם: להעביר את הזמן (69%) ולשמור על קשר עם חברים או בני משפחה
(43%).
בקרב משתמשי יוטיוב: לצפות בוידאו או לשמוע מוזיקה (78%) ולהעביר את הזמן (52%).
בקרב משתמשי וואטסאפ: לשמור על קשר עם חברים או בני משפחה (89%) ולשתף תמונות
וסרטונים (43%).
בקרב משתמשי פייסבוק מסנג'ר: לשמור על קשר עם חברים או בני משפחה (66%).
דרך השימוש המועדפת ביותר, בכול האתרים שנסקרו, הינה באמצעות אפליקציה ייעודית בלבד.
חשיבותם של שני שיקולים שנסקרו, ביחס לשימוש:
למשתמשי פייסבוק, השיקול של כמות האנשים מישראל שמשתמשים באותו אתר או אפליקציה,
חשוב (חשוב+חשוב מאוד) ל-45%, והשיקול של כמות האנשים מהעולם שמשתמשים באותו אתר או
אפליקציה, חשוב (חשוב+חשוב מאוד) ל-38%.
למשתמשי אינסטגרם, השיקול של כמות האנשים מישראל שמשתמשים באותו אתר או אפליקציה,
חשוב (חשוב+חשוב מאוד) ל-46%, והשיקול של כמות האנשים מהעולם שמשתמשים באותו אתר או
אפליקציה, חשוב (חשוב+חשוב מאוד) ל-42%.
למשתמשי וואטסאפ, השיקול של כמות האנשים מישראל שמשתמשים באותו אתר או אפליקציה,
חשוב (חשוב+חשוב מאוד) ל-54%, והשיקול של כמות האנשים מהעולם שמשתמשים באותו אתר או
אפליקציה, חשוב (חשוב+חשוב מאוד) ל-37%.
הסיבות העיקריות להעדפת פייסבוק על אחרים: זמינות, נגישות ונוחות (29%) והרגל (25%).
הסיבות העיקריות להעדפת אינסטגרם על אחרים: פורמט נוח ומהנה (29%).
הסיבות העיקריות להעדפת וואטסאפ על אחרים: פורמט נוח (42%) ופופולריות (41%).