פארק נחל הדר – פינת חמד בלב השרון

פארק נחל הדר , השוכן בחלק הדרומי של הוד השרון, עבר פיתוח לטובת הפיכתו לפארק אקולוגי מטרופוליני, כחלק מפארק הירקון ,הכולל הקמת אגם ועבודות שיקום פיזי, סביבתי ואקולוגי, לנחל במופע טבעי בו זורמים מים כל השנה הנשפכים אל הירקון ופיתוח מערך שבילי הליכה ורכיבה על אופניים. מדובר בפרויקט סביבתי המשלב ערכי טבע, בילוי ופנאי לרווחת הקהילה

 

 
נחל הדר, צילום: אסף פרידמןנחל הדר, צילום: אסף פרידמן
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/05/2021

הפארק אקולוגי נחל הדר פותח שוקם והונגש לציבור במימון משותף עם רשות מקרקעי ישראל, הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, שהקצתה כ-10 מיליון ₪, לטובת הקמת פארק מטרופוליני ירקון.
 
נחל הדר ממוקם בשטח שמדרום לתחום המבונה של העיר הוד השרון. הפארק משתרע של שטח של כ-115 דונם ועוסק בהתוויה מחודשת ושיקום פיזי של נחל הדר הזורם בפארק, כך שיהפך מתעלת ניקוז חפורה, מיושרת ומזוהמת לנחל מתפתל במראה ותפקוד טבעי, בו יזרמו מים כל השנה אל הירקון כחלק מ"גאלת הירקון".
 
אגם הדר, בלב הפארק הוא אגם אקולוגי המתפקד כמקווה מים טבעי בשטח של כ-27 דונם, כולל גדות עם צמחיית מים ונחלים מקומית, רציפים עם מסתורים מוצלים המשתמשים לתצפית על ציפורים ובעלי חיים וטיילת היקפית.
 
בפרוייקט היו שותפים רשות ניקוז ונחלים ירקון, המשרד להגנת הסביבה ועיריית הוד השרון.
 
מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, יעקב קוינט, אומר: "מדובר בפרויקט מטרופוליני חשוב ומרכזי שיעניק ריאה ירוקה ופארק אקולוגי רחב ידיים עם טיילות, צמחיית מים וגדות שישרת הן את בעלי החיים המקומיים וציפורים נודדות והן את הציבור הרחב. רשות מקרקעי ישאל רואה חשיבות לאומית וערכית בהשקעה, שימור ופיתוח השטחים הפתוחים, נחלים ומקורות מים, והנגשתם באמצעות שבילים וטיילות ברחבי הארץ וזאת לטובת שימור הטבע ונופי ארצנו, למען הסביבה, החי והצומח, התושבים והדורות הבאים."
 
הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, פועלת אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות וגופים נוספים לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. הקרן מקצה מידי שנה, עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים.
 
מצורפות תמונות של הפארק המותרות לשימוש.
 


לפרטים:
 
אורטל צבר –  דוברת הרשות – 0506218030, טוויטר
x