מטריקס: צפי להמשך תוצאות טובות אשר מגולם במחיר המניה

מטריקס פרסמה תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2021

 

 
אלכס לויטין, מטריקס צילום: עידן גרוסאלכס לויטין, מטריקס צילום: עידן גרוס
 

רוני סלוצקי, לאומי פרטנרס
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/05/2021

כפי שצפינו, תוצאות טובות. צמיחה של כ- 13.8% בהכנסות ברבעון הראשון עם שיפור ברווחיות הגולמית (שיעור הרווח הגולמי עמד על כ- 13.9% לעומת 13.7% ברבעון המקביל). השיפור ברווחיות הגולמית נובע בעיקר מחסכונות תפעוליים מהמעבר לעבודה מהבית ועליה בפריון העבודה שקוזזה במעט עקב עליית שכר של אנשי תוכנה בישראל. הרווח התפעולי הסתכם בכ- 81.9 מליון ש"ח (שיעור של 7.4% מהמכירות) לעומת 68 מליון ש"ח ברבעון המקביל (שיעור של 7% מהמכירות). השיפור ברווחיות התפעולית מעבר לשיפור ברווחיות הגולמית נובע משיעור נמוך יותר של הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות מהמכירות. והרווח הנקי הסתכם בכ- 55.1 מליון ש"ח לעומת 43.1 מליון ש"ח ברבעון המקביל. החברה עדכנה על חלוקת דיבידנד של  36 מליון ש"ח בגין רווחי הרבעון. צבר ההזמנות לתחילת 2021 עומד על כ- 4.5 מיליארד ₪ (כ- 3.9 מיליארד ₪ מתוכם לביצוע בשנת 2021).

להלן עיקרי הדברים לפי מגזרי פעילות:
מגזר ההדרכה וההטמעה – במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 חל גידול של כ- 11.7% בהכנסות ושיפור משמעותי ברווח התפעולי (כ- 5.4 מליון ₪ לעומת 1.8 מליון ₪ ברבעון המקביל). השיפור נובע מהתאוששות מהירה כתוצאה מפתיחת מוסדות לימוד שנסגרו עקב משבר הקורונה.

מגזר פתרונות ושירותי טכנולוגיית מידע בארה"ב – במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 ירדו ההכנסות בארה"ב בכ- 9% והרווח התפעולי בכ- 50%. הירידה נובעת מהתארכות תהליכי המכירות החדשות בעקבות משבר הקורונה בארה"ב, וכן משמירה על מצבת העובדים למרות הירידה בפעילות מתוך ראיה ארוכת טווח של חזרה לצמיחה בארה"ב.

מגזר פתרונות ושרותי טכנולוגיית מידע, יעוץ וניהול בישראל - גידול של כ- 3.3% בהכנסות ושיפור בשיעור הרווח התפעולי (מכ- 5.9% ברבעון המקביל לכ- 7.6% ברבעון הנוכחי). הגידול המתון בהכנסות תוך גידול משמעותי ברווחיות התפעולית נובעים מיום הבחירות והסגר (בצד ההכנסות) תוך התייעלות תפעולית (כגון חסכון בהוצאות דלק ונסיעות) בצד ההוצאות והתמקדות ברווחיות ועליה בפריון העבודה, שקוזזה במעט בעליית שכר של עובדי תוכנה.

שיווק ותמיכה במוצרי תוכנה - גידול של כ- 7.4% בהכנסות ברבעון הראשון של שנת 2021 שלווה בשיחקה בשיעור הרווח (מכ- 13% ברבעון המקביל לכ- 10.9% ברבעון הנוכחי. השחיקה בשיעור הרווח נבעה מכך שברבעון המקביל עיקר הפעילות הייתה במוצרים הקשורים לאבטחת מידע ולמוצרים הקשורים בעבודה מרחוק שהם בעלי שיעור רווחיות גבוהה יותר.

תשתיות ענן ומחשוב - גידול של כ- 62.3% בהכנסות ברבעון הראשון של שנת 2021. שיעור הרווח ברבעון עלה מכ- 4.2% לכ- 4.5% ברבעון הנוכחי. הגידול בהכנסות נובע מאיחוד של חברת גסטטנרטק החל מהרבעון השלישי של שנת 2020.

סיכום: החברה תמשיך להתמקד בתחומי ה- Cloud, Cyber, Digital, Data ובתחומי הליבה ותמשיך בחיפוש אחר רכישות בענפי הליבה ובתחומים משלימים. בנוסף, החברה תמשיך בחיזוק הפעילות בשוק הבינלאומי ובהרחבת בסיס לקוחות שירותי ה- IT ומוצרי התכנה בארה"ב. בתחום ה- IT הצפי בשוק (עפ"י גרטנר) הוא לגידול בהוצאות IT ברמה הגלובלית של כ- 4.6% בשנת 2021 ( לאחר ירידה של כ- 3.2% בשנת 2020). זאת בנוסף לשיפור צפוי בתוצאות בארה"ב ובתחום ההדרכה עם היציאה ממשבר הקורונה יביאו להערכתנו להמשך ביצועים טובים שמתומחרים להערכתנו במחיר המניה. אנו מותירים המלצתנו על "החזק" ומעלים את מחיר היעד ל- 90 ₪ למניה. 

x