הממונה על שוק ההון אישר בתנאים את מיזוג אלטשולר שחם גמל ופנסיה ופסגות גמל

במסגרת החלטתו קבע הממונה תנאים למיזוג וזאת תוך בחינה מקיפה של הוראות החוק ושל כלל היבטי התחרות בענף, לרבות הצפי למכרז חדש לקרנות הנבחרות, שיקולים יציבותיים, הגברת הפיקוח והשקיפות והגנה על כספי העמיתים

 

 
משה ברקת, צילום: פאנדרמשה ברקת, צילום: פאנדר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/05/2021

במסגרת המגבלות שהטיל הממונה על שוק ההון ובמטרה שלא לחרוג המגבלה הקבועה בחוק לעניין החזקת נכסי החיסכון לטווח ארוך של החוסכים בישראל (העומדת על 15%), נדרשת אלטשולר שחם להפסיק לנהל  נכסים בהיקף של כשמונה מיליארד שקלים בתוך תקופה של כשנה. מעבר לכך, אלטשולר שחם גמל ופנסיה תפסיק את ניהול קופות הגמל הענפיות המתופעלות על ידי פסגות. בנוסף, כחלק ממתן ההיתר יתחייב בית ההשקעות אלטשולר שחם, השולט באלטשולר גמל ופנסיה ומספק לה שירותי ניהול השקעות, להגביר את רמת השקיפות של פעילותו בפני רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. 

הליכי המיזוג בין אלטשולר גמל ופנסיה לפסגות גמל ופנסיה נדרשים להתבצע בתוך תקופה של עד שנה. במהלכה יתבצעו פעולות שתכליתן העברת ומיזוג הקופות המנוהלות על ידי פסגות גמל ופנסיה לאלטשולר שחם גמל ופנסיה לפי הוראות הממונה ותוך שמירה על זכויות העמיתים. בחלק משיקוליו, הביא בחשבון הממונה על שוק ההון את רמת הדינאמיות והניידות הגבוהה של הלקוחות בענף קופות הגמל.
x