גיוס שלישי תוך פחות משנה ל-Lili הבונה בנק דיגיטלי לעצמאיים בארה״ב

גייסה 55 מיליון דולר בהובלת קרן Group 11

 

 
לילך בר דוד ולירן זילכה מייסדי LILI, צילום: Lili לילך בר דוד ולירן זילכה מייסדי LILI, צילום: Lili
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/05/2021

הפלטפורמה הבנקאית לפרילנסרים Lili, המפתחת כלים ושירותים לעסקים קטנים ופרילנסרים בארה"ב, מכריזה על סבב גיוס הון שלישי תוך פחות משנה. המיזם גייס 55 מיליון דולר בסבב B, בהובלת קרן Group 11 של דובי פרנסס, לסבב הצטרפו Target Global ומשקיעים קיימים של החברה. ההשקעה החדשה מביאה את כלל ההשקעות בחברה ל-80 מיליון דולר. 

Lili בונה בנק דיגיטלי המיועד לפרילנסרים ובעלי עסקים קטנים בארה"ב. מדובר במודל תעסוקה הגדל בהתמדה שהיקפו בשוק האמריקאי מוערך ב-1.2 טריליון דולר, מהווה 40% משוק העבודה האמריקאי וצפוי להגיע להיקף של 50% עד סוף השנה. ב-6 החודשים האחרונים Lili הכפילה את בסיס הלקוחות שלה להיקף של 200 אלף לקוחות, בקצב שימוש שנתי של חצי מיליארד דולר.

החברה מפתחת פתרון טכנולוגי קל לשימוש עבור פרילנסרים העוסקים בתחומים שונים, המרכז את כל הכלים הדרושים לניהול הכסף, בנוסף לכלים לניהול העסק. החל מפתיחת חשבון בנק דיגיטלי, כלי עזר לניהול ההוצאות, הקצאת אחוז מההכנסות לטובת תשלום מיסים כדי לשקף את היתרה האמיתית, הפקת דוח הוצאות והכנסות המקל על דיווח לרשות המיסים ותובנות פיננסיות נוספות. המודל העסקי של החברה מבוסס על שימושים בכרטיס חיוב אשר עליהם Lili מקבלת עמלה צולבת.

לדברי לילך בר דוד, מנכ"ל ומייסד משותף ב- Lili: "צמחנו בקצב מטורף בשנה האחרונה, סכומי הכסף שגייסנו בשנה אחת הם בהיקף שהיינו אמורים לגייס במשך שלוש שנים. כל ההון שגויס עד כה נכנס לקופת החברה וישמש לצורך הגדלת צוותי המו"פ בישראל, שיווק וגיוס לקוחות בארצות הברית."

"בתקופת הקורונה נתח גדול משוק העבודה האמריקאי עבר לעבוד במודל פרילנס. אנשי מקצוע מיומנים מאוד חיפשו אחר דרך להמשיך לעבוד מהבית, חלק פנו למודל פרילנס מתוך צורך להכנסה משלימה או בגלל מודל העבודה הגמיש. יצרנו עבורם כלים המאפשרים התנהלות פיננסית ועסקית באופן חכם ומהיר, כדי שיוכלו להשקיע את זמנם בבניית העסק ופחות בבירוקרטיה ותהליכים טכניים, כמו מיון ידני של הוצאות או הגשת דוחות מס", מסכמת בר דוד.

"לילי היא כיום פלטפורמת הפינטק היחידה שעוצבה עבור הצרכים של פרילנסרים ובעלי עסקים קטנים בארה"ב המהווים סקטור צומח במהירות", אומר דובי פרנסס, שותף ומייסד קרן Group 11. "אנחנו צופים שמגזר הפרילנסרים ימשיך לגדול בקצב מואץ גם ללא רוח גבית משיבושי הקורונה. Lili ערוכה לתמוך בצמיחה אקספוננציאלית זו ולספק כלים חיוניים ואינטואיטיביים המייעלים התנהלות עסקית לעסקים קטנים."

החברה קמה בשנת 2018 בהובלת יזמים סדרתיים עם ניסיון של מעל 20 שנה בפינטק, לילך בר דוד מנכ"ל החברה ולירן זילכה סמנכ"ל טכנולוגיה. החברה מעסיקה 40 עובדים, 25 מהם בישראל והשאר בניו יורק. Lili תרחיב את כח האדם ב- 50 עד סוף השנה ומרביתם ייקלטו בישראל.
x