עליבאבא הסינית רשמה צניחה של 6.28%- אמש, למה ?

עליבאבא צנחה אולם גם המניות בהונג קונג צנחו לרמה הנמוכה ביותר מזה ארבעה חודשים, זאת מפני שסיכוני האינפלציה עוררו חששות בקרב סוחרים וגרמו למכירה הגדולה ביותר במניות בארה"ב מאז פברואר. מדד האנג סנג צנח השבוע ב -1.8% לרמת -27,718.67 . הנקודה הנמוכה ביותר מאז ה -7 בינואר.

 

 
עליבאבא הסינית (סימול: BABA)עליבאבא הסינית (סימול: BABA)
 

עמית.י`
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/05/2021

חברת עליבאבא פרסמה דו"ח הפסד ראשון מאז הפכה לחברה ציבורית

תוצאות מעורבות: עליבאבא הסינית (סימול: BABA) רשמה ביום חמישי מכירות טובות מהצפוי, אך הקנס הגבוה, שובר השיאים שקיבלה פלטפורמת המסחר ה"שובבה" הזו ככל הנראה פגע ברווחיות שלה. המניה ירדה אמש (ה) 6.28%- למחיר $206.08 .

הקונים אולי לא יכלו להגיע כהרגלם לקניונים ולהנות משופינג במהלך המגפה, אבל החנויות הוירטואליות השונות כולל זו של עליבאבא היו שוקקות ביותר. דבר זה הביא לכך שהיא היכתה את הציפיות עם זינוק של 64% בהכנסות הרבעוניות של החברה ויש לציין שבהקשר לעליה זו, נראה שעלי בבא חושבת שהמגמה הזו תימשך: תחזית המכירות שלה ל -12 החודשים הקרובים גבוהה יותר מזו של הערכות האנליסטים - התחזית של עליבאבא לשנה שתסתיים במרץ 2022 כוללת הכנסה שנתית של 930 מיליארד יואן (144.12 מיליארד דולר), מעל הצפי של 928.25 מיליארד יואן.

חבל, אם כן, שהחברה נפלה לטריטוריה הפסדית לראשונה מאז הנפקתה בשנת 2014.  כאמור, זה קרה בעיקר בעקבות סטירת הלחי המצלצלת של כ -2.8 מיליארד דולר שקיבלה בחודש שעבר מהרגולטורים הסיניים על "התנהגות מונופוליסטית". 

מניית עליבבא (סימול: BABA)
גרף

 
למה שיהיה אכפת לך? כי זה לא נגמר כאן.

אפשר לומר שהקנס הגדול מסוגו בהיסטוריה - למעשה מסמן את סיומה של חקירת עליבאבא, אך עדיין קיים איום נוסף, איום שעשוי להטיל צל על מניותיה של עלי בבא לתקופה נוספת  כי מתברר שהרגולטורים עדיין לא סיימו עבודתם. כלומר, הם עדיין מטרידים את ענקית התשלומים Ant Group  שכידוע עליבאבא מחזיקה בכ - 33% ממניות שלה. אגב, למקרה שהספקנו לשכוח, מדובר באותם רגולטורים שלא מזמן עמדו מאחורי דחייתה של ההנפקה הראשונית המדוברת.

ייתכן שזו הסיבה שהמניות של עליבאבא הראו ביצועים נמוכים יותר משל הנאסד"ק עשיר הטכנולוגיה ב -4% מאז הוכרז הקנס, מחיר המניה הצומח משקף את חרדת המשקיעים מהרגולציה ואל נשכח שכל הנ"ל התרחש בזמן שהמדד גם ככה סבל מיציאה המונית של משקיעים המודאגים מהאינפלציה.

במבט על השווקים באסיה, בראיה רחבה ניכרת התאוששות מפרוץ המגיפה במרץ 2020, אך יחד עם זאת, לאחרונה ניכר שהשווקים הרחבים יותר באסיה-פסיפיק נאבקים תחת איומי האינפלציה. המניות בהונג קונג צנחו לרמה הנמוכה ביותר מזה ארבעה חודשים, מכיוון שכאמור, סיכוני האינפלציה עוררו חששות בקרב סוחרים וגרמו למכירה הגדולה ביותר במניות בארה"ב מאז פברואר. גם מדד האנג סנג צנח השבוע ב -1.8% לרמת -27,718.67 . הנקודה הנמוכה ביותר מאז ה -7 בינואר. 

על רקע חולשה זו,  אתמול המדדים דווקא הראו מידה של עוצמה תוך כדי שהם מטפסים לאחר שוול סטריט תיקנה ירידות של שלושה ימים רצופים. 

הצצה למדד SHCOMP בשנחאי אנו רואים עליה של 1.78% לשיא של כמעט חודש והוא עומד כעת על  3,490.41 ואילו מדד HSI בהונג קונג האנג סנג הוסיף בינתיים 310.3 נקודות או 1.16% והגיע לרמה של 27715.88.
מדד HSI&SHCOMP:
גרף

 
נראה שהסוחרים בירכו והגיבו בחיוב על הדיווחים ביום חמישי כי התנועה של השקעות זרות ישירות לסין עלו ב -38.6% לעומת השנה האחרונה בארבעת החודשים הראשונים של שנה זו – זאת כתוצאה של השקעה גבוהה יותר בענף השירותים ובתעשיית ההיי-טק. 

לטובת מי שאוהב תחזיות, על פי מודלים מקרו גלובליים של כלכלת המסחר וציפיות האנליסטים, מדד ה- SHCOMP בסין שנחאי צפוי להיסחר ברמת 3381.01 נקודות בסוף הרבעון הנוכחי. במבט קדימה, קיימת הערכה שהוא ייסחר ב- 3081.10 בעוד 12 חודשים. ימים יגידו.


עמית.י', מנהלת צמיחה TradingView ישראל


x