איי. די. איי. ביטוח: רווח ברבעון הראשון של 46 מיליון שקל

לעומת הפסד של כ-9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל

 

 
קובי הבר, צילום: כפיר סיוןקובי הבר, צילום: כפיר סיון
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/05/2021

החברה ממשיכה להציג צמיחה במוצרי הבריאות הקלאסית, דירות וחיים, והשיקה ברבעון הראשון את המותג ״9״, מותג ביטוח חדש ברכישה דיגיטלית מלאה, במחיר נמוך ובלי צורך להתמקח. 

החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 110 מיליון ש"ח בגין רווחי שנת 2020.

מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2021 עם תוצאות טובות, המשקפות יציבות ברווח לאורך זמן. תוצאות אלו הינן הודות לשיפור הרווחיות החיתומית בענפי הרכוש, יחד עם גידול בהכנסות מהשקעות ברבעון זה. היציבות ברווח הושגה על אף השפעות ירידת הריבית על עתודות החובה והמחסור בעובדים המאפיין את השוק כולו.

אנו ממשיכים לשמור על רווחיות גבוהה, הודות למהלכים שאנו מבצעים בשנים האחרונות בכל תחומי הפעילות של החברה, בדגש על השקעה בטכנולוגיה וטיוב התיק.

אנחנו ממשיכים לדבוק באסטרטגיה הדיגיטלית שלנו, משקיעים רבות ב- DATA ובחדשנות, הקמנו את מותג ׳9׳ כחלק מהדגש על הסטה לדיגיטל, ובמקביל אנו מחזקים את מגוון המוצרים שלנו, בדגש על ענפי הרכב, חיים, בריאות ודירות. גם בתקופות מאתגרות אנחנו ממשיכים לייצר פתרונות ומוצרים ייחודיים, אשר יסייעו לנו להמשיך ולהוביל את שוק הביטוח הישיר, ולשמור על פסי הרווחיות אליהם אנו מכוונים". 

איי.די.איי. ביטוח פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הראשון לשנת 2021.

מהדוחות עולה כי החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם רווח של כ-45.6 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-9.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר משיפור ברווחיות החיתומית בענפי הרכוש ובתחום ביטוח בריאות, יחד עם עלייה משמעותית בהכנסות מהשקעות בסך של 48 מיליון ש"ח. הגידול קוזז בחלקו על ידי שתי השפעות משמעותיות: ירידת עקום הריבית שהביא לירידה ברווחיות החיתומית בענף רכב חובה, וגידול בהיקף התביעות בענף חיים ביחס לממוצע. כמו כן, החברה רשמה גידול, חד פעמי, בהוצאות השיווק, בעקבות השקת מותג ׳9׳ במהלך הרבעון. 

הירידה בפרמיות ברוטו נובעת מהמשך צמיחה במוצרי הבריאות הקלאסית, דירות וחיים, אשר קוזזה בעקבות פעולות יזומות של החברה לטיוב תיק הלקוחות, מהורדת תעריפים בענף רכב רכוש עקב השינויים בסביבה התחרותית וכן מהשפעת הסגר שנמשך עד אמצע פברואר, וכן מחסור משמעותי בעובדים, עקב מדיניות החל"ת.

החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 110 מיליון ש"ח בגין רווחי שנת 2020 המהווים 7.5 ש"ח למניה.

דגשים לתוצאות הרבעון הראשון לשנת 2021:

פרמיות ברוטו ברבעון הסתכמו בכ-620.4 מיליוני ש"ח לעומת סך של כ-671.4 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי בפרמיות ברוטו הושפע מעליה בהיקף הלקוחות בתחומי דירות וחיים, אשר קוזזה על ידי ירידה בענפי הרכב והבריאות. הקיטון בענפי הרכב נובע בעיקרו מפעולות יזומות של החברה לטיוב תיק הלקוחות ומהורדת תעריפים בענף רכב רכוש עקב השינויים בסביבה התחרותית וכתוצאה מהשלכות התפרצות מגפת הקורונה. כמו כן, לאור הקושי המשמעותי בגיוס עובדים, עקב מדיניות הממשלה בנושא דמי אבטלה בתקופת הקורונה, חווה החברה מחסור בנציגי מכירות, בדגש על ענפי חיים, בריאות ודירות, אשר השפיע גם הוא לשלילה על הצמיחה בענפים אלו. 

הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הסתכמו בכ-575.4 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-637.6 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי ברבעון הסתכמו בכ-477.9 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-524.8 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-9%. הירידה בפרמיות ברוטו נובעת בעיקרה מפעולות יזומות של החברה לטיוב תיק הלקוחות, מהורדת תעריפים בענף רכב רכוש עקב השינויים בסביבה התחרותית, לצד צמיחה בענפי רכוש אחרים וחבויות אחרות.

הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים הסתכמו בסך של כ-79.1 מיליוני ש"ח לעומת סך של כ-81.1 מיליוני ש"ח ברבעון מקביל אשתקד, קיטון של כ-2%. הפרמיות בביטוח חיים ללא חסכון צמחו בכ-4% לעומת הפרמיה בגין מוצרי חיסכון שירדה בכ-49%, וזאת לאור מכירת התיק הפנסיוני של החברה. הגידול בפרמיות בביטוח חיים נובע בעיקר מגידול בהיקף הפעילות, אשר מותן בשל מחסור בעובדים כאמור.  

הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות הסתכמו בסך של כ-63.4 מיליוני ש"ח, לעומת סך של כ-65.7 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-3%. הקיטון בפרמיות ברוטו נובע מהחלטה לצמצם פעילות במוצר תאונות אישיות לאור הכבדת הרגולציה ולקראת סיום ההיתר לשווקו במתכונתו הקיימת וכן בשל הפסקת שיווק מוצר ביטוח נסיעות לחו"ל מאז התפרצות מגפת הקורונה (בסוף רבעון ראשון 2020) לצד צמיחה של כ-7% במוצרי הוצאות רפואיות ומחלות קשות, אשר מותנה בשל המחסור בעובדים כאמור. 

ההכנסות מהשקעות נטו לרבות רווח כולל אחר (לפני מס) והכנסות מימון הסתכמו לסך של כ-54.9 מיליוני ש"ח לעומת הפסד בסך של כ-80 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, מתוכם רווחים מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים בסך של כ-48.1 מיליוני ש"ח בהשוואה להפסד בסך של כ-52.1 ברבעון המקביל אשתקד. הגידול המשמעותי נובע מירידות חדות בשוק ההון כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו בכ-143.8 מיליוני ש"ח לעומת סך של כ-151.2 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 5%, שהינו על אף הוצאות מיוחדות על השקת מותג 9  . 

הרווח הכולל לפני מס מתחום ביטוח כללי ברבעון הסתכם בכ-34.8 מיליוני ש"ח לעומת הפסד בסך של כ-10.4 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בתקופת הדוח נובע בעיקר מעלייה בהכנסות מהשקעות וכן מעלייה ברווח החיתומי בענפי הרכוש, אשר קוזז, בחלקו, על ידי ירידה ברווח החיתומי בענף רכב חובה, בין היתר בשל השפעת עקום הריבית על ההתחייבויות הביטוחיות, והוצאות השקה חד פעמיות של מותג 9, כאמור.

הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים ברבעון הסתכם בכ-10 מיליון ש"ח לעומת סך של כ-20.9 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, הקיטון ברווח בתקופת הדוח נובע מגידול ביחס התביעות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות ברבעון הסתכם בכ-6.8 מיליוני ש"ח, לעומת רווח בסך של כ-3.4 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח ברבעון נובע משיפור יחס התביעות במרבית ענפי בריאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הכולל לפני מס מתחומי הפעילות הסתכם בכ-51.5 מיליוני ש"ח לעומת רווח של כ-13.9 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-271%.  

הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-45.6 מיליוני ש"ח, לעומת הפסד של כ-9.4 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול לעומת תקופה מקבילה אשתקד, נובע בעיקר מעלייה משמעותית בהכנסות מהשקעות וכן מעליה ברווח החיתומי בענפי הרכוש ובתחום ביטוח בריאות. הגידול קוזז בחלקו על ידי ירידה ברווחיות החיתומית בענף רכב חובה ובתחום ביטוח חיים. כמו כן, החברה רשמה גידול בהוצאות השיווק, בעקבות השקת מותג ׳9׳ במהלך הרבעון.

x