המפקח על הבנקים - המידע שייך ללקוח

במסגרת פאנל הבנקאות שהתקיים אתמול במסגרת כנס לשכת עורכי הדין, אמר המפקח על הבנקים: "אנחנו מצפים מהבנקים להפנים שהלקוחות הם הנכס העיקרי שלהם. המידע על הלקוח אינו שייך לבנק אלא שייך ללקוח, לכן בנק ישראל מעודד ״בנקאות פתוחה״ המאפשרת ללקוח לחייב את הבנק להעביר את המידע שלו לנותני שירותים אחרים״

 

 
יאיר אבידן, צילום: רמי זרנגריאיר אבידן, צילום: רמי זרנגר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/06/2021

לדבריו, "הסובלנות שלנו להפרות נהלים של הבנקים הולכת וקטנה. יהיו קנסות וכולכם תקראו על זה. בנק ישראל עומד לפרסם ״מדד הוגנות״ של המערכת הבנקאית".

בתגובה אמר אחד ממשתפי הפאנל, עו"ד יגאל בורוכובסקי: ציין בראשית דבריו כי יש להעריך את פועלו של הפיקוח בשנה האחרונה מכל הבחינות אבל לא יכול להיות שחלה רגולציה אחת על הבנקים, רגולציה שניה על גופים ישראליים שמוכרים מוצרים בנקאיים ורגולציה שלישית על גופים בינלאומיים שמוכרים מוצרים בנקאיים.

עו"ד בורוכובסקי, בעל משרד עו"ד, מומחה לבנקאות, אשר שימש כיועץ משפטי ראשי, סמנכ"ל וחבר ההנהלה העסקית המצומצמת של בנק דיסקונט למשכנתאות קרא בפאנל לפעול לכך שיהיה מפקח אחד על כל מי שנותן שירות בנקאי עם כללים אחידים. 

פרופ' שלום לרנר: "אני חושב שהמידע על הלקוחות שייך לבנקים, ודאי אם מדברים על מידע מעובד. עיבודו כרוך בעלות". 

בתגובה אמר עו"ד בורוכובסקי, אני אוהב את הרעיון שהמידע שייך ללקוח אבל לא יתכן שיהיה דין אחד לבנקים ודין אחר לענקיות האינטרנט כמו פייסבוק, גוגל ואמזון או לנש"פים עליהם אין שום פיקוח למרות שהמידע שיש להם על האזרחים גדול בהרבה. בנק ידרש לתת מידע לחברות האינטרנט כדי לאפשר להן לתת שירות טוב יותר ללקוח אבל כשיבקש לקבל מידע מענקיות האינטרנט כדי לאפשר לו לתת שירות טוב יותר ללקוח, ענקיות האינטרנט יתפקעו מצחוק.

לדברי עו"ד בורוכובסקי, על מנת שהמידע יהיה באמת בידי הלקוח, בעידן של ארנק דיגיטלי, ושבו נפח פעילות נותני האשראי החוץ בנקאי שוברת שיאים, זו לא באמת בנקאות פתוחה כל עוד אין רגולציה וכל עוד המדינה לא באמת דואגת שהמידע שלנו יהיה אכן שלנו.
x