אבן דרך משמעותית לפוםוום

חתמה על הסכם אסטרטגי עם מפעילת פארקי השעשועים השנייה בגודלה בעולם - Merlin Entertainments

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/06/2021

זהו החוזה המרוכז הגדול ביותר בתעשייה אי פעם; ההסכם ל-5 שנים ובמסגרתו תספק פוםוום שירותי תיעוד חווייתי לכ-15 אתרים של מרלין באירופה ובארה"ב.

בין אתרי הפעילות שנכללים בהסכם - פארקי לגולנד, מאדם טוסו, סי-לייף, לונדון איי ועוד 2 אתרים חדשים ומשמעותיים בארה"ב.

יהודה מינקוביץ, מנכ"ל החברה: "ההסכם עם מרלין, המפעילה השנייה בגודלה בעולם של פארקי שעשועים, הוא עוגן מהותי בהתפתחותה העסקית של פוםוום, והבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה של החברה ובערך המוסף של הפתרונות הדיגיטליים שלה. בהתאם להסכם, אנו נפעל להטמעת מערכות הצילום המתקדמות של פוםוום בכל פארקי השעשועים של מרלין באירופה ובארה"ב . ראוי להדגיש, כי הכניסה לארצות הברית למגה פארקים של מרלין תגדיל באופן משמעותי את החשיפה של פוםוום והיקפי הפעילות שלה, ותאפשר לה להאיץ את צמיחתה בעתיד הנראה לעין. זהו כבוד להיבחר על ידי מרלין, מדובר בחוזה משמעותי וארוך טווח שמהווה חותמת רשמית למובילות של פוםוום. אנו בטוחים כי נמשיך לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי עם הערך המוסף של פוםוום."

חברת פוםוום, שפיתחה מערכת טכנולוגית המאפשרת מתן שירותי צילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית, מעדכנת כי התקשרה בהסכם מסגרת לשיתוף פעולה עם קבוצת פארקי השעשועים השנייה בגודלה בעולם - Merlin Entertainment (מרלין). 

במסגרת ההסכם תספק פוםוום למרלין באופן בלעדי ב-5 השנים הבאות שירותי תיעוד חווייתי בכ-15 אתרים אותם מפעילה מרלין באירופה ובארה"ב, ובהם פארקי לגולנד, מאדם טוסו, סי-לייף, לונדון איי ועוד. 12 מאתרי הפעילות הנכללים בהסכם ממוקמים באירופה, ומהווים את כלל האתרים הגדולים והמשמעותיים של פעילות מרלין באירופה, ואילו 3 האתרים הנוספים הם אתרים משמעותיים של מרלין בארה"ב, כאשר ב 2 מהם החברה לא סיפקה עד כה את שירותיה.  שני הפארקים הנוספים הם: פארק לגולנד בקליפורניה ופארק לגולנד ניו יורק, אתר חדש לחלוטין שהושקעו בפיתוחו מאות מיליוני דולרים. 

יצוין כי בתשקיף החברה, וכן בדוחותיה הכספיים לשנת 2020, ציינה החברה, כי לאחר השלמת עסקת רכישת נכסי חברת Picsolve, שהיו לה הסכמי התקשרות עם מרלין, התקשרה פוםוום עצמה עם מרלין בהסכם זמני למתן שירותים בתנאים דומים לתנאי ההתקשרות המקוריים עםPicsolve , וזאת בשל מגבלות נגיף הקורונה אשר לא אפשרו לחברה להטמיע את מערכותיה באתרים המופעלים על-ידי מרלין. כעת, כאמור, חתמה החברה עם מרלין על הסכם מסגרת עדכני ל-5 שנים ולהסכם נוספו גם שני אתרים נוספים של מרלין בארה"ב. 

מרלין הינה מפעילה גלובלית של פארקי ואתרי שעשועים ובילוי, והיא נחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחומה. מרלין מתפעלת למעלה מ-130 אתרי בילוי ב-25 מדינות ברחבי העולם, ביניהם אתרים מוכרים רבים כגון מאדאם טוסו וה- London eye בבריטניה, אתרי לגולנד, ואחרים. טרם  פרוץ מגיפת הקורונה דיווחה מרלין על תעבורה של כ-67 מיליון מבקרים בשנה באתריה השונים.  

לאחרונה עדכנה פוםוום כי בהתאם לתוכנית ההקלות הממשלתית באנגליה בקשר עם אירוע הקורונה, החל מה-12 באפריל 2021 נפתחו מחצית מהפארקים באנגליה בהם פועלת החברה, וב-17 למאי, במסגרת הקלות נוספות, נפתחו באנגליה גם אתרים הנמצאים במתחמים סגורים בהם פועלת החברה, וכיום כ-13 מתוך 16 האתרים באנגליה בהם פועלת החברה פתוחים לקהל. 

יצוין, כי הכנסותיה של פוםוום מאתריה בבריטניה במחצית השנייה של 2020 עמדו על כ-20 מיליון שקל והיוו כ-70% מסך הכנסות החברה. עוד ציינה החברה לאחרונה כי נכון למועד הדיווח (17 במאי) 17 מתוך 25 האתרים באירופה בהם החברה מספקת את שירותיה פתוחים לקהל, זאת בנוסף ל-10 האתרים בארה"ב בהם החברה מספקת את שירותיה ואף הם פעילים כולם. למיטב ידיעת החברה, יתר האתרים באירופה בהם החברה פועלת ומספקת את שירותיה צפויים להיפתח החל ממהלך חודש יוני 2021.

עוד דיווחה החברה לאחרונה, כי מימשה את האופציה אשר הוקנתה לה במסגרת עסקת רכישת נכסי Picsolve, לרכישת מניות חברה בת שלPicsolve  בארה"ב (Picsolve Inc.), המעניקה שירותים בכ-10 פארקים ברחבי ארה"ב, ובהם לגולנד פלורידה, מוזיאון חיל האוויר וגן החיות של סן דייגו. 

בנוסף, הודיעה החברה בחודש שעבר על מינויו של ראיין שפירו לתפקיד יו"ר החברה. שפירו מביא עימו ניסיון ורקע מקצועי רב בטרנספורמציה דיגיטלית בכלל ובשוק האמריקאי בפרט, והוא יסייע רבות בפיתוח פעילות פוםוום בשוק האמריקאי, בו מכוונת החברה להעמיק את פעילותה. שפירו החליף בתפקידו את יצחק (אברהם) כהן אשר כיהן בתפקידו בשנה החולפת.

x