בנק ישראל - משלוח הודעות בתקשורת

לאור ההתקדמות הטכנולוגית המתרחשת בענף הבנקאות בשנים האחרונות, נדרשו תיקונים בהוראה

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/06/2021

התיקונים להוראה

המבוא להוראה ימחק, ובמקומו יבוא:

"המהפכה הטכנולוגית המתרחשת בענף הבנקאות בשנים האחרונות מאפשרת לתאגידים הבנקאיים בישראל לפתח את השירותים שהם מציעים ללקוחות, ולהעניק שירות בנקאי איכותי, זמין ויעיל, הכולל מגוון ערוצים לקבלת השירות והמידע הבנקאי.

כיום, התאגידים הבנקאיים שולחים ללקוחותיהם הודעות הנוגעות לניהול החשבון באמצעי תקשורת שונים, לרבות: האזור האישי של הלקוח באתר האינטרנט של התאגיד הבנקאי, האפליקציה בסלולר, הדואר וכו'. לאור ההתקדמות הטכנולוגית התומכת בשיפור השירות ללקוחות, שיפור אפקטיביות מסירת ההודעות ומסירת מידע קרוב לזמן אמת, וכן תומכת בהוזלת העלויות הכרוכות בהפקת הודעות ומשלוחן, ואשר עולה בקנה אחד עם המגמה העולמית לצמצום השימוש בנייר, בוצעו התאמות להוראה."

סעיף 3 להוראה (סעיף התחולה) ימחק, ובמקומו יבוא:

"הוראה זו תחול על תאגיד בנקאי כהגדרתו בחוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א – 1981 (להלן – "תאגיד בנקאי").

המפקח רשאי לקבוע הוראות מסוימות שונות מאלו המפורטות להלן, שיחולו על תאגיד בנקאי מסוים, או לפטור, במקרים חריגים, תאגיד בנקאי מהוראה מסוימת, כאשר קיימים טעמים מיוחדים שבהם ראה לנכון לעשות כן, ומנימוקים שירשמו."

בסעיף 4 להוראה:

במקום הגדרת "ערוצי תקשורת" יבוא: "כמשמעותם בהגדרת "שירותי בנקאות בתקשורת" בסעיף 8 להוראת ניהול בנקאי תקין מס' 367 בנושא "בנקאות בתקשורת" אותם מציע התאגיד הבנקאי.

במקום הגדרת "הודעות" יבוא: "מידע בכתב הנשלח מתאגיד בנקאי אל לקוח לפי כל דין, וכן מידע שבחר התאגיד הבנקאי לשלוח ללקוחותיו ואשר מיועד לסייע בניהול החשבון."

הגדרת "שיק שסורב" תמחק.

תתווסף הגדרת "חוק שיקים ללא כיסוי" – חוק שיקים ללא כיסוי התשמ"א – 1981.

דברי הסבר

נקבעו הגדרות כלליות ובוטלו הבחנות בין סוגי הודעות שאינן נדרשות עוד. יובהר שהגדרת הודעות אינה כוללת הודעות שיווקיות או תפעוליות, ואין בה כדי לגרוע מהוראות ספציפיות שנקבעו בהוראת ניהול בנקאי תקין 367 לעניין משלוח הודעות. הגדרת "ערוצי תקשורת" בהוראה מפנה להגדרת "שירותי בנקאות בתקשורת" בהוראת ניהול בנקאי תקין 367 הכוללת מגוון של ערוצים. יובהר כי ההוראה אינה מחייבת את התאגיד הבנקאי להציע ללקוחותיו את כל ערוצי התקשורת הקיימים, וכי השירות כולל את ערוצי התקשורת המוצעים על ידי התאגיד הבנקאי. עוד יובהר כי הוראה זו עוסקת בשירות משלוח הודעות בתקשורת, והיא אינה מסדירה את שירותי הצפייה במידע וביצוע פעולות בתקשורת.
x