הום ביוגז - החברה חצתה את שלב ההיתכנות ולפני תחילת מכירות על הסיכונים והסיכויים שבכך

לחברה קו מוצרים פעיל של מערכות ביוגז ומוצרים נילווים לשימוש ביתי וקו מוצרים של מערכת ביוגז המיועדת לשימוש במטבחים מוסדיים

 

 
הום ביוגזהום ביוגז
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/06/2021



הום ביוגז בע"מ (TASE: HMGS) הינה חברה ישראלית ציבורית העוסקת בפיתוח, ייצור, הפצה ומכירה של מערכות ביוגז בגודל קטן-בינוני המציעות פיתרון כולל לניהול פסולת, יצירת אנרגיה מתחדשת, בישול נקי, ייצור דשנים ותברואה. לחברה קו מוצרים פעיל של מערכות ביוגז ומוצרים נילווים לשימוש ביתי וקו מוצרים של מערכת ביוגז המיועדת לשימוש במטבחים מוסדיים הנמצאת בשלבי פיתוח מתקדם.

שוק – החברה פועלת באחד מהתחומים החמים בעולם, תחום הקלימטק (Clima-tech); במסגרתו, מספר תתי שווקים אליהם פונה החברה כגון טיפול בפסולת אורגנית שנוצרת בענפי האירוח ומוסדות בארה"ב ועלותו מוערכת בכ-55 מיליארד דולר בשנה. סך ההוצאה של משקי בית במדינות מתפתחות על אמצעי בישול מזהמים כגון עץ ופחם מגיעה לסך של 50 מיליארד דולר בשנה. שוק העיכול האנאירובי, בו פועלת גם כן החברה, צפוי לעלות על-15 מיליארד דולר עד 2025 עם צמיחה של 10.62%. שווי השוק השנתי של טכנולוגיות תברואה חדשות המיועדות להפעלה מקומית צפוי להגיע ליותר מ -6 מיליארד דולר ברחבי העולם עד שנת 2030. המגמות העיקריות המובילות לשימוש במערכות בקנה מידה קטן / בינוני הן מדיניות ותקנות לטיפול בפסולת מזון באופן מקומי, עלות הטיפול בפסולת אורגנית, והביקוש הגובר בפתרונות חדשניים להפחתת פליטות פחמניות.

אסטרטגיה - החברה חצתה את שלב ההיתכנות הכלכלית והטכנולוגית וכעת היא לפני תחילת מכירות על הסיכונים והסיכויים שבכך. להערכתנו, זו צפויה לחדור למספר מדינות תוך התבססות על מפיצים מקומיים באופן מהיר. המודל העסקי הוא ”Pay as You Go“, המנגיש את מערכות הביוגז ללקוחות רבים בעיקר במדינות מתפתחות. בתחום המוסדי, החברה תשתף פעולה עם שותפים מקומיים כדי להציע למפעילי מטבחים בגודל מסחרי מודל מבוסס OPEX להקמת מערכת ביוגז עם טביעת רגל קטנה המובילה לחיסכון בעלויות ומקדמת עמידה ביעדי מעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות.
x