האינפלציה ממשיכה להרים ראש – מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.7%

מדד הליבה עלה ב-0.6% | ירידה במספר דורשי העבודה שבוע שישי ברציפות

 

 
Image: Dreamstime.comImage: Dreamstime.com
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/06/2021

נתונים כלכליים חזקים ממשיכים להגיע, הרקע הוא החשש של המשקיעים מהתחממות של הכלכלה, ובעקבות התחממות זאת צמצום ההרחבות המוניטאריות מצד הפד.

צריך לזכור, הפד בעצמו התייחס לנתונים, ואמר שהכלכלה אולי נראית כאילו מתחממת, אולם מדובר לדבריו, בתהליך הגיוני, שאמור היה להתרחש. שילוב של פתיחה של המשק, יחד עם צמצום בכח אדם, ותהליכי התייעלות בחברות, אמור להוביל לעליית מחירים.
מדד המחירים לצרכן בארה"ב, נמדד בשני נתונים. הראשון הוא מדד המחירים כפי שמוכר גם לנו, השני הוא מדד הליבה – כלומר מדד מנוכה מזון ואנרגיה. ההפרדה הזו אולי הגיונית במבט ראשון, שכן מזון ואנרגיה תנודתיים, ולא תמיד קשורים לתהליכים מאקרו כלכליים, אולם מאידך, אם יש התייקרות במוצרי המזון ובאנרגיה, הרי שזה ישפיע על משקי הבית. בכל מקרה האמריקאים מייחסים יותר חשיבות לנתוני הליבה, אלה כאמור עלו ב-0.6%, מעל הצפי.



כיצד ישפיעו השווקים?
עקרונית, אם מסתכלים על גורמי סיכון, צריך לזכור שגורמים אלה, מגיעים תמיד יחד עם הסנטימנט של המשקיעים. מה הכוונה? אם המשקיעים מעוניינים לממש רווחים, הם יעשו זאת, וישתמשו באחד מגורמי הסיכון כטריגר לצאת במהלך ירידות.
הטריגר שהיה על השולחן בחודשים האחרונים, אכן היה טריגר החשש מאינפלציה, אולם נראה שדווקא לאחר פרסום נתוני המדד, השווקים עברו לעליות, כשהחוזים בארה"ב מראים עליה של כ-0.4% בדאו.

x