הראל חתמה על מזכר הבנות לרכישת פעילות פנסיה וגמל מפסגות בתמורה ל- 185 מיליוני ש"ח

מדובר על קרנות הפנסיה והגמל של פסגות בבעלות אלטשולר-שחם

 

 
מישל סיבוני, הראל, צילום: פלאש 90מישל סיבוני, הראל, צילום: פלאש 90
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/06/2021

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים הודיעה היום כי החברה הבת, הראל פנסיה וגמל, חתמה על מזכר הבנות עם פסגות לפיו היא תרכוש, תמורת 185 מיליוני ₪, קופות גמל וקרנות פנסיה ("הקופות הנמכרות"), שהיקף הנכסים המצויים בהן, נכון ליום 31 במרץ 2021, מסתכם בכ-26 מיליארד ₪. הרכישה הינה בכפוף לחתימת הסכם מחייב ולהתקיימותם של תנאים מתלים לרבות: אישור הממונה על התחרות ל"מיזוג חברות" מכוח הוראות חוק התחרות הכלכלית, תשמ"ח-1988 וכן כלל האישורים אשר יידרשו מאת הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, לצורך השלמת העסקה.

הקופות הנמכרות כוללות את פעילות קרנות הפנסיה של פסגות, ובכלל זה קרן הפנסיה הותיקה ה.ע.ל, קופות הגמל להשקעה של פסגות וקופות הגמל לחסכון לכל ילד, וכן קופות מרכזיות לפיצויים.

במסגרת מזכר ההבנות סוכם על קיומה של בדיקת נאותות, שבמהלכה התחייבה פסגות שלא לנהל מו"מ עם גוף אחר בקשר עם המכירה של הקופות הנמכרות. 

מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מסר כי הרכישה מתבצעת במסגרת האסטרטגיה של הראל להרחיב את פעילותה בתחום הפנסיה והחיסכון. זאת תוך מינוף מערכות הליבה של הראל בתחום זה, הכוללות את מערכי השירות וממשקי העבודה אל מול סוכני הראל ואל מול מעסיקים בכל תחומי המשק". לדברי סיבוני: "רכישת הפעילות תהווה חיזוק משמעותי להראל בתחום הביטוח והחיסכון הפנסיוני ותסייע לביסוס מעמדה של הראל שמחזיקה בקרן הפנסיה השנייה בגודלה בישראל. סיבוני הוסיף עוד כי "רכישה זו מצטרפת לפעילויות שונות שבוצעו בהראל במטרה לפתח ולהרחיב את הפעילות העסקית. כך לדוגמה, לאחרונה, חתמה הראל עם שירביט על מיזכר הבנות לפיו תרכוש הראל את מלוא פעילותה הביטוחית של שירביט אשר לה כ-3% נתח שוק בתחום הרכב ו-80,000 לקוחות ומערך סוכנים רחב לצד שיווק ישיר.

x