הנפקת ליברה - ביקושי שיא למניה

מה מחיר הסגירה? ולפי איזה שווי החברה תונפק?

 

 
מנכלית ליברה אתי אלישקוב, צילום: אבי מועלםמנכלית ליברה אתי אלישקוב, צילום: אבי מועלם
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/06/2021

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "הביקושים הגבוהים הם ביטוי לאמון המשקיעים בהצלחתה של ליברה, על רקע ביצועי החברה המרשימים עד כה, והפוטנציאל הרב שעוד גלום בה."

חברת הביטוח הדיגיטלית הראשונה בישראל, ליברה, הגישה תשקיף לפני כשבועיים לקראת הנפקתה לציבור, ובימים אלה היא כבר מסכמת בהצלחה את ההנפקה. היענות רבה מצד המשקיעים וביקושי יתר הובילו לעצירת סבב המצגות למשקיעים לאחר יומיים בלבד, ולהעלאת המחיר למניה ל- 10.56 ₪, גבוה מזה שהוצג בתשקיף (9.4 ₪ למניה). כעת עתידה ליברה להיות מונפקת על פי שווי של 450 מיליון ש"ח לפני הכסף, כ-50 מיליון יותר מהשווי הראשוני המבוקש בתשקיף החברה. 

שווי החברה נגזר מהצמיחה המשמעותית בפרמיות, משיפור עקבי בפרמטרים התפעוליים, מפוטנציאל הצמיחה העתידי ומהרווחיות הצפויה. 

בשנה הקרובה צפויה ליברה להרחיב את הרישיון גם לביטוח חיים, וכן, להקים תשתית להרחבת הפעילות העסקית בחו"ל. בנוסף, עתידה ליברה להמשיך בפיתוח טכנולוגי. כיום, עושה ליברה שימוש במערכת מתקדמת בפיתוח עצמי, המאפשרת לה לממש חשיבה חדשנית בביטוח, ליישם מודלים אקטוארים פרסונליים, ולהטמיע שינויים וכיסויים במהירות ויעילות. החברה עושה שימוש במודלים מתקדמים של בינה מלאכותית המאפשרים לה לאפיין לקוחות קיימים ופוטנציאליים בדגש על עולם הצריכה הדיגיטלי. 

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "הנפקת החברה והפיכתה לציבורית היא אבן דרך משמעותית עבורנו. ב-3 השנים האחרונות, ניערנו את ענף הביטוח, הובלנו מהפיכה אמיתית, והציבור, שהיה צמא לשינוי, הצביע ברגלים. יצאנו לגיוס במטרה לעשות צעד נוסף ביישום החזון ולאפשר לציבור להפוך לשותף של ממש ואנחנו גאים בהיענות הגבוהה שהיתה למהלך זה. הביקושים הגבוהים שהיו בהנפקה, הם ביטוי לאמון המשקיעים בהצלחתה של ליברה, על רקע הביצועים המרשימים בפועל עד כה, והפוטנציאל הרב שעוד גלום בה."

ליברה, שהוקמה בדצמבר 2017, ע"י אתי אלישקוב והשיקה את פעילותה באוקטובר 2018, מראה ביצועים מרשימים והגיעה לרווחיות תוך פחות מ-3 שנים, מוקדם מהתחזיות המוקדמות. את הרבעון הראשון של 2021 סיימה ליברה עם רווח כולל לפני מס של כ- 6.6 מיליון, לעומת רווח של 1.75 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 277%. הרווח הכולל לאחר מס לשלושה החודשים שהסתיימו ביום ה-31 במרס הסתכם לסך של 4.3 מיליון ש"ח, לעומת רווח של 1.2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 271%.  

x