מיטק וקבוצת טיב טעם נכנסות לשת״פ בפיתוח וייצור מוצרי בשר מתורבת

החברות יחלו תהליך בדיקה ופיתוח של מוצרי בשר מתורבת כחלק מחזון ייצור משותף

 

 
טיב טעם, צלם: בן פרידמןטיב טעם, צלם: בן פרידמן
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/07/2021

קבוצת טיב טעם מדווחת הבוקר ביחד עם קבוצת מיטק כי נחתם מכתב כוונות לא מחייב, על שיתוף פעולה בפיתוח ושיווק של מוצרי בשר מתורבת. במסגרת מכתב הכוונות, טיב טעם ומיטק יפעלו לחתום על הסכם מחייב, אשר צפוי לכלול פיתוח משותף של מוצרי בשר מתורבת וכן הקמה של מתקן ייצור, יחד עם מתן זכויות הפצה ושיווק (לרבות אפשרות לזכויות הפצה בלעדיות) לטיב טעם, עבור המוצרים שיפותחו ע"י הצדדים, בישראל ו/או מקומות אחרים בעולם.

מימין: אורן מילר, עמרי שיינין, שרון פימה, רינה קרס, אלדד הרי, צילום: יח״צ

הצדדים הסכימו לדון על הרחבת שיתוף הפעולה בנוגע לייצור ושיווק מוצרי בשר מתורבת בעתיד, ובדגש על בשר חזיר מתורבת, וזאת בהמשך לדיווחה של מיטק על תחילת פעילות פיתוח בתחום בשר חזיר מתורבת וכן בהתאם להערכת קבוצת טיב טעם כי לאור הביקוש הגובר, השימוש בשומן חזיר כחומר גלם צפוי לעלות בשנים הבאות לכדי עשרות טון בחודש בישראל.

בשר מתורבת נועד להיות תחליף בר קיימא לבשר המגיע משחיטה. התוצרים לבסוף הינם רקמות בשר אמיתיות, אשר גודלו במעבדה, מחוץ לגוף בעל החיים. ייצור זה מתבצע בתהליכי גידול מבוקרים, אשר מאפשרים התרבות תאים הללו וכן התמיינות לקבוצות שונות (כגון שומן או שריר) במטרה לקבל בשר בעל חיים שטעמו, הרכבו ואיכותו הם כשל בשר מסורתי (אשר מקורו משחיטה). 

מכתב הכוונות משקף את הגישה החדשנית של קבוצת טיב טעם בתחום המזון ואת האמון שלה בחזון, בטכנולוגיה וביכולות פיתוח המוצר של מיטק. יתר על כן, מכתב הכוונות מגלם עבור מיטק את הפוטנציאל לפיתוח קו מוצרים נוסף וכן הוכחה עסקית נוספת מבחינת שוק הבשר המתורבת. לטכנולוגיה שבבסיס שיתוף הפעולה המתוכנן, פוטנציאל משמעותי לשפר את זמינות הבשר, לפשט את שרשרת אספקת הבשר ולהציע לצרכנים מגוון רחב של מוצרי בשר חדשים, ברי קיימא.


חגי שלום, קבוצת טיב טעם בעלים, צלם: אסף לב

חגי שלום, מנכ"ל קבוצת טיב טעם: "אנו עושים היום צעד חשוב בהרחבת האסטרטגיה העסקית של טיב טעם, לאור התאוצה של התפתחות ענף הפוד-טק בכללותו, ובפרט, הסינרגיה בין תחום הבשר המתורבת לבין פעילות ייצור המזון של מגזר התעשייה של קבוצת טיב טעם. הדבר יאפשר לטיב טעם לתת מענה לדרישה העולמית ההולכת וגוברת למזון בריא ואיכותי מבלי לשלם את המחיר המוסרי והמחיר הכלכלי של תעשיה זו, תוך הקטנת פגיעה בסביבה".

שרון פימה, מנכ״ל מיטק: "אנו גאים ששחקן כה משמעותי בתעשיית המזון הישראלית, עם פעילויות הן בתחום הקמעונאי והן בעיבוד הבשר, בחר במיטק להיות השותפה שלה בתחום הפוד-טק התחרותי והמתפתח בקצב מסחרר בישראל ובעולם. מכתב כוונות זה הוא צעד ראשון לבחינת האפשרויות להאצת אימוץ מוצרי בשר מתורבתים, זיהוי התנאים להקמת מתקני ייצור והערכת ההזדמנויות הגלומות במוצרי בשר נוספים המונעים על ידי טכנולוגיות גידול התאים מזנים שונים וכן יכולות הדפסת התלת-מימד הביולוגית שלנו".

x