נובה מציגה תוכנית אסטרטגית עד שנת 2024

על רקע הביקושים בשוק השבבים נובה מציגה תוכנית אסטרטגית חדשה שבבסיסה צמיחה אורגנית חזקה הנשענת על גידול בנתחי שוק, הרחבת סל המוצרים ומענה לתהליכים טכנולוגים מתקדמים | המניה הגיבה בעליה של 1.6%

 

 
ברכה של נאסד״ק לנובה, קרדיט: נאסד״קברכה של נאסד״ק לנובה, קרדיט: נאסד״ק
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/07/2021

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה, אמר בכנס המשקיעים של החברה: 


איתן אופנהיים, נשיא ומנכל נובה

"אנחנו מגדילים את ההשקעות בטכנולוגיות משבשות שיניעו קדימה את הצמיחה העתידית שלנו. אנחנו מתבססים על מערכות חומרה מתקדמות ומדויקות בשילוב מנועי תוכנה מהשורה הראשונה, כדי למדוד  אלפי שבבים מתקדמים במהירות וכך מאפשרים ללקוחות שלנו להגדיל את התפוקה שלהם ולקצר את זמן הגעת המוצרים לשוק."

החברה מאמינה שבמסגרת התוכנית החדשה הרווח הרבעוני יגיע לדולר למניה על בסיס NON GAAP (ברבעון האחרון החברה הציגה רווח של 70 סנט למניה על בסיס NON GAAP).


דרור דוד, סמנכל כספים נובה

נובה (Nasdaq: NVMI), מהחברות הישראליות המתקדמות והמשפיעות בשוק השבבים הגלובלי, חושפת את התוכנית האסטרטגית החדשה שלה "נובה 500", ומספקת תובנות בנוגע לביצועי החברה ופעילותה העסקית, מנועי צמיחה טכנולוגיים, תחזיות לשוק השבבים הגלובלי והשפעתו על צמיחת החברה, וכיוונים אסטרטגיים עתידיים. בכנס המשקיעים של החברה, בהשתתפות של כ- 160 משקיעים גלובליים ומקומיים, הוצגה תכנית הדגל של החברה לשנים הקרובות שמטרתה להגדיל את הכנסותיה האורגניות ל-500 מיליון דולר עד 2024. את הכנס הובילו איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה, דרור דוד, סמנכ"ל הכספים, זהר גיל, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי ושי וולפלינג, CTO החברה.

נובה היא ספקית מובילה וחדשנית של פתרונות מדידה לבקרת תהליכי יצור מתקדמים בתעשיית המוליכים למחצה. החברה מציעה פתרונות מתקדמים למדידת מימדים גיאומטרים ואפיון חומרים בטכנולוגית אופטיות ו-XRAY, עם יכולת שילוב מתקדמת בין פתרונות חומרה ותוכנה. "החברה השכילה לצמוח במהירות במהלך השנה האחרונה, למרות הקורונה, בזכות גידול בביקושים למוצרי החברה הייחודים שמאפשרים ללקוחותינו להגביר את יכולת ייצור השבבים ולקצר את זמן הגעתם לשוק", אמר איתן אופנהיים, מנכ"ל החברה. "נובה היא החברה היחידה בשוק שמשלבת טכנולוגיות מדידת חומרים ומימדים גיאומטרים ובכך מספקת פתרון מלא ואטרקטיבי יותר ללקוחותינו", הוסיף.

במסגרת הכנס הודיעה נובה על האצת בניית חדר נקי חדש במטה החברה ברחובות אשר יאפשר הרחבה משמעותית של יכולות הייצור שלה: "אנחנו מאמינים שהשילוב של הגדלת נתחי שוק, הצגת מוצרים חדשים, חדשנות טכנולוגית וסל מוצרים מבדל, יחד עם שילוב ייחודי של חומרה ותוכנה – יכול להביא אותנו לצמיחה האורגנית המתוכננת שתצריך יכולות ייצור מתקדמות יותר", אמר אופנהיים. 

הפתרונות של נובה נמצאים כיום בשימוש של כל יצרני השבבים הגדולים בעולם, עם למעלה מ-3000 מערכות פעילות ביותר מ-150 אתרי ייצור. היכולת של נובה למנף את בסיס ההתקנות הקיים אצל לקוחותיה, בנוסף לסל המוצרים המגוון והייחודי שהיא מציעה והטכנולוגיות החדשות עליהן הכריזה, מאפשרים לה לזכות בנתחי שוק חדשים בשווקי הליבה שלה ולהביא להרחבה נוספת של שווקי מטרה. "שילוב מרכיבים אלה, גורם לנו להאמין שנובה תצליח להגיע להכנסות אורגניות של 500 מיליון דולר בשנים הקרובות, כאשר חלק השירותים בתמהיל ההכנסות צפוי להגיע לקצב שנתי של כ-100 מיליון דולר", ציין דרור דוד, סמנכ"ל הכספים של נובה.

שנה של צמיחה חזקה לצד הרחבת ההשקעות במו"פ – 50 פטנטים חדשים ושלוש השקות

בחמש השנים האחרונות נובה מציגה צמיחה מואצת ועקבית בהכנסות וברווחי החברה. בתקופה זו החברה הכפילה את הכנסותיה התפעוליות והציגה בהן גידול שנתי ממוצע של 24%, תוך מינוף הגמישות והחוזקה של המודל העסקי שלה. 

בשנת 2020 הציגה נובה ביצועים חסרי תקדים עם הכנסות של 269 מיליון דולר, גידול של 20% לעומת שנת 2019, ועלייה של 40% ברווח התפעולי של החברה על בסיס NON-GAAP. בחינת ביצועיה של נובה בחציון הראשון של 2021, מצביעה על המשך צמיחה משמעותית עם צפי גידול של כ- 40% בהכנסות בחציון הראשון של 2021 לעומת החציון המקביל אשתקד, ושל כ- 50% ברווח למניה לכמעט דולר וחצי למנייה, עבור אותה התקופה.

"הודות לנוכחות הנרחבת של נובה בשוק, אנחנו מצליחים למנף מחזורי ביקוש, אפליקציות שונות, ושינויים טכנולוגיים בתהליכי הייצור באופן שחוצה לקוחות ואזורים גיאוגרפיים", סיפר דרור דוד, סמנכ"ל הכספים של נובה. "כך למשל במחצית הראשונה של 2021 ראינו עלייה בביקושים לשבבי לוג'יק, לצד התאוששות של השקעות בשבבי זיכרונות. כתוצאה מכך ההכנסות של נובה מתחלקות כיום לכשני שליש מתחומי הלוג'יק ושליש מזיכרונות ,בתקופה הרלוונטית".

מגמת הצמיחה המואצת של נובה באה לידי ביטוי גם בתקופת הקורונה, כאשר ב-12 החודשים האחרונים צמחו מכירותיה של החברה לסדר גודל של 325 מיליון דולר, ושווי השוק שלה גדל משמעותית והגיע לקרוב ל-3 מליארד דולר. בתקופה זו המשיכה החברה לחזק את נוכחותה בשווקים באמצעות השקה ופיתוח של טכנולוגיות חדשות וייחודיות,  הפריזם, האליפסון והאסטרה, הגדלת חלקם של מוצרים חדשים בהשקעות המו"פ של החברה לכ-25% והגשה של 50 פטנטים לרישום  בחודשים האחרונים בלבד (על שם נובה רשומים בסך הכל כ-440 פטנטים). החברה ממשיכה לגדול ולחזק את משרדיה ובקרוב תגיע ל-800 עובדים ברחבי העולם. 

מגוון טכנולוגיות ופריסה גיאוגרפית לתמיכה בשוק השבבים הרותח

בכנס סקרו בכירי נובה את המגמות המרכזיות בשוק השבבים והשפעתן על החברה:

שוק השבבים הנוכחי מאופיין בביקוש נרחב לשבבים בטכנולוגיות מתקדמות התומכים ביישומים מתוחכמים כגון מכוניות אוטונומיות ובינה מלאכותית, לצד ביקושים ערים לשבבים בטכנולוגיות ותיקות יותר. עובדה זו ממצבת את נובה בעמדה חזקה מאוד בשוק עם יכולת למנף את שתי המגמות במקביל, כש-70% מהכנסותיה  מקורן בשבבים מתקדמים ו-30% בשבבים בטכנולוגיות ותיקות. בנוסף, לנוכח מגבלות הסחר המתמשכות והגידול במעורבות הממשלתית לתימרוץ תעשיית השבבים, מציינת נובה את האיזון בחלוקת ההכנסות גם בין מדינות המפתח בתעשייה הזו - טאיוואן, קוריאה וסין. 

אופנהיים גורס כי בשנה וחצי האחרונות חל שינוי מהותי במנועי הצמיחה של התעשייה בעקבות שלוש מגמות עיקריות: הראשונה, הקורונה שינתה את האופן שבו אנשים עובדים, משחקים, קונים ונפגשים – והאיצה במקביל גם מנועי צמיחה מסורתיים כמו סמארטפונים ומחשבים, וגם מנועים חדשים כמו בינה מלאכותית. כתוצאה מכך, כל התשתית שנועדה לתמוך בדרישה הגוברת לדאטה, כמו למשל מרכזי נתונים ותשתית סלולרית לדור 5, צומחת גם היא. המגמה השנייה נובעת  מהגבלות על הסחר העולמי שדחפו להשקעות מוגברות בעיקר בארה"ב וסין, אבל גם בקוריאה וטאיוואן, והשלישית היא הצורך לעמוד בביקושים הגוברים להאצת פיתוחים טכנולוגיים מרכזיים שיאפשרו ייצור של שבבים מתקדמים יותר. סביבה חדשה זו מאפשרת לנובה למנף הזדמנויות נוספות ולהשיג תוצאות טובות יותר מהתחזיות המוקדמות שהציגה השנה. 

בכירי נובה מצביעים על מספר תחומים המניעים כיום את תעשיית השבבים וצפויים לדחוף את התעשייה להכנסות של למעלה מ-600 מיליארד דולר עד 2025:

סמארטפונים בדור 5 צפויים לצמוח בקצב שנתי של 37% בין 2020 ל-2025.

נתח השוק של שבבי הבינה המלאכותית צפוי לצמוח בקצב שנתי של 42.4% בין 2020 ל-2027, ולהגיע ל- 667 מיליארד דולר.

ההכנסות מתחום מחשוב הענן צפויות לצמוח בקצב שנתי של 25%, ולהגיע ל-342 מיליארד דולר ב-2025, 

שוק ה-IOT צפוי לצמוח בקצב שנתי של 23% בין 2021 ל- 2028, ולהגיע ל-1.11 טריליון יחידות ב-2028.

"נובה 500"  - אסטרטגיית הצמיחה לשנים הקרובות

במהלך הכנס הוצגה כאמור "נובה 500"- התוכנית האסטרטגית והמודל החדש העתידיים של נובה המתבססים על תחזית ומנועי הצמיחה של החברה, שמטרתם להגדיל את הכנסותיה האורגניות ל- 500 מיליון דולר עד 2024. חלק נוסף בתכנית הוא החלטת החברה להרחיב את קיבולת הייצור שלה באמצעות בנייתו של חדר נקי חדש במטה החברה ברחובות. הפעילות השוטפת במתקן החדש צפויה להתחיל כבר באמצע 2022. המפעל יעמוד בתקנים של industry 4, ויאפשר ייצור של הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של החברה, תוך עמידה בדרישות ייצור מיוחדות. 

במקביל, החברה מרחיבה את היקף פעילותה הגלובאלית ומספר העובדים צפוי לצמוח ולהגיע בקרוב ל-800 עובדים. בנוסף לכל אלה, על מנת לאפשר חדירה ללקוחות ואזורים חדשים, נובה מתכננת להשקיע בהקמת משרדים ומרכזי הדגמה במיקומים חדשים בארה"ב, סין ואירלנד.

בעקבות ניתוח מעמיק של המודל הפיננסי של נובה 500, החברה צופה את הנתונים הבאים:

המשך הגידול בהכנסות החברה, בשילוב שיעור הולך וגדל של מוצרים בעלי ערך גבוה ורווח גולמי גבוה כמו תוכנה וטכנולוגיות חדשות, שיאפשרו לשמר שולי רווח גולמיים של 57%-59%.

הוצאות תפעוליות  הכוללות בין 17%-19% הוצאות מו"פ ובין 13%-15% הוצאות מכירה והנהלה.

רווחיות תפעולית של 26%-29% ברמת הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר.

שיעור מס ממוצע של כ-15% על בסיס NON-GAAP, זאת תחת חוקי המס הנוכחיים בישראל ובארה"ב, שעשויים להשתנות בשל שינויי הממשל.

צמיחת מניות לכ-32 מיליון בתחילת 2022, כתוצאה מחוקי חשבונאות חדשים הנוגעים לאג"חים להמרה.

רווח רבעוני מדולל של דולר למנייה, על בסיס NON-GAAP.

במהלך 12 החודשים שחלפו, נובה יצרה תזרים מזומנים בשיעור של כ-25% מההכנסות, שהם כ-80 מיליון דולר, וגייסה 200 מיליון דולר נוספים באג"ח להמרה ב-0% ריבית, המיועדים לפירעון ב-2025. כתוצאה מכך סך יתרות המזומן של החברה הצטבר לכ-480 מיליון דולר, בהן מתכננת החברה להשתמש כדי להאיץ את צמיחתה החברה ולממש את תכנית נובה 500. 

הוצאות מתוכננות במסגרת התכנית:

כ-10 מיליון דולר יושקעו בטכנולוגיות מידע ואתרים חדשים.

כ-12 מיליון דולר יושקעו בחדר הנקי החדש ומתקן הייצור בישראל.

כ-40 עד 50 מיליון דולר יופנו להון חוזר כדי לתמוך בגידול בפעילות הצפוי ממימוש התכנית.

כ-20% מהכנסותיה, 80 עד 100 מיליון דולר, ישמרו כהון זמין וצבר מזומן בסיסי שיבטיח ויאפשר את הפעילות השוטפת של החברה. 

היתרה, בין 300 ל-350 מיליון דולר, תשמש עבור מיזוגים ורכישות. 

החברה תשקול ותבצע באופן שוטף תוכניות של החזר לבעלי המניות, על בסיס הנחיות הדירקטוריון מעת לעת. 

x