סאמיט ממשיכה להתרחב בארה"ב

רוכשת 8 קניונים תמורת כ-66 מיליון דולר

 

 
זהור לוי, יו״ר סאמיט, באדיבות סאמיטזהור לוי, יו״ר סאמיט, באדיבות סאמיט
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/07/2021

חברת סאמיט אחזקות נדל"ן מדווחת היום על רכישת 8 קניונים בארה"ב בתמורה כוללת של כ-66 מיליון דולר, זאת בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בארה"ב. 

שמונת הקניונים הנרכשים כוללים שטח להשכרה של כ- 287 אלפי מ"ר, הבנויים על קרקעות בשטח של כ-1.2 מיליון מ"ר. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים הינו כ-64%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, נטו בניכוי הוצאות תפעול, הינה כ-18 מיליון דולר. רכישת הקניונים בוצעה באמצעות חברה בת בשליטת סאמיט המוחזקת ביחד עם שותף מקומי.

בחודש פברואר האחרון עדכנה סאמיט על רכישת 3 קניונים במישיגן בהיקף של כ-125 אלפי מ"ר להשכרה על שטח של כ-825 אלף מ"ר. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים עמד בעת הרכישה על כ-51% וההכנסה השנתית נטו (בניכוי הוצאות תפעול) הקיימת על בסיס חוזים קיימים עומדת על כ-4-5 מיליון דולר. הקניונים שנרכשו בעסקה האחרונה כוללים נכסים במדינות כגון ניו יורק וקליפורניה כמו גם אריזונה, אילינוי ואוקלהומה ומשקפים פוטנציאל השבחה רב באמצעות השכרה של שטחים פנויים ומכירה של זכויות בניה בנכסים ומסביב להם.

בעקבות הרכישה האמורה החברה מחזיקה ב-11 קניונים בארה"ב בשטח להשכרה של 412,000 מ"ר על שטח מצטבר של כ-2 מיליון מ"ר אשר צפויים להניב הכנסה שנתית נטו (NOI) בסך כ 23 מיליון דולר. 

עיקר פעילותה של סאמיט בארה"ב הינה בשוק הדיור להשכרה בניו יורק ומתחילת השנה דווחה החברה על מספר רכישות בהיקף מצטבר של כ-165 מיליון דולר. בחודש החולף עדכנה סאמיט על רכישת 9 בנייני מגורים נוספים בניו יורק הכוללים 323 יח"ד בתמורה לכ-50 מיליון דולר. בכפוף להשלמת העסקאות בניו-יורק עליהן דיווחה בחודשים האחרונים, החברה תחזיק בכ-920 יחידות דיור בניו-יורק והיא ממשיכה במשא ומתן לרכישת בנייני מגורים נוספים בעיר.

סאמיט עדכנה לאחרונה על מכירת חלק מפורטפוליו הנכסים שלה בגרמניה, המוחזקים באמצעות חברות נכס מקומיות, לקרן בינלאומית תמורת כ-4 מיליארד שקל (כ-1 מיליארד אירו).

x