באטמ משיקה בדיקות רוק מדויקות לקורונה

בדיקות מעבדה חדשניות ומהירות מבוססות רוק, משפרות באופן משמעותי את תהליך איסוף הדגימות ומהירותו תוך שמירה על דיוק דיאגנוסטי

 

 
Image by Tumisu from PixabayImage by Tumisu from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/07/2021

https://www.funder.co.il/seco/1158823/s/

45 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 38.61 מיליון בבאטמ
קרנות נאמנות שמחזיקות את באטמ. לרשימה המלאה

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

כמות ניירות

סוג

דולפין מניות 

2.79%

421988.69

94026

מניות

אלפא טק מניות ישראל

2.64%

5936878.99

1322834

מניות

דולפין גמישה

2.45%

673200

150000

מניות

אלפא טק תיק מניות

1.92%

58388.88

13010

מניות

קסם KTF ת"א -טכנולוגיה 

1.86%

2536137.38

565093

מניות

הראל Htf ת"א טכנולוגיה

1.86%

2771277.17

617486

מניות

MTF מחקה ת"א-טכנולוגיה

1.86%

7076130.86

1576678

מניות

מגדל M.Q.MODEL מניות ישראל

1.35%

521590.87

116219

מניות

הראל Htfי ת"א 90 

1.11%

1718679.6

382950

מניות

MTF מחקה ת"א 90 

1.11%

2061935.3

459433

מניות


הקבוצה החלה בקבלת הזמנות ותתחיל לספקן בחודש אפריל

באטמ, חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה מודיעה כי השיקה ערכת דיאגנוסטיקה מולקולרית חדשה לקורונה (COVID-19) המבוססת על רוק הנאסף באופן עצמאי על ידי הנבדק וניתן בנקודת איסוף . תהליך זה משפר מהותית  את תהליך איסוף הדגימה, בהשוואה לשיטות הקיימות המבוססות על איסוף באמצעות מטוש המוכנס ע"י בודק מקצועי לעומק אפו או לועו של הנבדק, זאת תוך שמירה על דיוק הדיאגנוסטי זהה לזה של בדיקת RT-PCR. הקבוצה החלה בקבלת הזמנות וצפויה להתחיל באספקה כבר בחודש אפריל 2021. 

הערכה החדשה, אשר הינה חלק מקו מוצרי MOLgen של חברת הבת אדלטיס, מורכבת מחומרים מגיבים (ריאגנטים) אשר פותחו לאיתור מדויק של נגיף הקורונה בדגימות רוק שנאספו על ידי הנבדק עצמו, אשר לועס כדור צמר גפן זעיר במשך 30 שניות ויורק אותו, או יורק ישירות, לצינור איסוף קטן. הערכה עושה שימוש בשיטת RT-PCR, המבטיחה את רמות דיוק האבחון הגבוהות ביותר, בהשוואה לבדיקות אחרות המבוססות רוק הקיימות כיום בשוק, אשר עושות בעיקר שימוש ב- lateral flow method שהינן משמעותית ביותר  פחות מדויקות וגורמות לטעויות בדיקה אפשריות (false positives and negatives).

הריאגנטים בערכה החדשה מבוססים על אלו הקיימים בערכות הקבוצה לקורונה העושות שימוש באיסוף ע"י מטוש בחלקו האחורי של  האף והגרון או באמצעות נוזלי ריאה. הערכות המסופקות כיום ע"י אדלטיס כוללות יכולות זיהוי של 1+4 גנים, בהשוואה ליכולות הזיהוי של מרבית הערכות האחרות בשוק המבוססות על יכולות זיהוי של 3 גנים או פחות.אי לכך, ערכות הקבוצה מאפשרות אבחון גם בעומס נגיפי נמוך. לערכות החדשות דיוק של 100% רגישות ו- 100% ספציפיות לנגיף ה-COVID! 

באמצעות איסוף עצמי של דגימת הרוק, הבדיקה  נלקחת ללא צורך בסגל רפואי  או מקצועי  ממוגן הנמצא רק בנקודות מסוימות. לערכה יתרון נוסף  היא אינה פולשנית והיא נוחה יותר  מכל בדיקת PCR קיימת מאחר ואינה מצריכה לקיחת דגימה מהאף או מהחלק האחורי של הגרון. לכן, הפתרון הוא פשוט ומהיר  ובעל יתרון מוחלט בעיקר באבחון ילדים ונבדקים בעלי מוגבלויות, ששיטות הדגימה הקיימות עשויות לגרום להם לאי נוחות רבה או שכלל אינן ניתנות לביצוע.

יתרונות נוספים לערכות החדשות הם:

משך עיבוד הדגימות במעבדה יורד באופן משמעותי,  משום שאין שום צורך בשלב מיצוי ה-RNA הנדרש בשיטות הקיימות, טרם הכנסת הדגימות למכשיר ה-PCR.

שלב זה אינו נדרש עבור בדיקות הרוק של הקבוצה (בהתאם לפרוטוקול שפותח באוניברסיטת ייל). שלב מיצוי ה-RNA הינו יקר, ממושך ומהווה הגורם העיקרי לזיהומים ולאבחון שגוי. 

כל מכשירי ה-PCR הסטנדרטיים יכולים לעבד כ-150-180 דגימות בשעה בשיטת בדיקת הרוק, כמות של כ עד פי 5 ממערכות מקבילות הנסמכות על דגימות הנלקחות מהאף והלוע  מפעיל אחד יכול להפעיל מספר מכשירים במקביל, הליך מאוד מורכב בשיטות דגימה אחרות. 

המכשירים יכולים להתנייד ממקום למקום לדוגמא במעבדה קטנה ניידת. אי לכך, מפעיל בודד יכול לעבד 1,000 דגימות בשעה, בכל מקום, למשל במוסדות חינוך, אירועי  תרבות וספורט או שייט באוניות נוסעים. 

הערכות מונעות אפשרות לאבחון שגוי שעלול להיווצר גם בבדיקות מבוססות PCR כתוצאה מלקיחה באיכות  ירודה של דגימות לוע או אף עמוקות. 

הערכות החדשות, מאושרות CE, יכולות לזהות את כל המוטציות הידועות של נגיף הקורונה, כולל בנבדקים שאינם מגלים סימפטומים. יכולות אלו נבחנו ואושרו על ידי מכוני מחקר ומוסדות רפואיים מובילים באיטליה.

ניתן לבצע את הבדיקות במכשיר AMPLiLab של אדלטיס או בכל מכשיר PCR סטנדרטי. החברה מספקת גם את גם את ערכת האיסוף במידת הצורך. 

ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ: "אנו גאים מאוד על השקת הערכות מבוססות רוק לקורונה, הכוללות יכולת איסוף עצמיות, ללא כל צורך באיסוף פולשני. אופן זה מפשט את הליך הבדיקה ומגביר את מהירותו תוך הפחתת עלויות, אך שמירה על רמות דיוק דיאגנוסטי גבוהות. על אף התהליך המצוין של פיתוח החיסונים, אנו סוברים כי נגיף הקורונה יישאר איתנו תקופה לא מבוטלת ועל כן לדגימות הרוק החדשות שלנו יש ערך רב במציאת פתרון איבחון שוטף הנדרש במקומות הומי קהל כמו בתי ספר ואירועי פנאי. כבר היום  ישנה התעניינות רבה  מחברות העורכות  תיירות מבוססת שייט והתאחדויות ומארגני אירועי ספורט אשר רואים בערכות אלו דרך בטוחה לחזרה לשגרה. אנו מצפים לספק את הערכות בקרוב וכן לספק פתרונות דיאגנוסטיקה יצירתיים מאוד  עבור קורונה ומחלות זיהומיות נוספות בעתיד הקרוב".

הועד האולימפי האיטלקי ישתמש בבדיקות הרוק של באטמ לאבחון קורונה במשחקים האולימפיים בטוקיו

באטמ החלה באספקת בדיקות RT-PCR מבוססות-רוק ובדיקות מהירות לקורונה
 
באטמ חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה מודיעה כי החלה באספקת שתי בדיקות דיאגנוסטיות חדשות לקורונה וכן שהועד האולימפי האיטלקי בחר בבדיקות RT-PCR מבוססות הרוק שלה לשימוש במשחקי האולימפיים הצפויים ביפן.
 
בדיקות RT-PCR מבוססות רוק

בהמשך להכרזת הקבוצה מה-11 למרץ 2021, באטמ שמחה להודיעה כי החלה באספקת בדיקות רוק הנאסף באופן עצמאי לאבחון קורונה באמצעות טכנולוגית  RT-PCR.
 
הלקוחות הראשונים הן רשויות בריאות ציבוריות באיטליה העושות שימוש בבדיקות בבתי ספר ובתי אבות בהם ישנה תועלת מיוחדת בדגימה לא פולשנית ללא פגיעה ברמת הדיוק. השימוש בבדיקות יורחב לקבוצות נוספות עם עלייה בהיקף הייצור. כמו כן, הבדיקות ישמשו את הועד האולימפי האיטלקי בשביל המשחקים האולימפיים שנקבעו להתחיל בחודש יולי ביפן. זאת בהמשך לבחירה של הועד האולימפי האיטלקי בשתי מעבדות שיספקו את הבדיקות למשחקים, אחת מהן עושה שימוש בלעדי בערכות RT-PCR של הקבוצה לקורונה, כולל הבדיקה החדשה מבוססת רוק.
 
בבדיקה החדשה הנבדק יורק לצינור איסוף קטן במקום דגימה באמצעות מטוש המוכנס לעומק אפו או לועו של הנבדק. הבדיקה מבוססת על בדיקת ה RT-PCR של הקבוצה הכוללת יכולת זיהוי של חמישה (4+1) גנים, המאפשרת גילוי גם כאשר יש עומס נגיפי נמוך והיא בעלת רגישות וספציפיות של 100%.
 
איסוף הדגימה אינו מצריך צוות רפואי מיומן, במיגון גוף מלא, ומציע יתרונות בהיבט של מהירות איסוף דגימות כמו גם עיבוד במעבדה והיות התהליך בעל עלות-תועלת גבוהה בהשוואה לתהליך RT-PCR לבדיקות סטנדרטיות, מבוססות כיח.
 
הקבוצה מייצרת את הבדיקות באתר אדלטיס, חברת הבת, ברומא, איטליה המגבירה בהתמדה את תפוקת הייצור. מידע נוסף ניתן למצוא בקישור הבא: https://www.youtube.com/watch?v=6EwadNZl0FE .
 
בדיקות מהירות בגישת Lateral flow

כמו כן, באטמ שמחה להודיע על השקה מסחרית של בדיקת RAPiDgen® לקורונה, בדיקה מהירה וקלה לשימוש המספקת תוצאות תוך 8-15 דקות. הבדיקה מאבחנת אנטיגנים של קורונה, באמצעות גישת lateral flow, בדגימות הנאספות בעזרת מטוש באף.  
 
הבדיקה מורכבת ממכשיר איסוף עצמי קטן ומטוש: לאחר איסוף הדגימה מהנחיר, מוכנס המטוש לפתח במכשיר,  פתח זה נמצא בתוך קונוס ננעל עם הכנסת המטוש לתוכו וסיבובו. זאת בהשוואה לבדיקות מהירות טיפוסיות אחרות בהן הנבדק נדרש לביצוע  הבדיקה באמצעות טפטוף נוזל אחד או יותר מהילתו וטפטופו  על גבי פס הבדיקה. בדיקת RAPiDgen® לקורונה עברה בדיקות אימות בבתי חולים בישראל ובאירופה והציגה רגישות של 95%.  הבדיקה פותחה על ידי חברת הבת אדלטיס ו-Gamidor Diagnostics, שהיא חלק מקבוצת Gamida for Life B.V., שותפתה של באטמ בחברה הכלולה אדור דיאגנוסטיקס. הבדיקה המהירה תשווק באירופה ואזורים גיאוגרפים נוספים תחת מותג רפיד גן אדלטיס ונמכרת בהסכם חלוקה ברווחים עם גמידור. הייצור החל במתקן של גמידור בישראל עם הזמנות ראשונות לרשויות בריאות ציבוריות. מתקיים מו"מ להקמת קו ייצור לבדיקה זו באירופה.
 
ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ, ציין: "אני שמח על הביצועים של הבדיקות הדיאגנוסטיות שלנו – מסחרית ורפואית. הבדיקות שלנו לאבחון קורונה הציגו יתרונות בהשוואה לאחרות הנמצאות בשוק בהיבטי דיוק, קלות שימוש ועלות-תועלת. עם השקת הבדיקות מבוססות רוק והבדיקות המהירות, אנו מציעים כעת סל שלם של בדיקות היכולות לספק פתרון מקיף להתמודדות עם המגפה. אנו ממשיכים לקבל ביקוש חזק לבדיקות הקורונה. יש לנו את הכבוד בכך שהוועד האולימפי האיטלקי ישתמש בבדיקות הרוק שלנו כדי לתמוך במסע האולימפי של איטליה. במקביל, אנו מצפים כי טכנולוגיה זו, המאפשרת אבחון מדויק באמצעות דגימות רוק, יכולה לשמש לא רק לאבחון קורונה.  בדיקה כזו יעילה מאוד ופשוטה לביצוע במיוחד לזיהוי בו זמני של מספר פתוגנים הפוגעים במערכת הנשימה לדוגמה שפעת, דלקת ריאות, הצטננות קשה וכיו"ב. אנו ממשיכים לפעול יחד עם שותפינו, אקדמיים ועסקיים, לפיתוח פתרונות אבחון חדשניים נוספים שאנו סבורים שהם בחזית המאבק כנגד מחלות זיהומיות. עוד הוסיף ד"ר מרום כי "אנו גאים מאוד במה שהשגנו ונרגשים מאוד ממה שעוד יבוא, ואנו מצפים לעדכן את השוק בבוא העת."
x