יגאל דמרי ישקיע בטוגדר סך של 25 מיליון ₪

15 מיליון ₪ תמורת מניות ואופציות וכן הלוואה של 10 מיליון ₪

 

 
Image by 7raysmarketing from PixabayImage by 7raysmarketing from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/07/2021

ההשקעה מאפשרת לחברה גמישות פיננסית להאצת הצמיחה. טוגדר פעילה בכל שרשרת הערך הכוללת חוות פעילות בישראל ובאוגנדה, בהיקף של כ-20 ו-30 דונם, בהתאמה. מפעל המעבד את תוצרת הקנאביס הרפואי למוצרים סופיים. בית מסחר המפיץ את מוצרי הקנאביס לבתי מרקחת ברחבי הארץ. כמו כן החברה נמצאת בתהליך להקמת בתי מרקחת עם רשת "גוד פארם". 

חברת הקנאביס הרפואי טוגדר מעדכנת כי איש העסקים יגאל דמרי, ישקיע בטוגדר סכום כולל של 25 מיליון שקל, מתוכו 15 מיליון שקל במניות ואופציות (סדרה 11), לפי שווי חברה של כ- 80 מיליון שקל והשקעה נוספת של 10 מיליון שקל בהלוואה. ההשקעה מבוצעת באמצעות חברה פרטית בשליטתו של יגאל דמרי ולא באמצעות חברת הנדל"ן הציבורית. 

בנוסף תביא החברה לאישור אסיפת בעלי המניות המרת חוב של בעלי השליטה בחברה בסך כ-5.2 מיליון שקל למניות ואופציות וזאת על מנת להקל על החברה בתזרים.

יצוין כי ההלוואה מיגאל דמרי בסך 10 מיליון שקל, תישא ריבית שנתית בשיעור של 6%, שתשולם בכל חצי שנה במועדים קבועים, ביום 30 ביוני וביום 31 בדצמבר. קרן ההלוואה תיפרע ב-10 תשלומים שווים, חצי שנתיים, צמודים  למדד ע"ס 1,000,000 ש"ח כ"א, החל מיום 31 בדצמבר 2022 ועד ליום 30 ביוני 2027.

יגאל דמרי ציין: ״בחרתי להיכנס לתחום הקנאביס הרפואי באמצעות השקעה בחברת טוגדר, בעיקר בשל ההרכב האנושי של הנהלת החברה ובשל כך שהחברה הצליחה לפתח וליצור שליטה בכל שרשרת הערך, לרבות פעילות מחוץ לישראל, פיתוח זנים ייחודיים הזוכים להצלחה מסחרית ופריסה רחבה בבתי המרקחת בישראל. כל אלו מצביעים על הפוטנציאל העסקי הרב שמצאתי בחברה ואשר הביאו אותי להשקעה בה."

יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר: ״אנחנו גאים על כך שיגאל, איש עסקים מהשורה הראשונה של מדינת ישראל מצטרף אלינו למשפחת טוגדר, אנו משוכנעים ששותף איכותי עם רקורד עשיה כה עשיר כמו של יגאל, יתרום משמעותית למימוש חזון החברה להיות מהחברות המובילות בתחום. בכוונת החברה לייעד את ההשקעות להמשך הפיתוח העסקי, פרעון ההתחייבויות והפעילות השוטפת של החברה.״

בהתאם להצהרותיה ולאסטרטגיה העסקית, בחודשים האחרונים החברה השלימה שתילה מאסיבית בחווה באשקלון של זן "אור", המאופיין ברמת THC גבוהה (קטגורית T20), אשר זכה להצלחה מסחרית גדולה ונמכר בבתי המרקחת ברחבי הארץ.  בנוסף, החברה השלימה שתילה של זנים נוספים, "זיו" ו"חן", אף הם מאופיינים ברמת THC גבוהה (קטגורית T20), בחווה שהיקף הגידול המקסימלי שלה עומד על כ-20 דונם ויכול לייצר למעלה מ-15 טון קנאביס רפואי בשנה. 

על פי נתוני המכירות מבתי המרקחת, קטגוריית T20 היא הקטגוריה המובילה בשוק. היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות פרסמה כי בחודש יוני היו בישראל כ-98 אלף בעלי רישיונות לקנאביס רפואי, צמיחה של 18 אלף מטופלים מסוף שנת 2020. הצפי כי בחודש יולי יחצה מספר המטופלים את רף ה-100,000 וימשיך בצמיחה של אלפי מטופלים מידי חודש. 

עוד על פי היחידה לקנאביס רפואי, בחודש יוני נצרך כ-3.6 טון קנאביס רפואי על ידי המטופלים – קצב שנתי שחצה רף של 40 טון בשנה. צריכה מקומית שנתית של היקף זה גוזרת שווי קמעונאי של 1 מיליארד ₪. עליה לקצב צריכה חודשי של 4 טון מעלה את היקף השוק ל-1.2 מיליארד ₪. 

על פי הערכות, פתיחת השוק ללגליזציה באופן חלקי או מלא, שמטבע הדברים יתמקד בקטגורית T20, עשויה להקפיץ את היקף השוק פי כמה ותוביל לעלייה משמעותית בצריכה של קטגוריה זו. גורמים נוספים התומכים בהמשך צמיחה השוק – בחינת של משרד הבריאות לשימוש בקנאביס רפואי כקו הגנה ראשון, בניגוד להיום שהוא מוגדר כקו הגנה אחרון. בנוסף, על פי החוק, מוצרים המיועדים לשימוש פנאי חייבים להיות מיוצרים בשוק המקומי ולשאת תקן ייצור של GMP ואינם יכולים להיות מיובאים ועל כן תומכים בענף המקומי.

השליטה של טוגדר בכל שרשרת הערך, לרבות חוות גידול וריבוי, מפעל מאושר GMP, בית מסחר, מכירה לבתי מרקחת בכל הארץ וחתימה על הסכם עם רשת גוד פארם מציבה את החברה באופן מיטבי להמשך צמיחת השוק ובוודאי אם יקודם נושא הלגליזציה בישראל.


x