מה גרם לטיסה של כמעט 23% במניה הזו?

איזה קרנות ירוויחו מהעליה במניה?

 

 
גולן ביטון, קרדיט: יוניבוגולן ביטון, קרדיט: יוניבו
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/07/2021


חברת "יוניבו" העוסקת בגידול, פיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס רפואי איכותיים הנמכרים בלמעלה מ-140 בתי מרקחת ברחבי הארץ מגייסת מניר צוק סך של 11.1 מיליון ₪. בתמורה, יקבל ניר שהקים את "פאלו אלטו נטרווקס" והפך אותה לחברת הסייבר הגדולה בעולם, 5% מהון המניות של ״יוניבו״ לפי מחיר מניה אפקטיבי של 4.62 ₪. בנוסף, יקבל 5% נוספים כאשר מחיר המניה יגיע ל-7.10 ₪. את החלטתו להשקיע ב"יוניבו" קיבל צוק לאחר בחינת החברות בשוק ולאור הפוטנציאל הגדול הגלום בה.

"יוניבו" היא מהחברות הבודדות בישראל בתחום הקנאביס הרפואי עם שליטה מלאה בכל שרשרת הערך. בחודש יוני האחרון רכשה 51% מהשליטה בבית המרקחת "מדיפארם" בחולון עבור 5.5 מיליון ₪. לצד האחזקה ב"מדיפארם", בבעלות החברה מפעל בתקינת IMC-GMP המייצר מוצרי קנאביס רפואי באסדרה החדשה של משרד הבריאות, בית מסחר להפצה ישירה לכל חלקי הארץ וחוות "עמית" העוסקת בגידול קנאביס רפואי במושב רנן ושהשלימה החודש קציר מסחרי ראשון. את מוצריה מוכרת "יוניבו" בלמעלה מ-140 בתי מרקחת בפריסה ארצית. יו"ר דירקטוריון החברה הוא חיים הורביץ ומנכ"ל החברה ומייסדה הוא גולן ביטון. בין המשקיעים בחברה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט המשמש גם כיועץ עסקי ואיש העסקים עידו חג'ג'.

ניר צוק מסר: "ההשקעה ב'יוניבו' היא לאחר שהתרשמתי שחזון החברה, פעילותה השוטפת, גישתה בהשגת היעדים שהציבה לעצמה באמצעות ההנהלה והצוות מעידים כי היא צועדת לקראת הובלת השוק בישראל. ל'יוניבו' שליטה בכל שרשרת הערך, מהגידול, העיבוד, הייצור והשיווק אשר מאפשר לה אספקת מוצרים ברמה הגבוהה ביותר עבור המטופלים. אני מאמין כי הקרבה לשוק, מצוינות תפעולית ותוצרת קנאביס רפואי מבוקשת היא הערובה האמיתית להצלחתה, ובמיוחד כעת כאשר השוק מתקדם לקראת יישום רפורמה ממשלתית שעשויה להאיץ עוד יותר את צמיחתו המהירה".

מנכ"ל ומייסד "יוניבו", גולן ביטון: "אנו שמחים על כך שניר צוק, איש עסקים ואדם רב זכויות ובעל ניסיון עשיר, בחר להשקיע ב'יוניבו' לאחר שערך בדיקה מעמיקה של השוק, בה מצא כי מדובר בחברה המובילה בתחום הקנאביס הרפואי בישראל. אנו בטוחים כי ניסיונו וקשריו הענפים בשווקים בינלאומיים יתרמו לפיתוחה העסקי וצמיחתה של החברה גם בחו"ל".

ניר צוק הקים בשנת 2005 בארה"ב את "פאלו אלטו נטוורקס" והפך אותה למובילה בשוק אבטחת המידע. החברה נסחרת כיום בבורסת ניו יורק בשווי של מעל 35 מיליארד דולר. בשנים האחרונות רכשה החברה מספר חברות סטארט-אפ ישראליות, על בסיסן פתחה מרכז פיתוח המעסיק מאות עובדים בתל אביב.

x