ארבעת ענקיות הטכנולוגיה הפגינו עוצמה מרשימה בדוחות הרבעוניים, האם הכל באמת כה ורוד?

צעדת הראווה של הביג טק - מיקרוסופט, גוגל, אפל ופייסבוק - בום

 

 
Image by Gerd Altmann from Pixabay Image by Gerd Altmann from Pixabay
 

עמית, י
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/07/2021

נתחיל מהסוף. פייסבוק דיווחה על רווחים הרבעוניים טובים מהצפוי מאוחר ביום רביעי, הכנסות החברה זינקו ב -56% מהצפוי. בדיוק כפי שאישרו עדכוני  סנאפ וטוויטר בשבוע שעבר, שוק הפרסום והמודעות הדיגיטליות הולך ומתעצם. לפייסבוק יש כעת 2.9 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש - לעומת 2.7 מיליארד בשנה שעברה – כך שלמעשה, היא מרוויחה את כספיה על ידי חשיפה אינטנסיבית של פרסומות למשתמשים שלה, אתה ואנוכי.   אלא שזו הייתה עלייה של 7% בלבד במספר המשתמשים - הצמיחה האיטית ביותר של החברה זה שנים. יתרה מכך, פייסבוק הזהירה כי צמיחת המכירות תרד משמעותית גם בהמשך. ככל הנראה זה קשור לשינויים האחרונים שנעשו בפרטיות של אפל, שהקשו על המפרסמים בפייסבוק לטרגט משתמשי iOS – מה שעשוי לפגוע באחד ממקורות הרווח המשמעותיים שלה.

הכל חוזר לשגרה?

ההודעה של פייסבוק מגיעה יממה לאחר עדכונים חיוביים של אפל, מיקרוסופט ואלפבית. ארבע החברות הללו רשמו כעת רווח משולב של כ -67 מיליארד דולר ברבעון שובר שיאים! הן בהחלט מנצלות את התעוררות המחודשת של מיני הוצאות צרכניות ועיסקיות, דבר שאולי מצביע על כך שההשפעה המזיקה של המגיפה היא נחלת העבר. לעת עתה לפחות.

לקרנות הגידור זה מספיק טוב

פייסבוק היא אחת המניות המועדפות על קרנות הגידור כרגע: 27% מהן מחזיקים במניות ענקית המדיה החברתית - יותר מכל מניה יחידה אחרת - ו -57% מהן מחזיקות בה כמחזיקה בעשירייה הראשונה. זה יכול להיות סימן מעודד: במהלך 18 השנים האחרונות, המניות שראו את הגידול הגדול ביותר בבעלות על קרנות גידור המשיכו בדרך כלל לעלות על יריבותיהן בתחום ברבעונים הקרובים.

גרף FB


גם אפל דיווחה על עדכון רבעוני טוב מהצפוי השבוע.  סך ההכנסות והרווח של אפל ברבעון גברו על ציפיות המשקיעים, שהם התחלה טובה. המשקיעים והסוחרים התרשמו בעיקר ממכירות האייפון שלה, שעלו ב -50%, מדובר בנתון טוב יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2020 וזאת, חשוב להדגיש, למרות ההשפעה של מחסור בשבבים ברבעון האחרון. מדובר בנתון משמעותי מאד משום שככל שיותר סמארטפונים של אפל "מסתובבים" בעולם, כך החברה יותר אופטימית לגבי הצלחת העברת המשתמשים שלה לשירותים כמו Apple TV +, Apple Music ו- App Store. ונראה שזה אכן הכיוון כרגע: המכירות מתחום השירותים שלה עלו בכ- 33% מהצפוי, מה שלמעשה סייע לחברה להכות את התחזיות.

אפל מרגישה מאד בטוחה לגבי הסיכויים של האייפון שלה: החברה ביקשה מהספקים שלה לסייע בהעלאת ייצור האייפון ב -20% השנה, והצליחה להגיע  למספר של  90 מיליון יחידות. ככל הנראה זה גם הרגיע את הספקנים שחששו מהודעות הרווחים האחרונות של יצרניות השבבים האסיאתיות TSMC ו- Hon Hai - המוליכים למחצה שלהם הם הרי חלק מהותי מהמערכת האקולוגית של הטלפונים החכמים, אך אף אחד מהעדכונים שלהם לא נראה מבטיח: TSMC פרסמו ירידה פוטנציאלית מעוררת דאגה בהכנסות הסמארטפונים, ואילו ליחידת האלקטרוניקה הצרכנית של Hon Hai הייתה הצמיחה האיטית ביותר מבין שלוש החטיבות העיקריות שלה.

זום אין: גידול במכירות שירותי אפל

אך עם כל הכבוד לאייפונים, כאמור, העדיפות העליונה של אפל היא להרוויח כסף ממנויים לשירותים שלה, בהקשר זה נזכיר שלאפל יש קהל לקוחות שבוי לו היא שואפת למכור שירותי אחסון ענן, מנויים למוסיקה, סטרימינג ועד משחקים ועוד. אז אכן, מעודד לראות שאחוז מכירות השירותים עלה ל 33%. אך עדיין אפל נותרת עם תקווה שמספר לקוחותיה שרוכש את שירותיה, שעדיין קטן יחסית – לפחות יוכפל על מנת שהיא תיחשב לחברת שירותים משמעותית. במידה ואכן תצליח – זה יוסיף לפחות עוד  כ-20% להערכת השווי של אפל. אגב, זה לא בלתי אפשרי בהתחשב בכך שאנשים משלמים סכומים גבוהים יותר עבור שירותים כמו ספוטיפיי ונטפליקס.

גרף AAPL


מה קורה עם מיקרוסופט וגוגל?

גם מיקרוסופט ואלפבית הכריזו על תוצאות רבעוניות חזקות מהצפוי בסוף שלישי. מיקרוסופט הגדילה את ההכנסות ממגזר המחשוב והגיימינג שלה ב -9% טוב יותר מהצפוי, עסקי מחשוב הענן שלה ב -30% והפרודוקטיביות של שירותים עסקיים כמו Office 365 שהמשיכו ליהנות מכל הנושא של עבודה מרחוק - בשיעור של 25%.

גם עסק המודעות של גוגל עלה הרבה מעבר לציפיות המשקיעים וכך גם עסק מחשוב הענן המופעל באמצעות WFH. ומכיוון שאלפבית ומיקרוסופט הצליחו לשמור על העלויות שהן גובות, שתיהן השיגו רווחים גבוהים מהצפוי.

איך כל זה קשור אליך?

מניות ביג טק – מיקרוסופט וגוגל בתוספת אמזון, פייסבוק ואפל - מהוות ביחד למעלה מ -20% ממדד ה- S&P 500, מדד המפתח האמריקאי המרכזי. ומכיוון שהוא משוקלל לפי שווי שוק, השפעתם של הענקיות הללו רק הולכת וגדלה. אבל לא הכל אבוד. יש מדד S&P 500 משוקלל שווה S&P 500 Equal Weight Index שדרכו תוכלו להשקיע בכל חברה - לא משנה מה גודלה –היות וכל חברה הכלולה בו מייצגת 0.2% מהמדד. ובמהלך 20 השנים האחרונות, המדד למעשה השיג את "אחיו" בשיעור אחוז גבוה לכל הדעות.

x