מסתובבות ספקולציות רבות שאמזון תתחיל לקבל ביטקוין

אמזון הכריזה על רווחים רבעוניים חלשים מהצפוי בסוף יום המסחר ביום חמישי, ומניית ענקית הטכנולוגיה ירדה ב – יותר מ 7% במסחר המאוחר

 

 
אימיג` dreamstimeאימיג` dreamstime
 

עמית.י`
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/08/2021

עסקי המסחר האלקטרוני של אמזון (סימול: AMZN) צמחו משמעותית לאור מגמת העלייה הברורה של קניות בסגנון "נישאר בבית" שאפיין רבים על רקע פרוץ המגיפה במרץ 2020, אך המומנטום הזה בהחלט החל לרדת עם ההתאוששות היחסית מהמגיפה. שהרי התאוששות זו הובילה לפתיחה מחודשת של החנויות הפיזיות. ואכן, ההכנסות של פלח המסחר האלקטרוני צמחו רק ב -16% ברבעון האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020 דבר המהווה האטה משמעותית לעומת 44% ברבעון הקודם.  לצד כל זאת, אמזון גם מציגה תחזית ההכנסות נמוך לרבעון הבא: ברבעון השלישי אמרה אמזון כי היא מצפה לרשום מכירות שינועו בין 106 ל -112 מיליארד דולר, מה שמייצג צמיחה של 10% עד 16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זה הרבה מתחת להערכות של 119.2 מיליארד דולר.

המכירות ברבעון השני של אמזון אכזבו, אך הרווחים עלו על הציפיות. בעזרת מחשוב הענן הרווחי ביותר, היחידה הזו של אמזון הכוללת מנויים, עסקי פרסום ושירותים נוספים, הגדילה את ההכנסות בשיעור של  87% משנה לשנה.






בנוסף, ניתן לראות שטרנד העבודה מהבית עדיין עובד חזק למרות ההקלות במגבלות. אמזון שירותי אינטרנט הגדילה את הכנסותיה ב -37% ברבעון השני, גידול מהיר יותר מ -32% ברבעון הקודם.  נציין גם שמספר העובדים של אמזון ממשיך להתנפח. בסוף הרבעון השלישי העסיקה אמזון 1.33 מיליון עובדים ברחבי העולם, עלייה של 52% משנה לשנה.

אך יש משהו אחר בקנה של אמזון

נראה כי ההגבלות והסגרים הן בעלות ההשפעה המשמעותית ביותר על מחיר המניה של אמזון כרגע. אך יש משהו אחר שעשוי להניע את המניה שלה בעתיד הנראה לעין שכן, מסתובבות ספקולציות רבות שאמזון תתחיל לקבל ביטקוין כאמצעי תשלום כבר בשנה הבאה.   מתברר כי צוות התשלומים של אמזון מחפש להעסיק מומחה למטבעות דיגיטליים ולבלוקצ'יין, או כפי שמודעת הדרושים נוסחה: "אמזון מחפשת מנהיג מוצר מנוסה שיפתח את אסטרטגיית המטבע הדיגיטלי והבלוקצ'יין של אמזון ומפת דרכים למוצרים".

הדובר של אמזון אישר את הדברים ואמר בהצהרה: "אנו בהשראת החדשנות המתרחשת במרחב הקריפטו וחוקרים כיצד זה יכול להיראות באמזון. אנו מאמינים שהעתיד ייבנה על טכנולוגיות חדשות המאפשרות תשלומים מודרניים, מהירים וזולים, ומקווים להביא את העתיד הזה ללקוחות אמזון בהקדם האפשרי. הצהרה זו בהחלט מעידה על העניין הגובר שיש לאמזון בקריפטו.

זה לא סוד שמטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין גדלו מבחינת הפופולריות שלהן בשנים האחרונות, מה שהוביל לאימוץ מוסדי של המטבע יותר ויותר. חברות הטכנולוגיה התקרבו אף הן  לקריפטו, כולל פייסבוק, שתמכה בפרויקט מטבע דיגיטלי בשם Diem  בחודש מאי. בדומה לכך,  אפל מסרה כי היא מחפשת לשכור מוביל משא ומתן שיחתום על שיתופי פעולה עם שותפי "תשלומים אלטרנטיביים". ואם אכן אמזון תוציא לפועל את כוונותיה, מחיר המניה שלה עשוי להתחיל להתכתב עם המחיר של OG crypto בדיוק כמו שקרה מוקדם יותר השנה, בחודש פברואר, עם מחיר המניה של טסלה

לסיכום, אמנם אמזון פספסה את תחזיות האנליסטים אך החברה ממשיכה להתפתח לכיוונים עיסקיים שונים נוספים מלבד תכניותיה בנושא הקריפטו כגון: חלל, אקלים ואף כניסה לתחום הבריאות, גם אם חלק מהנושאים הללו זה עדיין נמצאים יחסית בחיתולים, הצלחה בהם עשויה בהחלט למנף את אמזון בעוד כמה דרגות מעלה.

x