תקציב משרד השיכון כדל פי 4 - מה אומרים המומחים

תגובה להגדלת תקציב משרד השיכון ולהחזרת מחיר מטרה

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/08/2021


רוני מזרחי, קרדיט לצילום: עזרא לוי

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "אכן כל הכבוד לאלקין, שר השיכון הראשון מאז ימי אריק שרון ופואד בן אליעזר, שמטביע חזק את חותמו. ולגבי מחיר מטרה: זוהי אמנם תכנית הרבה יותר פשוטה ואפקטיבית לעומת מחיר למשתכן, אולם עדיין אינה מעניקה פתרון הולם למי שמבקש דיור מוזל באיזור הביקוש. הצעתי להגדיל ב-30 אחוזים זכויות הבנייה של הקבלנים באיזור הביקוש(שבס כחלון) ומתוך זה להפריש בחזרה 20 אחוזים לדיור מוזל ועוד 10 אחוזים לדיור מסובסד להשכרה"


דליה עסיס, קרדיט לצילום: אלן צ'פלסקי

דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים: "הכיוון של אלקין אמנם בהחלט חיובי, אך עדיין לא מטפל בבעיית הבעיות - העדר היצע. רק פעולות שיגדילו משמעותית את ההיצע ובמיוחד באיזור הביקוש בו ההיצע דל במיוחד, יוכלו להעניק פתרון כולל לשוק הדיור וגם למתן את עליות המחירים.


אייל בהרי, קרדיט לצילום: מאיר דקל

אייל בהרי, מנכ"ל קבוצת צים בהרי: "מחיר מטרה הינה ביסודה תכנית נישה מוגבלת שתעניק במקרה הטוב הנחה של עד 300 אלף שקלים על מחיר הדירה וגם זאת בעיקר בפריפריה. הפתרון האסטרטגי צריך להיות במינוף התחדשות עירונית, כולל בפריפריה, מה שגם יגדיל מאוד את ההיצע וגם יאפשר הרבה יותר אפשרויות לדיור מוזל בתוך פרוייקטים קיימים שיקודמו"

ישראל אברמוב, יו"ר קבוצת פרקש יזמות ונדל"ן: "כקבוצה המתמחה בהתחדשות עירונית מטרידה אותי במיוחד העובדה שזה זמן רב שפוסחים על שני הסעיפים בכל מה שקשור להתחדשות עירונית, האם להמשיל או לא להמשיך את תמ"א 38 וכיצד למנף כהלכה פינוי בינוי. על כן, ומבלי לזלזל חלילה בתכניות דוגמת מחיר מטרה, הן לצערי אינן תחליף ראוי לאסטרטגיה ממשית שתפתור את מצוקת הדיור אצל מאות אלפי צעירים ישראלים!"
x