אודי הוד - הרגולטור יראה בנו שותף לבניית עתיד המקצוע

ראיון עם אודי הוד מועמד לנשיאות לשכת סוכני הביטוח

 

 
אודי הודאודי הוד
 

דן דוברי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/08/2021

לאחרונה אודי הוד הודיע שבכוונתו לרוץ  לנשיאות לשכת סוכני ביטוח. 

אודי הוא ידיד יקר שלי שבילה שנתיים בועד המנהל של ארגון מתכננים פינננסים האירופאי שבו אני משמש נציג ישראל בועדה המקצועית (SQC) והיה לי זכות לעבוד איתו. 

אודי פעיל בענף ב 1990 וכיום ממלא תפקיד של יו"ר ועדת המחוזות והסיפים בלשכת סוכני ביטוח. 

להזכירכם מטרת הארגון הוא לקדם מקצועיות בקרב אנשי מצקוע ולהכשיר אותם לקראת האתגרים של השנים הקורובות ופועל לקדם תכנון וייעוץ פיננסי הבהתטאם למתודת עבודה אקדמית בינלאומית בקרב אנשי המקצוע במדינת ישראל. 

התקשרתי לאודי בזום ושוחחתי איתו על בתוכניות שלו ואיך לדעתו במקצוע תראה בשנים הבאות תחת הנהגתו. 

דן: שמחתי לשמוע שהחלטת לרוץ להנהגת לשכת סוכני הביטוח. בשנתיים האחרונות לווית והיית חבר בועד המנהל של EFPA ISRAEL. לארגון היום יש ועד מנהל חדש שכולו מורכב מאנשי מקצוע מוסמכים ויש כבר מאות חברים ומאות מוסמכים. למה בחרת להיות חלק בארגון בשלב ההקמה שלה? 

אודי: דן, כיף לי לשוחח איתך היום. אתה הנציג של כולנו בשווקים הבינלאומיים ובבירת הביטוח והפיננסים לונדון ואני בטוח שאחרי הבחירות מי שיבחר ובטח במקרה שלי ירצה לנצל את הניסיון והקשרים שלך לטובת הפועלים בתחום הפנסיוני והפיננסי. הסיבה שקפצתי על ההזדמנות להיות חלק בייסוד של האיגוד הוא האמונה שלי הבלתי מעוררת באנשי המקצוע שלנו והרצון שלי להוביל אותם למקום מקצועי וערכי ולהיות חלק מאירופה. זה ברור לכולנו שהמקצוע שלנו עובר מהפיכה ואנשי המקצוע שרוצים לשרוד חייבים לעבור מעולם של טיפול במוצר עבור חברות ביטוח ובתי השקעות לעולם של טיפול במשפחה שבו אנו פועלים למען ציבור הלקוחות שלנו. 

דן: מה למדת מהשנתיים של הפעילות שלך ומה לפי דעתך צריך לעשות? 

אודי: הכוונה שלי זה להיות נשיא שמעודד נאמנות ללקוחות ומקצועיות. להלן המסקנות שלי מהשנים שלי ב EFPA.

אני אהיה בעד שקיפות ונאמנות ללקוח שזה מגמה בינלאומית שכנראה אי אפשר לעצור, ולהעצים את אנשי המקצוע ולבנות עבורם מודל כלכלי שבו העסקים שלהם יוכלו לשגשג לדורות. אני רוצה להחזיר לסוכני הביטוח את גאוות המקצוע והערך העצמי שלהם. 

אני רוצה לקרות הסכם אסטרטגי עם הקהילה האירופאית ולהיות חלק מהארגון באופן מסודר: הרווח המיידי לכולנו תהיה: 

סוכני הביטוח יהפכו לאנשי מקצוע עם הכרה כלל אירופאית ויזכו למעמד רגולטורי מיוחד עם אפשרות לפעול כאנשי השקעות גם בכל מדינות אירופה (בפיקוח של גוף מקומי). 

הרגולטורים בישראל מאמצים את הסטנדרטים האירופאים (סולבנסי, בזל, MiPid 2) ולכן כל איש מקצוע שפועל בארץ חייב להכיר היטב הנחיות אילו וירוויח מהנגישות למדיע ומגמות אירופאיים. 

הרגולטור יראה בנו שותף לבניית עתיד הקצוע יחד וכחלק מאירופה ולכן השיח איתו יהיה שונה לגמרי. נוכל גם להעזר במנהיגים האירופאיים ובלובי האירופאי לטובת הציבור שלנו. 

יהיה לנו קשר אינטימי עם גופים גלובלים של ונוכל לקדם יזמות לטובת העצמאות של סוכני הביטוח והתלות שלהם בתעשייה המקומית.  

הרחבת האופקים נוספים כגון ייעוץ עסקי, משכנתאות, פרישה וכמובן תכנון פיננסי למשפחות. 

בנוסף הוא יהיה חלק מארגון עם בעלי עניין מהטובים והמקצועיים במשק בעלי ניסיון בחקיקה, במדיה, אצל היצרנים בארץ ובחו"ל, וברגולציה הישראלית והאירופאית במטרה לקדם את הנושאים להלן: 

למסד ולפקח על ההסמכות של עצמה שיזכו להכרה ע"י הרשויות התעשייה והציבור. 

להעניק באופן קבוע  ידע פיננסי ומיומנויות לאנשי המקצוע.

לעודד אנשי מקצוע לטפל במשפחה כחלופה לטיפול במוצר. 

דן: אודי ידידי, הלשכה מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים ונראה שעיקר ההתמודדות היא פנימית – במקום שנתמודד עם העתיד של הסוכן בכנסת ישראל ובמוסדות הרגולטוריים, נלחמים המלחמות סרק, סוכן מול סוכן וכל יום על דפי העיתונות ובפייסבוק אנו קוראים על תביעות הדדיות שלא מביאים לאף אחד כבוד או ערך – מה יהיה בעתיד? 

אודי: אני מתפלל שאחרי הבחירות זה יהיה שייך לעבר. גם אם לא אזכה אני מבטיח לכולם שאני אשתף פעולה עם אילו שנבחרו ללא אגו וללא שיקולים זרים במטרה לקדם ואולי להציל את המקצוע שלנו והארגון היציג שלנו. אך אני מאמין שאזכה ולכן המסר שלי לכולם הוא: "חברים אנחנו לא יכולים להיות מופרדים באינטרסים שלנו או חלוקים במטרות, הגענו לשעת ה"ש" עלינו עכשיו להתאחד במטרה לקדם את טובת הציבור בישראל באמצעות אנשי מקצוע מעולים בתחום הביטוח, הפנסיוני והפיננסי. כמו שאמר צ'רצ'יל, כאשר אין לנו אויבים בתוכנו לא יהיו לנו אויבים מבחוץ". 

דן: אודי שמחתי על ההזדמנות לדבר איתך יש לך מילות סיכום שהיית רוצה לפרסם? 

אודי: קודם כל אני רוצה להודות לך. אתה השראה לכולנו. אני בשנתיים האחרונים רואה אותך עובד בדבקות ללא שום חשבון לטובת הציבור בישראל שיוכלו לחיות חיים של ביטחון וכבוד ואנחנו בלשכה מאוד נרצה להעזר בידע והנסיון הצבור שלך בעתיד. אנו רוצה להגיד לכולם: חברים אין יותר בלקסיקון של הלשכה המילה "מול" אנחנו תמיד נהיה "עם", כולנו שותפים כאן לגורל וכולנו רוצים את טובת העם שלנו. העולם השתנה, טכנולוגייה לא תדלג על הענף שלנו וחלק מהדברים שעשינו בעבר והתפרנסנו מהם בכבוד לא יהיו מקור לפרנסת הסוכן בעתיד אבל אנחנו היינו ותמיד נהייה העובדים הסוציאליים של העולם הפיננסי ואין לנו תחליף. אני מאמין שעתיד של כולנו ובטוח שעוד לא נולד הדור שעוד יתעשר מהמקצוע שלנו אך עלינו להתאים את המודל הכלכלי שלנו להתפתחויות ולזה אני אתמסר באהבה ובהתלהבות. 

x