הראל קרנות נאמנות משיקה את קרנות הנאמנות בעלות הפיזור הרחב בישראל

הקרנות המחקות יאפשרו להיחשף למדדי All Market במניות ואג"ח

 

 
טל קדם, מנכל הראל פיננסים. צילום- מיה כרמי דרורטל קדם, מנכל הראל פיננסים. צילום- מיה כרמי דרור
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/08/2021

על רקע חששות של משקיעים רבים לאור מחירי השיא של מדדי המניות והאג"ח בישראל ובעולם, יותר ויותר משקיעים בעולם מבינים כי הדרך המקובלת והמרכזית להפחתת סיכונים בתיק ההשקעות היא פיזור רחב ככל הניתן(1).

לפי מחקרים אקדמיים, הפיזור מאפשר למשקיעים לנטרל את "הסיכון הספציפי" של חברה מסוימת באג"ח או במניות. במיוחד בתקופה שעשויה להתאפיין בתנודתיות גבוהה יותר, על רקע התפרצות הקורונה וההיערכות לאפשרות שהבנקים המרכזיים יתחילו בתהליך של צמצום המדיניות המוניטארית המרחיבה, שמירה על פיזור רחב הופכת להיות חשובה מתמיד(1)(5).

על מגמת הפיזור והמעבר להשקעה במדדי All Market בעולם(5), ניתן ללמוד היטב מניתוח היקפי הפעילות (כניסות ויציאות) בתעשיית ה-ETF בעולם. במהלך חודש יולי, מוצרים המאפשרים חשיפה מלאה למדדי  All market במניות ובאג"ח (מדדי "Total Market" או "All Market") גייסו מעל 4 מיליארד דולר. מתחילת השנה גייסו המדדים האלה מעל 40 מיליארד דולר וזוכים לפופולריות גבוהה(7).

על רקע המגמה העולמית(5), משיקה הראל קרנות נאמנות שתי קרנות מחקות ייחודיות(3) הצפויות להשקיע במעל ל- 400 ני"ע שונים(4) כל אחת ויעקבו אחר המדד הרחב ביותר באג"ח הקיים בבורסה בישראל ועל אחד המדדים הרחבים ביותר במניות בת"א.

הראל
Htf (A0) All Bond כללי(2) מס' קרן 5133756

פיזור רחב של כ- 440(4) אג"חים
-  גם ממשלתי וגם קונצרני
-  חלוקה של כ- 50% שקלי וצמוד(4)
-  דרוג אשראי ממוצע של (4)AA

הראל
Htf (A4) ת"א All- Share(2) מס' קרן 5133764

פיזור רחב של כ- 400(4) מניות
-  חשיפה(6) באמצעות מוצר אחד למניות בישראל מכל הסקטורים ומכל הגדלים (שווי שוק).


0- ללא חשיפה למניות. 4- עד 120% חשיפה למניות בערך מוחלט. A- עד 10% חשיפה למט"ח בערך מוחלט. (1) להערכת מנהל הקרן. למדיניות ההשקעות המלאה ראה תשקיף / דיווחים מידיים שבתוקף. אין באמור התחייבות להשגת תשואה כלשהי. (2) קרן חדשה, החל מ- 10.8.21, לקרן 45 ימים להתאמת נכסים. (3) נכון ל-1.8.21, למיטב ידיעת מנהל הקרן ובהתאם לבדיקות שבוצעו על ידו, הקרנות הינן הקרנות המחקות הפתוחות היחידות בארץ העוקבות אחר מדדי All Bond כללי ות"א All-Share (4) נכון ל- 1.8.21, ע"פ אתר הבורסה. (5) להערכת מנהל הקרן, בהתבסס על פרסומים בינלאומיים. (6) לפרטים נוספים ראו הוראה למנהלי קרנות נאמנות בדבר ניהול ההשקעות בקרן מחקה. (7) אין באמור התחייבות להשגת תשואה כלשהי. פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות השתתפות בקרן. הרכישה תיעשה רק על פי התשקיפים שבתוקף והדיווחים המידיים. המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות ו/או מס המתחשב בנתונים ובצרכים של כל משקיע. הפרסום אינו מהווה תיאור ממצה של כל הוראות המיסוי.
x