יוניק טק רוכשת מניות SambaNova - יה"ש יורדת כמעט 5%

השוק מגיב באופן פסימי לרכישה | משלימה ירידה של כמעט 28% מתחילת השנה | אין קרנות שמחזיקות בנייר

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/08/2021

השותפות השלימה אחד-עשר רכישות ברבעון, כאשר היא בוחרת את החברות המבטיחות מתוך deal flow רחב ביותר;

השקיעה עד כה ב-10 ענקיות היי-טק טרום הנפקתן בסכום כולל של כ-18.9 מיליון שקלים;

השקעות השותפות מהוות מעל 70% מכספי תמורת ההנפקה המוצלחת שהושלמה לאחרונה.

יוניק-טק, שותפות מוגבלת המתמחה בהשקעה במניות חדי-קרן טכנולוגיות בעלות שווי העולה על מיליארד דולר, התקשרה במכתבי כוונות מחייבים לרכישת מניות בשלוש חברות חדי קרן בעסקאות המשקפות גידול בשווי חברות המטרה. יוניק-טק משלימה בכך השקעה ב-10 חברות חדי קרן בשלב הצמיחה אשר עשויות לבצע רישום למסחר בעתיד הקרוב, ומכאן האטרקטיביות וההזדמנות שבהשקעה בהן כבר בשוק הסקנדרי. ההשקעות מתבצעות תוך שאיפה להשיג דיסקאונט על המחיר לפיו בוצעו הגיוסים האחרונים. רצף העסקאות שביצעה יוניק-טק עד כה בסכום כספי כולל של 18.9 מיליון שקל, מהווה מעל 70 אחוז מכספי תמורת ההנפקה המוצלחת שהושלמה (בביקוש יתר) לאחרונה וזאת בתוך פרק זמן קצר, עובדה המצביעה על יכולות הביצוע של צוות השותפות בשוק חברות חדי הקרן, וה-Deal Flow האיכותי המגיע לשותפות באופן רציף.  

יוניק-טק מדווחת על השקעה ראשונה בחברת SambaNova. חברת סמבהנובה מפתחת חומרה ותוכנה לשימוש תחום הבינה המלאכותית הכוללת את כל פעולות הדמיית האינטליגנציה האנושית באמצעות תהליכי מכונה, ובעיקר מערכות ממוחשבות. כמו כן, חברת SambaNova השלימה גיוס אחרון באפריל 2021, במסגרת סבב גיוס D, בו גייסה כ-678 מיליון דולר על פי הערכת שווי של מעל 5 מיליארד דולר אחרי הכסף.

יוניק-טק חתמה עד היום על הסכמים לביצוע השקעה במניות של 10 חברות חד קרן: Dataminr, SambaNova, , BigID, Rubrik, Carbon 3D, Malwarebytes, Mapbox, Dialpad, Indigo ו-Keep-Truckin. 

"השקעה זו בסמבהנובה הינה השקעה בחד קרן מבטיח נוסף, בשרשרת ההשקעות שביצענו בתקופה שמיום גיוס ההון באפריל 2021. אנו מאמינים בחברת SambaNova ובפוטנציאל המשמעותי שלה. פתרונות החברה מסופקים באינטגרציה מלאה לחבילות קיימות של בינה מלאכותית בקוד פתוח. הפתרונות הינם פשוטים להפעלה בצורה יעילה ומאפשרים ללקוחות החברה לחסוך זמן ארוך ויקר ביישום פעולות בינה מלאכותית", אמר שוקי כהן-שרת, יו"ר שותפות יוניק-טק. "ועדת ההשקעות שלנו לא שוקטת על השמרים וממשיכה לאתר חדי קרן נוספים אשר יתאימו למודל ההשקעות שלנו. כמו כן, שווי החברות אשר השקענו בהן, העולה בהתמדה, מעיד על הצלחת המודל שלנו".

יוניק-טק השלימה בחודש אפריל 2021 הנפקה ראשונה לציבור של מניות (IPO) וגייסה סך של כ-26.5 מיליון שקל ביחידות השתתפות. בהנפקה לקחו חלק כ-500 משקיעים.

x