ההיטל על רפואה פרטית יוצא מחוק ההסדרים ויעבור לחקיקה רגילה

אייזיק: "זה חשוב מאוד ונכון. מאבקנו נשא פרי"

 

 
שלמה אייזיק, צילום: נאור תקשורתשלמה אייזיק, צילום: נאור תקשורת
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/08/2021

שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי סיכמו בסוף השבוע שעבר על צמצום משמעותי של חוק ההסדרים. בין היתר, יוצא ההיטל על רפואה פרטית מהחוק ויעבור לחקיקה רגילה.

חוק הסדרים מוצע בידי האוצר ומאושר בהליך מקוצר; בכנסת הוא בדרך כלל עובר אישור רק של ועדת הכספים ואישור סופי במליאה עד לאישור התקציב. בחקיקה רגילה – החוק מוצע על ידי המשרד הממשלתי האחראי לנושא, ובכנסת הוא נדון בוועדה הרלבנטית, שהנושא תחת אחריותה – היקף הדיונים וכמה דיונים יתבצעו נתון לשיקול יו"ר הוועדה וחבריה, ובקיצור "ככל שנדרש". לכן המשמעות של העברת נושא ההיטל על רפואה פרטית לחקיקה רגילה, הוא שהוא לא יאושר בחודשים הקרובים ויתקיימו לגביו דיונים מעמיקים עם כל מי שנוגע בדבר.

מדובר בהיטל (בתחילה רצו 40% ובעקבות ביקורת הורידו ל-30%, ובשב"ן 10% בלבד) על כל תשלום שישלמו חברות הביטוח או שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים (שב"ן) לרופא או למוסד הרפואי בגין פעילות פרטית של ניתוחים וייעוציים. כספי ההיטל ייגבו מחברות הביטוח וקופות החולים (במסגרת שב"ן) על ידי משרד הבריאות ויועברו להכנסות המדינה. במקרים של ניתוחים פרטיים ללא כיסוי ביטוחי, ייגבה היטל בשיעור זהה.

בעקבות פרסום הצעת החקיקה של האוצר לפני כשבועיים, פנו שלמה אייזיק, מנכ"ל קבוצת "יונט" וד"ר אודי פרידמן, יו"ר חברת "פרש קונספט", אל יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, בבקשה "להפריד את החקיקה בנושא מתוך חוק ההסדרים לדיון מקצועי ומכובד בוועדות הכנסת הרלבנטיות, תוך מתן הזדמנות לכל הצדדים המעורבים, להשמיע את קולם".

בעקבות ההחלטה על הוצאת ההיטל מחוק ההסדרים והעברתו לחקיקה רגילה, מסר שלמה אייזיק: "זה חשוב מאוד ונכון. מאבקנו נשא פרי".  

x