שלמה אייזיק: התערבות חיצונית בדיכוי עמלות הסוכנים תשרת אינטרסים של חברות הביטוח

בהמשך לסוגיית ההתעסקות בעמלות הסוכנים שזוכה לאחרונה לתשומת לב יוצאת דופן, ומוצגת באופן מטעה, סו"ב שלמה אייזיק מתייחס לסוגיות הקשורות לעמלות הסוכנים

 

 
שלמה אייזיק, צילום: נאור תקשורתשלמה אייזיק, צילום: נאור תקשורת
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/08/2021

סוגיית תגמול הסוכנים הינה נושא מסחרי בלבד שמתנהל וימשיך להתנהל בין הסוכנים לחברות הביטוח ובתי ההשקעות.

אייזיק מביע התנגדות, ומצהיר שיפעל לסיכול כל התערבות חיצונית כפי שכבר עשה בעבר.

התערבות חיצונית בדיכוי עמלות הסוכנים תשרת אך ורק אינטרסים של חברות הביטוח, בתי השקעות וקרנות הפנסיה ויעשיר אותן עוד יותר. שום שקל הפחתה מעמלות הסוכנים לא יוביל לשקל הפחתה בעלויות הביטוח, נהפוך הוא, יש סיכוי שהמהלך הלא סביר והלא הגיוני של התערבות חיצונית יגרום לסוכני ביטוח לצאת ממעגל הפעילות ויגרום לסוכנים חדשים להימנע מכניסה לשוק כעצמאים, מה שיוביל לצמצום התחרות בענף ולעליית מחירי הביטוח.

המחולל המשמעותי ביותר בשוק הביטוח והפיננסים לתחרות שמשרתת את הציבור, הינם סוכני הביטוח ואם טובת הציבור עומדת לנגד עיניו של הרגולטור, אייזיק ממליץ שלפני ההתעסקויות בעמלות הסוכנים, יש להורות לחברות הביטוח ולבתי ההשקעות להפסיק את כל ההנחות קצרות המועד שמהוות מעין "מכשול בפני עיוור". לדבריו כל הנחה במוצרי הביטוח שפחותה מ-15 שנה - פוגעת במבוטחים.

עוד נושא מהותי ומשמעותי ליצירת תנאי תחרות הוגנים והעלאת המוניטין של העוסקים בתחום (וכמובן לפני ההתעסקות בעמלות הסוכנים) הינה הסדרה דחופה של תנאי הרישוי למשווקים הישירים בחברות הביטוח ובחברות הביטוח הישיר - באופן זהה לתנאי הרישוי שחלים על הסוכנים העצמאיים. יש להפסיק לאלתר את האנומליה הזו של "הענקת מתנות" לגופים המוסדיים ולחברות הביטוח הישיר.

אייזיק מסכם: "מכל המהלכים שהופכים לשיחת היום שוב נודף ריח לא טוב של פגיעה בעסקים הקטנים והבינוניים. אין בכוונתי להתפשר על שום סעיף מהסעיפים הנ"ל לכשאבחר לנשיאות לשכת סוכני הביטוח ."

x