הנפקת מכלול מימון הסתיימה בהצלחה עם גיוס של 110 מיליון שקל

וביקושי יתר מגופים מובילים בארץ ביניהם קבוצת כלל וקרן נוקד. שווי החברה אחרי ההנפקה עומד על כ- 390 מיליון שקל

 

 
אורי פז, קרדיט: דרור דרעיאורי פז, קרדיט: דרור דרעי
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/08/2021

אורי פז, מנכ"ל מכלול: "הבעת אמון משמעותית של שוק ההון בחברה" .

תחזית החברה למחצית השנייה של שנת 2021, משקפת קצב הכנסות שנתי של כ-74.2 מיליון שקל וקצב רווח נקי שנתי לאחר התאמות של כ-37.8 מיליון שקל.

לחברה תיק אשראי כולל של מעל חצי מיליארד שקל.

מייסדי מכלול ובעלי השליטה בה הם: איילת רוסק, ירון בלנק ואורי פז.

מכלול מימון סיימה תהליך הנפקה ציבורית עם גיוס של 110 מיליון שקל ושווי חברה של 390 מיליון אחרי ההנפקה. לחברה תיק אשראי העומד על כ- 550 מיליון שקל. את ההנפקה הובילו ווליו בייס חיתום ודיסקונט קפיטל חיתום.

חברת מכלול הינה חברת אשראי חוץ בנקאי, הפועלת בשני תחומי פעילויות עיקריים: מכלול נדל"ן - מתן אשראי בכיר, מגובה בשעבוד ראשון, ליזמים בענף הבניה למגורים ולהתחדשות עירונית תוך ליווי יזמי הנדל"ן כתחליף בנקאי מלא. הפעילות השנייה של החברה היא מכלול צמיחה - מתן חוב מורכב, מגובה בטחונות, לחברות "Middle Market" צומחות. מכלול היא החברה הראשונה בשוק ההון העוסקת בשני תחומים אלה.


יו"ר הדירקטוריון של מכלול מימון הוא צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר. מנכ"ל החברה הוא אורי פז, לשעבר מנכ"ל בנק ירושלים ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים. פז ישמש גם כמנכ"ל חברת מימון צמיחה. מכלול נדל"ן מנוהלת על ידי איילת רוסק, לשעבר מנהלת סקטור הנדל"ן בבנק ירושלים, עם ניסיון של מעל ל- 25 שנים במימון פרויקטים למגורים. 

מכלול נדל"ן מתמחה במתן מימון חוץ בנקאי למיזמי נדל"ן בתחום הבנייה למגורים וההתחדשות העירונית. במסגרת הפעילות מספקת החברה פתרון מקיף לכל צרכי המימון, בין היתר, מסגרות אשראי לבנייה, לרבות השלמות הון עצמי, פוליסות חוק מכר וערבויות במסגרת ליווי תהליכי בנייה, ומהווה תחליף אטרקטיבי לליווי הבנקאי.  החברה מציעה ליזמי נדל"ן תחליף מלא למימון בנקאי (חוב בכיר, השלמת הון ערבויות ופוליסות חוק מכר) במקום אחד.  נכון ל 31 במרץ, בתחום מימון הבניה למגורים, לחברה תיק עסקאות מאושרות בהיקף מסגרות אשראי כספי של למעלה מ- 1.25 מיליארד שקל.

מכלול צמיחה מתמחה בחוב מורכב המכוון למימון חברות בינוניות בצמיחה בעסקאות מורכבות, ומדובר במוצר המשלים את המימון הקיים במערכת הבנקאית. רכישת תיק ההלוואות של תמוז על ידי מכלול מצביעה על הפוטנציאל שמכלול רואה בתחום החוב המורכב הנמצא אף הוא בצמיחה משמעותית. הרכישה תתבצע בסיוע מימון בנקאי ובאמצעות חלק מתמורת ההנפקה המתוכננת. בתחום החוב מורכב למכלול יש עשרות לווים בהיקף תיק של למעלה מ 250 מיליון שקל. 

אורי פז, מנכ"ל חברת מכלול: "אני מברך את עובדי החברה והשותפים שלנו על הנפקה מוצלחת שתאפשר לנו לממש את אסטרטגיית הצמיחה שלנו בתחומים בהן אנו פועלים וכן בענפי מימון חדשים. אנו מודים על הבעת האמון של שוק ההון בחברה ומנהליה".

x