לידיעת הנוסעים ל"אומן" - ביטוח הנסיעות בוטל או מתייקר

חברות ביטוח מחריגות את אוקראינה מביטוח נסיעות לחו"ל | מגדל מחריגה 20 מדינות אותן היא מגדירה "אדומות" | פספורטכארד הודיעה הערב לסוכנים. לגבי אוקראינה - תיגבה תוספת יומית של 3 $ בעלות פוליסת הבסיס לאוקראינה. רק מחוסנים יכולים לרכוש הביטוח.

 

 
ביטוח נסיעות לחול פספורטכארדביטוח נסיעות לחול פספורטכארד
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/08/2021

"בהתאם למצב, עד להודעה חדשה לא תתאפשר רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל ליוצאים לאוקראינה". כך הודיעה אתמול הראל ביטוח לסוכני הביטוח שלה.

בענף מעריכים כי הראל, הנחשבת סמן ימני בביטוחי הבריאות, היא סנונית ראשונה. מסתבר שמגדל כבר מכלילה את אוקראינה ברשימת 20 מדינות אותן היא מגדירה "אדומות". יש לציין, כי על פי משרד הבריאות, אוקראינה נחשבת למדינה "כתומה"  - כלומר, נסיעה ליעד זה מותרת אך משרד הבריאות אינו ממליץ לנסוע ליעד זה בשל רמת התחלואה בו.

בחברת "הפניקס", שגם היא מהמובילות בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל, אישרו כי הם שוקלים הפסקת שיווק ביטוח נסיעות לאוקראינה, וגם בשירביט. 

מהראל נמסר: "מאז פרוץ מגפת הקורונה הראל עוקבת אחר מצב התחלואה במדינות השונות בעולם. בשל העלייה בתחלואה באוקראינה ובהתאם להמלצות משרד הבריאות, הוחלט להפסיק זמנית את מכירת פוליסות ביטוחי הנסיעות למדינה זו".

ממגדל נמסר: "מגדל מתאימה מפעם לפעם את רשימת המדינות להן היא משווקת ביטוח נסיעות לחו״ל בהתאם לרשימת המדינות בסיכון שמפרסם משרד הבריאות ולשיקוליה העסקיים".

חשש מזיופי בדיקות וחיסונים

הרקע להפסקת מכירת ביטוחי הנסיעות הוא חשש מפני הידבקות המונית בקורונה בקרב עשרות אלפי חסידי ברסלב וישראלים אחרים היוצאים באופן מסורתי לאומן לקראת ראש השנה, להשתטח על קברו הרבי נחמן מברסלב. בכירים בחברות הביטוח טוענים כי "יש שם בעיה קשה של זיופי בדיקות וחיסונים של הנוסעים לאומן ובעיית הדבקות מתגלגלת".

ב"פספורטכארד", שגם היא חברה מובילה בתחום, החליטו להמשיך ולמכור את ביטוחי הנסיעות לאוקראינה, למרות ההכרה בכך שמדובר בסיכון גבוה, אם כי תיגבה תוספת יומית של 3 $ בעלות פוליסת הבסיס לאוקראינה. רק מחוסנים יכולים לרכוש הביטוח. מהחברה נמסר כי "על אף שמדובר בפעילות הפסדית, פספורטכארד תמשיך לספק לסוכניה וללקוחותיהם ביטוח רפואי מלא. העמדנו לגופים מקומיים  מימון להרחבת התשתיות הרפואיות באומן ואנו מקווים שהאירוע יעבור בשלום".

יו"ר ועדת בריאות וסיעוד בלשכת סוכני הביטוח, איגור מורי, אומר כי החלטת הראל לחסום את מכירת הביטוח לאוקראינה והחלטת מגדל לחסום למכירה גם את אוקראינה וגם עוד רשימה של מדינות עלולה להיות סימן לשאר חברות הביטוח ללכת בעקבותיהן. מורי קורא לסוכני הביטוח לפנות ללקוחות שלהם ולוודא שכל מי שנוסע לאוקראינה ירכוש ביטוח נסיעות כבר כעת, בחברות שעדיין מוכרות את הביטוח ליעד זה, ולא לדחות זאת, אפילו לא ביום אחד.

x