רשות המסים תאפשר בקשה מקוונת להחזרי מס לשכירים

רשות המסים השיקה לאחרונה מערכת להגשת בקשה מקוונת להחזר מס לשכירים שתאפשר לציבור השכירים לממש בפשטות את זכאותם להחזר מס בשל מס עודף ששולם על ידם עבור כל שנת מס בנפרד.

 

 
Image by Free-Photos from Pixabay Image by Free-Photos from Pixabay
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/08/2021

רשות המסים השיקה לאחרונה מערכת להגשת בקשה מקוונת להחזר מס לשכירים, שתאפשר לציבור השכירים לממש בפשטות את זכאותם להחזר מס בשל מס עודף ששולם על ידם עבור כל שנת מס בנפרד. המערכת החדשה מאפשרת לבצע את תהליך פתיחת התיק להחזר מס ולהגיש את הבקשה באופן מקוון מלא, במהלך רציף, בזמן אמת עבור שנות המס 2019 ו-2020.
 
ברשות המסים מדגישים כי חשיבותה של המערכת החדשה מתעצמת לנוכח ההערכה כי כמות הבקשות להחזר מס לשנת 2020 תגדל באופן משמעותי, בשל שנת הקורונה והתנודתיות בשוק העבודה בשנה זו.
 
פתיחת המערכת החדשה תקל באופן משמעותי על ציבור השכירים שכן, עד כה הוגשו מידי שנה כ-300 אלף בקשות להחזרי מס באופן ידני, אשר היה כרוך בהדפסת טופס להחזר מס לשכירים (טופס 135), מילוי השדות הרלבנטיים, צירוף כל המסמכים המאמתים ומסירת הטופס והמסמכים במשרדי מס הכנסה במסירה ידנית או באמצעות סריקתם למערכת לפניות הציבור באתר הרשות.
 
כעת, הגשת הבקשה המקוונת להחזר מס, באמצעות המערכת החדשה, נגישה יותר לציבור השכירים ולאחר פתיחת התיק להחזר ניתן לעבור מידית למערכת להגשת דוחות שנתיים, שם נערכה התאמה מיוחדת להגשת בקשה להחזר מס לשכירים על ידי סימון השדות הרלוונטיים. ניתן להגיע למערכת החדשה דרך האזור האישי של הרשות או בבחירת השירות של החזר מס לשכירים באתר, לאחר תהליך הזדהות ורישום קצר. 
x