אפסלון - דוחות רבעון 2

המניה עלתה 2.5% אולם עדין מראה ירידה של 44% מהשיא של אמצע השנה

 

 
Image by janjf93 from PixabayImage by janjf93 from Pixabay
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/09/2021

להערכת החברה במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2021 החברה עברה לאיזון תפעולי; הכנסות פרופורמה ב-12 החודשים שהסתיימו ב-29 באוגוסט 2021 הסתכמו בכ-12.5 מיליון דולר (קצב הכנסות שנתי). 

בחודש אפריל השלימה החברה גיוס של כ- 25 מיליון שקל, כאשר מעל לכ-25% ממניות החברה מוחזקות על ידי מור, פסגות ואקסלנס.

אריאל דור, מנכ"ל אפסלון, אמר כי: "אפסלון מאיצה את הפעילות בהתאם ליעדים האגרסיביים שהחברה הציבה לעצמה. השגנו רבות במחצית הראשונה של 2021 וניתן לראות זאת בהכנסות שהצגנוהתשתית הטכנולוגית שלנו, שהיא המנוע והלב הפועם של אפסלון, השתפרה משמעותית. כמו כן, אנו עדים לשיפור מתמיד בתוצאות המותגים שנרכשו לעומת תקופות מקבילות. החברה עברה לאיזון תפעולי תוך כדי מגמת גדילה. החברה ערוכה לקליטת מותגים נוספים רבים ואנו עמלים על מקורות מימון בלתי מדללים לטובת האצת קצב הרכישות. אנו סמוכים ובטוחים כי נמשיך במגמת הצמיחה המהירה בה אנו נמצאים". 

אפסלון, העוסקת בהקמה, איתור, רכישה, תפעול והשבחה של חנויות וירטואליות הפועלות באתר אמזון.קום, פרסמה את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2021.

מכירות החברה המדווחות בחציון הראשון של שנת 2021 הסתכמו בכ-3.2 מיליון דולר לעומת כ-0.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה וכ-2.2 מיליון דולר בחציון השני של 2020. העלייה נובעת בעיקר מרכישת שני מותגים והשבחתם על ידי החברה. תחת הנחת פרופורמה, המכירות ב-12 החודשים שהסתיימו ב-29 באוגוסט 2021 הסתכמו בכ-12.5 מיליון דולר. מכירות הפרופורמה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו בכ-6.5 מיליון דולר. מכירות הפרופורמה מבוססות על מכירות כלל החנויות שנרכשו על ידי החברה.

הרווח הגולמי (בניכוי הפחתות שווי הוגן של מלאי שנרכש ונכסים בלתי מוחשיים) הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר (כ-35%), כאשר בתקופה המקבילה החברה טרם רשמה פעילות מבוססת מסחר.

ההפסד התפעולי בנטרול הוצאות תשלום מבוסס מניות הסתכם בכ-0.5 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה. להערכת החברה במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2021 החברה עברה לאיזון תפעולי (בניכוי עלויות חד פעמיות).

מזומנים ושווי מזומנים ונכסים פיננסיים הסתכמו במחצית בכ-7.5 מיליון דולר לעומת כ-0.1 מיליון דולר בסוף 2020. 

לפני כשבועיים הודיעה אפסלון כי היא תחל במכירת מותגי החברה גם בפלטפורמת המסחר Shopify זאת לאחר שהשלימה את הקמת התשתית הטכנולוגית הנדרשת לתחילת מכירות באתר. Shopify הוא מהאתרים המובילים בעולם, המתחרה באמזון, ומכירותיו הסתכמו בכ-3.85 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2021. תחילת המכירות ב-Shopify מגיעה לאחר שהחברה השלימה פיתוח של כלים טכנולוגיים המאפשרים את ניהול המכירות ומלאי המוצרים באופן אוטומטי תוך קישור בין שתי פלטפורמות המסחר בהן פועלת החברה Amazon ו- Shopify.  

לפני כחודש וחצי הודיעה אפסלון על השלמת רכישת מותג פרטי למכירת כדי קבורה באמזון, וולמארט, שופיפיי ו- Ebay בארה"ב תמורת כ- 20 מיליון שקל. במחצית הראשונה של שנת 2021 , הסתכמו הכנסות עמוד המכירה בכ- 2.3 מיליון דולר ושיעור הרווחיות (לפני מס) עמד על כ- 36.7% . בשנת 2020 הסתכמו הכנסות עמוד המכירה בכ - 3 מיליון דולר, הרווח הגולמי (לפני מס) בשנת 2020 עמד על כ- 1.1 מיליון דולר ושיעור הרווחיות (לפני מס) בשנת 2020 עמד על כ - 36.6%.

לפני כחודש וחצי הודיעה אפסלון על כניסתה לפלטפורמת המסחר WayFair, אחת הפלטפורמות הגדולות למכירה אונליין של ריהוט לבית בארה"ב (Home goods) וכן בקנדה, בריטניה ומדינות נוספות, שמכירותיה הסתכמו בכ-14 מיליארד דולר ב-2020 ושווי השוק שלה עומד על כ-29 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, יפעלו הצדדים בשיתוף פעולה לשיווק, הפצה ומכירה בפלטפורמת Wayfair של מוצרי מותג פרטי (Private Label) בקטגוריית "משק בית וכלי מטבח" שנרכש על ידי אפסלון בדצמבר 2020.  

x