אנלייט מוכרת חשמל בהספק 120 מגה וואט

לפרויקט אנרגיה סולארית בארה"ב | המניה כמעט ללא שינוי החודש, והשנה

 

 
Solar project of Enlight in USA, קרדיט: קלינרהSolar project of Enlight in USA, קרדיט: קלינרה
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/09/2021

אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת על כך שחברת הבת האמריקאית Clēnera Holdings LLC, המוחזקת על ידי החברה ב- 90.1%, השלימה באמצעות תאגיד פרויקט ייעודי את חתימתו של הסכם למכירת החשמל (Power Purchase Agreement “PPA”) שייוצר בפרויקט הסולארי Rustic Hills Solar.

Rustic Hills Solar הינו פרויקט סולארי בהספק של 120 מגה וואט (במונחי DC) שעתיד לקום בשטחי מדינת אינדיאנה שבארה"ב. הפרויקט מצוי בעיצומו של תהליך הפיתוח והשלים מספר אבני דרך, לרבות, השגת הזכויות העיקריות במקרקעין, והתניע את הליכי קבלת היתרי הבנייה והחיבור לרשת החשמל. 

חברת הפרויקט התקשרה עם Hoosier Energy Rural Electric Cooperative, קואופרטיב בדירוג אשראי A2 המשרת כ-18 קואופרטיבים המספקים חשמל (electric co-ops) במדינת אינדיאנה ומדינת אילינוי, בהסכם PPA למכירת החשמל שייוצר בפרויקט למשך תקופה של 20 שנים. 

על פי הערכת החברה, השלמת הליכי הפיתוח של הפרויקט ותחילת הקמתו תתבצע בשנת 2023 והפעלתו המסחרית צפויה כשנה לאחר מכן. 

עד כה, עבור הפורטפוליו שבפיתוח, חברת הבת האמריקאית Clēnera Holdings LLC, התקשרה בשבעה הסכמי PPA למכירת החשמל שייוצר בפרויקטים שלה בהספק מצטבר של 973 מגה וואט (במונחי DC) סולארי ו-600 מגה וואט שעה אגירת אנרגיה. 

בשנת 2020 צריכת החשמל מאנרגיות מתחדשות (כולל מערכות הידרו-אלקטריות) בארה"ב עמדה על 20% מסך הייצור, מתוכן כ- 2.3% מייצור סולארי. על פי בלומברג (Bloomberg), צפוי בשנים הקרובות גידול חד בפריסת אנרגיות מתחדשות ושיעורן מסך הייצור צפוי לעמוד על 36% בשנת 2030, מתוכן כ- 10% מייצור סולארי. בשנת 2020 כולה אנרגיה סולארית הגיעה לשיעור של 43% מכלל תחנות הכוח החדשות שהוקמו בארה"ב בשנה זאת, וברבעון הראשון לשנת 2021 נתון זה צמח עוד יותר והגיע לשיעור של 58%. במדינת אינדיאנה, שיעור חדירת האנרגיות המתחדשות עדיין נמוך יחסית ו- Rustic Hills Solar הוא אחד הפרויקטים הסולאריים הגדולים הראשונים במדינה. בחודש ספטמבר 2021 הודיע משרד האנרגיה האמריקאי על תוכנית מוצעת לאספקת 45% מכלל יצור החשמל בארה"ב בעזרת אנרגיה סולארית עד שנת 2050.

לגרף אנלייט אנרגיה מתחדשת לחצו כאן

378 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 649.46 מיליון באנלייט אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אנלייט אנרגיה. לרשימה המלאה

x