לאומי פרטנרס: מעלים ההמלצה למניית ויקטורי לקנייה - מה מחיר היעד ?

במחיר יעד המשקף פער של כ-21% ביחס למחיר השוק

 

 
מעיין בק-מרום, צילום: אורן דאימעיין בק-מרום, צילום: אורן דאי
 

מעיין בק מרום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/09/2021

אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-76.5 ₪ למניה וקובעים את ההמלצה על 'קניה' לאור הירידה במחיר המניה בשוק. ויקטורי הציגה דוח סביר לרבעון השני בהשוואה למספרי השיא של הרבעון המקביל אשתקד שהיה רבעון שיא לרשתות השיווק עקב התפרצות הקורונה. המכירות קטנו ב-2% בעקבות סגירת 2 סניפים והשפעה שלילית של מבצע שומר החומות על חלק ניכר מסניפי החברה הממוקמים באזור השפלה והדרום. שיעור הרווח התפעולי נותר יציב לעומת הרבעון המקביל ועמד על 4.1% ואנו סבורים כי הרשת תהיה מסוגלת לשמור על שיעור רווחיות זה. לויקטורי תוכנית לפתיחת 4 סניפי דיסקאונט חדשים בשנים הקרובות. ויקטורי מתכננת להקים בשנים הקרובות תת-רשת חדשה של סניפים קטנים בערים מרכזיות בגוש דן, ומתעתדת לפתוח עד 50 סניפים חדשים עד לסוף שנת 2023, כאשר התרומה למכירות ולרווחיות מתת-רשת זו אינה כלולה במודל שלנו בשלב זה. 

הכנסות ומגמת התרחבות: ויקטורי רשמה ברבעון השני מכירות של 579 מ' ₪, קיטון של 2.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הקיטון הינו בעקבות סגירת 2 סניפים (צ'ק פוסט ורמלה) במהלך התקופה והשפעה שלילית של מבצע שומר החומות על חלק ניכר מסניפי החברה הממוקמים באזור השפלה והדרום. 

בחנויות הזהות הציגה ויקטורי קיטון בשיעור של 2.1% במחצית הראשונה של השנה, הנובע ממספרי ההשוואה הגבוהים של הרבעון המקביל אשתקד אשר היה רבעון שיא לרשתות השיווק עקב התפרצות הקורונה. שיעור הקיטון הינו נמוך יותר בהשוואה לכלל השוק שקטן בתקופה ב-2.9%. ברבעון השני, שיעור הקיטון בחנויות הזהות היה נמוך יותר ועמד על 0.9% בשל הפעלה מלאה של הסניפים הממוקמים בקניונים (איילון, מלחה, שבעת הכוכבים וסניפים נוספים).

המשך ההתרחבות – ביולי 2021 נפתח סניף חדש באשדוד והחברה מתכננת לפתוח 4 סניפים נוספים בשנים 2022/3 (עמק חפר, באר יעקב, נס ציונה וחריש). 

ויקטורי סיטי – החברה השיקה תת רשת בשם זה, שתכלול סניפים קטנים בגודל של עד 300 מ"ר. מטרתה לפתוח עד סוף שנת 2023 עד 50 סניפים של תת הרשת במרכזי ערים בגוש דן. החברה מעריכה כי מכירות תת הרשת יעמדו על היקף שנתי של 500 מיליון ₪ בשנה החל מ-2024 עם רווחיות גבוהה יותר מבסניפי הדיסקאונט. עד כה נחתמו הסכמים לפתיחת כ-10 סניפים בת"א הצפויים להיפתח בתחילת שנת 2022. בשלב השלב הראשוני של תת-הרשת, אנו לא כוללים תמחור שלה במודל שלנו בשלב זה.

רווח גולמי: הרווח הגולמי לרבעון השני הסתכם בכ- 147 מיליון ₪ לעומת 151 מיליון ₪ ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות ברבעון הוא 25.4%, 0.1% פחות מהרבעון המקביל. 

רווח תפעולי: הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות ברבעון השני עמד על 23.5 מיליון ₪, לעומת 24 מיליון ₪ ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי נותר יציב ועמד על 4.1%. 

רווח נקי: החברה הציגה רווח נקי בסך 14 מ' ₪ ברבעון השני בהשוואה לרווח של 13 מ' ₪ ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני כלל רווח מנכסים פיננסים בסך 1.8 מיליון ₪ בהשוואה לרווח בסך 1 מיליון ₪ מנכסים פיננסים שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

תוכנית רכישה עצמית: בחודש יולי אישרה ויקטורי תוכנית רכישה עצמית של מניות החברה בסך של עד 20 מ' ₪, מתוכם נרכשו עד היום מניות בסך 1.5 מ' ₪.


לגרף ויקטורי לחצו כאן

141 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 64.32 מיליון בויקטורי
קרנות נאמנות שמחזיקות את ויקטורי. לרשימה המלאה
x