WeSure ווישור ביטוח מזנקת בבורסה, למה ומי מהקרנות מחזיקות בה ?

משפחת ברק תהפוך לשותפה בהשקעה כוללת של כ-270 מיליון שקל בתג מחיר גבוה ממחיר המניה בבורסה | המניה מגיבה בעליות של 12% | קרנות מחזיקות

 

 
צילום: רמי זרנגרצילום: רמי זרנגר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/09/2021

חברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית החזקות (2000) בע"מ, בשליטת משפחת ברק, תשקיע כ-180 מיליון שקל תמורת כ-25.6% מקבוצת איילון אחזקות ותהיה שותפתה של גלובלטק בגרעין השליטה בחברה.

במקביל, תשקיע קיסריה כ-90 מיליון שקל תמורת הנפקה פרטית של כ-17.5% ממניות גלובלטק לפי מחיר של 6.3 שקל למניה - המשקף את מחיר ההנפקה במרץ השנה בפרמיה של כ - 8%.

יוחנן דנינו, יו"ר  ווישור גלובלטק: "אנו שמחים ומברכים על הצטרפותה של משפחת ברק, שהינה גורם משמעותי ומוערך בעל מוניטין רב בשוק ההון, לגרעין השליטה של ווישור גלובלטק ובקבוצת איילון. מהלך זה הינו נדבך משמעותי נוסף בתהליך מימוש האסטרטגיה של הקבוצה להרחבת פעילותה בישראל ובעולם. אני מברך את שותפינו החדשים ".

קבוצת הטכנולוגיה והביטוח (weSure Global Tech (weSure מדווחת היום על חתימת הסכם אסטרטגי חשוב נוסף, במסגרתו תהפוך חברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית החזקות (2000) בע"מ ("קיסריה"), שבשליטת משפחת ברק, לשותפתה בגרעין השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים איילון אחזקות ("איילון"), לאחר שתושלם רכישתה, וכן תחזיק במניות בשיעור משמעותי בחברת ווישור גלובטק עצמה.

על פי ההסכם, במקביל להשלמת ההסכם לרכישת השליטה (כ-67.2%) במניות קבוצת איילון על ידי גלובלטק מידי מנהל העזבון של לוי רחמני ז"ל, תרכוש קיסריה מידי גלובלטק כ-25.6% ממניות איילון אחזקות תמורת כ-180 מיליון שקל, לפי מחיר למניה זהה לזה בו רוכשת גלובלטק את מניות איילון אחזקות.  

במקביל, תשקיע קיסריה סכום של כ-90 מיליון שקל תמורת כ-14.28 מיליון מניות של ווישור גלובלטק, במסגרת הנפקה פרטית של מניות, שתבצע גלובלטק לקיסריה. מניות אלה יהוו כ-17.5% ממניות גלובלטק, והן יונפקו לפי מחיר של 6.3 שקל למניית גלובלטק, המשקף פרמיה של כ-8% למחיר המניה בהנפקה שביצעה גלובלטק במרץ השנה. 

בין הצדדים נחתמה גם מערכת הסכמים, המסדירה את צירופה של קיסריה לגרעין השליטה באיילון ובגלובלטק, ומאפשרת לקיסריה, בין היתר, למנות נציגים בדירקטוריונים של שתי החברות. לקיסריה שמורה האפשרות עד ליום 31 בדצמבר 2021 , להקטין פרו ראטה את כמות המניות הנמכרות והמוקצות שהיא רוכשת, באותו שיעור, ובלבד שהשקעתה לא תפחת מ- 67% מהתחייבותה. 

יצויין, כי מערך הסכמי ההשקעה בין ווישור לבין קיסריה כפוף למספר תנאים מתלים, כמקובל, ביניהם, אישור העסקה בדירקטוריון גלובלטק, השלמת עיסקה הרכישה של איילון על ידי גלובלטק, אישור הממונה על רשות שוק ההון, אישור הממונה על התחרות ועוד.

ווישור גלובלטק חתמה בשלהי חודש יוני 2021 על הסכם לרכישת 12,240,389 מניות רגילות בנות 1 ש"ח ערך נקוב כל אחת של איילון אחזקות בע"מ, המהוות 67.24% מהונה המונפק של איילון, וזאת בכפוף להתקיימות מספר תנאים מתלים. התמורה בגין כל אחת מהמניות הנמכרות הינה סך של 38.617 ש"ח למניה ובמצטבר תסתכם התמורה בגין המניות הנמכרות בסך של 472.7 מיליון שקל. 

ווישור גלובלטק דיווחה במהלך החודשים האחרונים על התקדמות הקבוצה בפעילות הבינלאומית בשוק בארה"ב. מתחילת השנה קיבלה חברה נכדה שלה, הרשומה בארה"ב ("החברה המוחזקת") רישיונות לפעול כ- MGA/Insurance Producer במספר מדינות בארה"ב. נכון להיום, לחברה המוחזקת רישיונות לפעול במדינות: קולורדו (Colorado), טקסס (Texsas), ניו ג'רזי (New Jersey); אילינוי (Illinois) ופנסילבניה (Pennsylvania) . החברה המוחזקת פועלת לקבלת רישיונות דומים במדינות נוספות בארה"ב בהן היא מתכננת לפעול בשנים הקרובות.

בנוסף, בחודש אוגוסט האחרון הקימה החברה בבנגלור שבהודו חברה בבעלות מלאה, שתהווה מרכז פיתוח טכנולוגי בקבוצה. חברת פיתוח זו עתידה לספק שירותי תכנה ופיתוח טכנולוגיות לחברות הקבוצה, ובין היתר לתת שירותי המשך פיתוח ותחזוקה למערכות הליבה של הקבוצה. 

ווישור גלובלטק, המחזיקה ב-100% מהון מניות חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור חברה לביטוח בע"מ, דיווחה לאחרונה גם על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני של 2021, שלימדו על המשך צמיחה משמעותית בהכנסות בכל תחומי פעילותה: הכנסות מפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון השני ב- 2021 יותר מהוכפלו (גדלו בכ-109%) והסתכמו בכ-68.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. הגידול בהכנסות הינו פועל יוצא של הצמיחה בפעילות בכל שלושת ענפי הפעילות של החברה: רכש חובה, רכב רכוש ורכוש אחר (דירות). הרווח הכולל של ווישור לאחר מס גדל בכמעט פי שלושה ברבעון השני ב- 2021 והסתכם לכ-3 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2020. נכון לסוף הרבעון השני ב- 2021 לחברה הון עצמי בסך של כ- 118 מיליון שקל.

קבוצת הטכנולוגיה והביטוח weSure Global Tech השיקה את פעילותה העסקית בשנת 2018, ונוסדה על ידי אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, שניהם בכירים בענף הביטוח הישראלי עם ניסיון של למעלה משני עשורים בתעשיית הביטוח והפיננסים. החברה וחברות הבנות שלה הוקמו מתוך מטרה להוביל את המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגית, שמתרחשת בשנים האחרונות כמעט בכל תחומי החיים, גם לתחום הביטוח השמרני, תחילה בישראל ובהמשך גם למדינות נוספות בארה"ב. מטרת הקבוצה, הפועלת בתעשיית ה-Insure-Tech הצומחת, היא להפוך את מוצרי ענף הביטוח, הנתפסים בעיני הציבור כמורכבים וסבוכים, למוצרים בעלי אופי אינטואיטיבי ופשוט יותר, עם חווית רכישה וניהול שוטף אשר יכולים להיעשות על-ידי הלקוח עצמאית באופן מקוון, עפ"י תפיסת "Mobile First". המטרה היא להנגיש את תחום הביטוח כך שיהיה זמין 24/7, בממשקים שקופים וגמישים לציבור הלקוחות, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שונות, תהליכים מונעי מידע, יכולות ניתוח מידע והטמעת אלגוריתמים "חכמים" בתהליכים שונים בעולם הביטוח, המפחיתים את השימוש במסמכים וטפסים מודפסים, בצורה יעילה ואפקטיבית לטובת הלקוח. 

עם ההתרחבות הצפויה של הקבוצה לשוק הביטוח האלמנטרי בארה"ב, עשויה הקבוצה להצטרף לחברות ביטוח דיגיטליות נוספות הפועלות בארה"ב (חלקן הוקמו על ידי יזמים ישראלים), וביניהן: HIPPO, Next Insurance, Lemonade, Metromile,Root  ואחרות. בשונה מאחרים, קבוצת Wesure, הציגה, כבר לאחר שנתיים ראשונות של פעילות, רווח מתחום פעילות הביטוח בישראל, נתון תקדימי גם ביחס לזירה העולמית. 

בתמונה מימין לשמאל: ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל.

לגרף ווישור גלובלטק לחצו כאן

27 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 6.1 מיליון בווישור גלובלטק
קרנות נאמנות שמחזיקות את ווישור גלובלטק. לרשימה המלאה


מנהלי הקרנות שמחזיקים בווישור:
x