חברת אימפקס החלה להיסחר בבורסת תל אביב

תחת הסימול אימפ / IMPC

 

 
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/09/2021

חברת אימפקס שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית, ההופכת אריזות מוצרי צריכה יומיומיים ומתכלים, לאריזות חכמות ומחוברות, החלה להיסחר היום תחת הסימול אימפ/IMPC.

החברה גייסה 20.5 מיליון ש״ח, זאת בנוסף לעסקה פרטית בה גויסו כ- 14 מיליון ש״ח. שווי החברה אחרי הכסף עומד על סך של כ- 104.5 מיליון ש״ח. החתם בהנפקה היה לאומי פרטנרס.
 
הפלטפורמה הטכנולוגית כוללת אריזות חכמות ושירותי תוכנה וענן נלווים במסגרת תחום ה- Internet of Packaging) IoP – “האינטרנט של האריזות”), אשר מעניקים לחברות מוצרי הצריכה בעולם (או המותגים) מידע ותובנות ייחודיים, שלא היה זמין עד כה לחברות אלו, אודות אופן השימוש של צרכני הקצה במוצר.
 
להערכת החברה, המידע שנאסף הינו בעל חשיבות מסחרית רבה עבור המותגים, ויאפשר להם להתאים את מוצריהם להעדפות צרכני הקצה, לפיתוח מוצרים חדשים, ואף בכדי להגדיל את המכירות ואת היתרון התחרותי שלהם בשוק. פלטפורמת "האינטרנט של האריזות" של החברה אוספת נתונים בדבר הרגלי השימוש במוצרים על ידי צרכני הקצה בזמן אמת, באופן המאפשר ללקוחות החברה, המותגים, לעבד ולנתח את הנתונים בהתאם לכללי הגנת הפרטיות והרגולציה בנושא.
 
בין לקוחות החברה ניתן למצוא את חברות מוצרי הצריכה המובילות בעולם, כגון: PepsiCo, Danone, Recitt ונוספים.

לראשונה באמצעות הפלטפורמה שפיתחה אימפקס יכול המותג, ספק מוצרי הצריכה ללמוד ולהכיר מיהו הצרכן הסופי, מהם מאפייניו האישיים, כיצד הוא נוהג להשתמש במוצר הצריכה, תדירות השימוש ואף לקבל התראה על המועד בו עתיד המוצר להסתיים, כדי שניתן יהיה להציע לצרכן הסופי לרכוש מוצר חדש.

בין מוצרי החברה ניתן למצוא פלטפורמת שתיה חכמה, הנמכרת לחברות המשקאות המובילות בעולם. החברה פיתחה בקבוק מים אישי חכם תחת מיתוג (Water.io) המאפשר לצרכני הקצה באמצעות ניתוח הפרופיל האישי שלהם, לעקוב אחר כמות המים ששתו ואף לקבל תזכורות יחודיות, וכך לשפר את צריכת השתייה של מבוגרים, ילדים, ספורטאים, וכו', והכל בהתאם למאפיינים הספציפיים שהוגדרו על ידי צרכן הקצה מראש באפליקציה.

החברה מתכננת את מוצריה כך שיהיו בני קיימא. מכיוון שמדובר במוצרי אלקטרוניקה, השאיפה היא שהמוצרים יהיו נטענים, וכך יהיה ניתן להמשיך ולהשתמש במוצרים לאורך זמן. כך לדוגמא, לא רק שבקבוק המים החכם Water.io הוא בקבוק רב פעמי, בעל פקק נטען כך שניתן להשתמש בו לאורך זמן, אלא אף שימוש בבקבוק רב פעמי לצורך שתייה מצמצם את השימוש בבקבוקי מים חד פעמיים מפלסטיק ומוריד את "טביעת הרגל הסביבתית" של צרכני בקבוקי מים חד פעמיים.

החברה פיתחה גם מוצרי אריזות חכמות נוספים כגון פקק חכם לאריזות של תוספי תזונה וויטמינים תחת המיתוג (Vitamins.io). הפקק החכם ביחד עם האפליקציה הייעודית ושירות הענן, מאפשר לצרכני הקצה לבנות פרופיל אישי בהתאם לויטמין ו/או לתוסף התזונה הנצרך על ידם, לקבל תזכורות אישיות כדי לזכור לקחת את תוסף המזון או הויטמין בזמן שנקבע ואף לקבל אספקה מחודשת של המוצר (Reorder) לפני שהוא עומד להסתיים. חברת Amazon חיברה את פלטפורמת Vitamins.io של החברה, ישירות לפלטפורמת ההזמנות שלה, כך שבקבוק תוסף תזונה או ויטמינים יוכל לאפשר לצרכן הקצה להזמין את התוסף שהסתיים באופן אוטומטי ישירות מ- Amazon.

הפלטפורמה שפיתחה חברת אימפקס, מאפשרת קשר בלתי אמצעי בין מותגי ויצרני מוצרי הצריכה לבין לקוחות הקצה שלהם, בין אם המוצר נרכש ישירות מספק המוצרים ובין אם בערוצים אחרים.  מערכות חיישנים המותקנות על מוצר הצריכה מנטרות באופן שוטף את השימוש שנעשה במוצר או את התנאים בהם הוא מאוחסן. כחלק מן פתרון פלטפורמת Internet of Packaging של החברה, מספקת החברה ללקוחותיה גם פתרון הכולל אפליקציה במודל White Lable המנתרת בזמן אמת את הנתונים שנאספים על ידי מערכות החישה באמצעות בלוטות' או WIFI , ומשדרת אותם ישירות לשרתי החברה ב"ענן".

שירותי התוכנה הניתנים על ידי חברת אימפקס מאפשרים ללקוחותיה גישה להצגה ולניתוח הנתונים שנאספו במערכת החישה ושודרו לשרתי החברה באמצעות טכנולוגיית Big Data אשר מבוססים על המידע שנאגר בשרתי החברה, וכן ליצירת תקשורת ישירה עם צרכני הקצה בהתאם לצרכיהם כגון: תזכורות לנטילת תוסף המזון, הזמנה אוטומטית של מוצר שנגמר (Reorder) והצעה מותאמת אישית לצרכני הקצה לרכישה של מוצרים משלימים וכיו"ב.

המערכת נותנת שירותי קישוריות למערכות של ספקי מוצרי הצריכה, כגון התחברות למערכת המלאי של ספק המוצרים לצורך הזמנה חוזרת של המוצר (Reorder) והתאמת תוכן אישית ומתן תמיכה לצרכן הקצה. מוצרי החברה משפרים את אריזת מוצר הצריכה, כך שחווית הצרכן בשימוש במוצר היא חוויה אישית ואינטראקטיבית, המותאמת לצרכיו ולהעדפותיו.

החברה, זוכת הפרסים, הוקמה בשנת 2015 על ידי 3 יזמים המשמשים כיום בתפקידי הניהול בחברה: קובי בנטקובסקי (מנכ״ל), נמרוד קפלן (סמנכ״ל טכנולוגיות) ויואב חושן (סמנכ״ל בכיר לפיתוח עסקי ומכירות), ומחזיקה ב-10 פטנטים אשר רובם כבר התקבלו ונרשמו.
x