פינוי בינוי בנהריה בהיקף 800 מיליון שקלים

אפריקה התחדשות עירונית וחברת י.כוכב חתמו על הסכם שיתוף פעולה רחב היקף בשני מתחמים שונים בעיר נהריה

 

 
Image by monikazoran from Pixabay Image by monikazoran from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/09/2021

חברת אפריקה התחדשות עירונית, חברת הבת של אפריקה ישראל מגורים וחברת י.כוכב דיווחו השבוע כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה בעיר נהריה, בהם שני פרויקטים בשלבי חתימות מתקדמים.

במסגרת שיתוף הפעולה, בשלב הראשון, החברות יקדמו שני מתחמים מרכזיים בעיר, בסמיכות לרחוב הגעתון ולחוף הים. האחד במתחם שמצוי בין הרחובות הרצל וקרן היסוד שבמרכז העיר, שם יוקם פרויקט בהיקף של כ-180 יח"ד והשני במתחם הממוקם בין הרחובות וייצמן-רמז אשר יכלול כ-580 יח"ד.

הפרויקטים ייבנו בסטנדרטים הגבוהים של חברת כוכב ואפריקה ישראל התחדשות עירונית ויכללו עירוב שימושים – יחידות דיור, שטחי ציבור ומסחר עם דגש גדול על איכות החיים החדשה במתחם. הקרבה לים צפויה למשוך אוכלוסייה הן מתוך והן מחוץ לעיר. מדובר בפנינה נדל"נית משמעותית בהיקף השקעה אדיר של למעלה מ-800 מיליון ₪, כשההכנסה צפויה להיות מעל מיליארד ₪.

המתחמים מתוכננים ע"י האדריכלים פרופ' גבי שוורץ ודני בסנוסוף, על קרקעות בשטח כולל של כ-20 דונם.

משרד עוה"ד ונוטריון אושרי שלוש ייצג את חברת י.כוכב ועו"ד יוסי פלח ייצג את חברת אפריקה התחדשות עירונית בעסקה.

בפרויקט ויצמן-רמז הדיירים מיוצגים ע"י עו"ד הילה סולומון ממשרד רולוף את יונאי ומשרד דורון טיקוצקי ושות'.

בפרויקט הרצל-קרן היסוד הדיירים מיוצגים ע"י עו"ד מיכאל גבע.

מנהלת הפרויקטים מנוהלת על ידי חברת רז בר התחדשות עירונית בע"מ.

אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית: "העיר נהריה עוברת בשנים האחרונות תנופה נדל"נית משמעותית. עם זאת העיר נמצאת רק בתחילת דרכה בהשוואה לפוטנציאל הגלום בה – הביקוש הגבוה לדיור בעיר, חוף ים יפיפה בקרבה למרכזי תעסוקה ופנאי הופכים אותה ליעד נדל"ני משמעותי. החיבור של אפריקה התחדשות עירונית יחד עם חברת י.כוכב מושתת על מצוינות והכרות מעמיקה עם השוק ואני בטוח כי הוא יניב פעילות ענפה משותפת. שני המתחמים בהם התחלנו את השותפות נמצאים במיקומים האטרקטיביים ביותר בעיר ואין לי ספק כי יימשכו אליהם קהל איכותי, יצרני וצעיר".

דני כוכב, מנכ"ל י.כוכב: "חברת י. כוכב שבונה את נהריה למעלה מ-40 שנה, ואשר חרטה על דיגלה אמינות, שירות ומקצועיות, רואה לכבוד ולזכות את השותפות עם אחת מחברת הנדלן המובילות בישראל- אפריקה ישראל. חברת י. כוכב משוכנעת שזוהי רק ראשיתה של דרך לבניית מגה פרויקטים בכל רחבי ישראל".

אפריקה התחדשות עירונית היא חברת בת, בבעלות מלאה, של קבוצת אפריקה ישראל מגורים, קבוצת הנדל"ן המובילה הפועלת בישראל מזה 40 שנה. הקבוצה, בעלת המותג "סביונים", מנצחת על הקמתן של "שכונות הסביונים", השכונות הקהילתיות האיכותיות ביותר בישראל. אפריקה התחדשות עירונית, המהווה כיום יזם מוביל בישראל בפרוייקטי פינוי בינוי, הוקמה על רקע הצורך הגובר בישראל בחיזוק בנייני מגורים מפני מפגעים בטיחותיים ורעידות אדמה ובאה לתת מענה להתחדשות עירונית ולבנייה חדשה באיכות גבוהה במרכזי הערים, במקומות שבהם אין עתודות קרקע לבנייה חדשה, ובמיקומים הטובים ביותר. מאז הקמתה ועד היום החברה הובילה כ-40 פרויקטים, בהם נבנו כ-8,000 יחידות דיור חדשות.
x