מגדל - מתיחות בין היו"ר לבעל השליטה בעקבות מחלוקת על המנכ"ל הבא

שלמה אליהו תומך במועמדותו של רונן אגסי, יו"ר החטיבה העסקית בלאומי, ואילו יפתח רון טל תומך במינויו של ידין ענתבי, בכיר בפועלים

 

 
יפתח רון טל, יור מגדל, קרדיט: יוסי וייסיפתח רון טל, יור מגדל, קרדיט: יוסי וייס
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/09/2021

שוב לא רגוע במגדל; יו"ר החברה יפתח רון טל, שמונה לתפקידו לאחרונה, נאבק בניסיון של בעלי השליטה בקבוצת מגדל שלמה אליהו, למנות את רונן אגסי, יו"ר החטיבה העסקית בלאומי, לתפקיד המנכ"ל, במקומו של רן עוז, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל ישראכרט והתפטר מתפקידו במגדל.

רון טל, כמו גם חברים נוספים בדירקטוריון החברה, תומך במינויו של ידין ענתבי (לשעבר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר) המשמש מזה כ-13 שנה כראש חטיבת השווקים הפיננסיים והפעילות הבינלאומית בבנק הפועלים.

בישיבת ועדת האיתור בה חברים רון טל, העומד בראשות הוועדה, והדירקטורים רונית בודו וגבי פיקר, שהתקיימה בשבוע שעבר, עלו הטונים כששלמה אליהו הצטרף (באופן חריג) לישיבה ופרץ ויכוח חריף בינו לבין רון טל, כשבודו ופיקר מצדדים במועמד של אליהו. רון טל אף איים לעזוב את תפקידו אם אגסי ייבחר. יש לציין, שרון טל היה המועמד של אליהו לתפקיד היו"ר, והפיצוץ ביניהם לא היה צפוי בזמן כה קצר.

התערבותו של שלמה אליה בדיון בוועדת האיתור עלולה להביא להתערבות רשות שוק ההון, שהורתה לו לפני כשנה לבחור באחד משני התפקידים – דירקטור במגדל ביטוח או יו"ר מגדל אחזקות. אליהו בחר בתפקיד יו"ר החברה האם, ולכן התערבותו בישיבת ועדת האיתור למנכ"ל מגדל ביטוח, כנראה תעורר ביקורת ברשות.

יש לציין, כי רונן אגסי היה מועמד גם לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח לפני כשנה וחצי. דני נוה, אז יו"ר כלל ביטוח, קידם את מועמדותו של אגסי לתפקיד מנכ"ל החברה, בסיוע שני בעלי מניות גדולים בחברה, במקומו של יורם נוה. המאבק בין השניים הביא להתערבות הממונה ד"ר שלמה ברקת, שמינה בודק חיצוני לחברה. בעקבות הבדיקה הורה ברקת על הפסקת מעורבות בעלי המניות הפרטיים ואגסי הסיר את מועמדותו.

בעקבות חילוקי הדעות במגדל, הוחלט לדחות את הדיון בנושא בחירת המנכ"ל הבא של מגדל, עד אחרי סוכות.

x